اکسپریا XZ2 سونی با طراحی جدید و بدون جک هدفون معرفی شد

0

سونی هم در رویداد کنگره جهانی موبایل بارسلونا از دو اسمارت‌فون اکسپریا XZ2 و XZ2 Compact خود رونمایی کرد. گوشی‌هایی که نسبت به مدل پیشین تغییراتی در طراحی و ظاهر دارند. با ما همراه باشید تا ببینیم پرچم‌دار جدید سونی چگونه می‌خواهد این شرکت را در بازار موبایل نجات دهد.

ابتدا از تغییرات طراحی و ظاهری گوشی شروع کنیم. سونی می‌کند زبان طراحی گوشی‌های سری اکسپریا ایکس زد ۲ زبان Ambient Flow‌ است.

سونی همانند دیگر گوشی‌های پرچم‌دار بازار؛ سعی کرده یک طراحی بدون حاشیه را پیاده‌سازی کند و تا حد امکان از قاب اطراف صفحه‌نمایش بکاهد. البته، در عمل فقط قاب کناره‌ها باریک شده و هنوز در بالا و پایین شاهد قاب نسبتا بلندی هستیم.

لبه‌های گوشی‌ها دیگر تیز نیست و منحنی آرامی پیدا کردند. جک هدفون حذف شده است که شاید خبر خوبی برای طرفداران اسمارت‌فون‌های سونی نباشد. صفحه‌نمایش به طور سراسری از پوشش شیشه‌ای محافظ گوریلا گلس 2.5D سود می‌برد و فریم گوشی فلزی است تا هم حس خوبی به کاربر القا کند و هم در برابر ضربه تا حدودی مقاوم نشان بدهد.

دیگر در گوشی ایکس زد ۲ شاهد ادغام حسگر اثر انگشت در کلید پاور نیستیم. این حسگر به پشت گوشی منتقل شده است ولی چون تک و تنها و با فاصله از دوربین قرار دارد؛ به نظر چندان زیبا نیست.

هر دو گوشی جدید سونی از استاندارد IP68 سود می‌برد و در برابر آب و گردوغبار مقاوم خواهند بود.

ایکس زد ۲ صفحه‌نمایشی ۵.۷ اینچی دارد و نسبت تصویر آن ۱۸:۹ با رزولوشن +Full HD است. این صفحه‌نمایش می‌تواند ویدیوهای HDR را نیز پخش کند.

پردازنده ایکس زد ۲ نیز اسنپدراگون ۸۴۵ با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است. یک شیار کارت حافظه میکرواس‌دی روی این گوشی قرار دارد که می‌تواند به شیار سیم‌کارت هم تبدیل شود. درگاه USB-C 3.1 نیز برای شارژ و اتصال به دستگاه‌های دیگر تعبیه شده است.

مالتی‌مدیا حرف اول را می‌زند

سونی همانند گذشته، در اسمارت‌فون جدید خود به دوربین، بلندگو و قابلیت‌های صوتی تصویری بالاترین اهمیت را داده است.

در ایکس زد ۲ از دوربین دوگانه خبری نیست و یک دوربین قدرتمند ۱۹ مگاپیکسلی IMX400 با ابعاد ۱/۲.۳ اینچ کار گذاشته شده است. دیافراگم این گوشی F/2.0 است و یک لرزش‌گیر ۵ محوره دارد تا در عکاسی‌های حرفه‌ای ازش استفاده شود.

قابلیت‌های دیگر دوربین عقبی و اصلی پرچم‌دار جدید سونی، فوکوس تشخیص فاز، تشخیص کنتراست و فوکوس لیزری به صورت همزمان است.این قابلیت‌ها باعث زوم دقیق‌تر روی سوژه و فوکوس بهتر می‌شوند.

سونی از یک پردازنده تصویر بهینه‌شده BIONZ در کنار پردازنده مرکزی اصلی استفاده کرده است تا رنگ‌ها و جزییات عکس‌ها بهتر شوند و در نور کم هم بتوان عکس‌های خوبی گرفت. سنسور IR برای تنظیم تراز سفیدی، فلاش LED و دکمه‌ شاتر فیزیکی از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی ایکس زد ۲ است.

برای اولین بار روی یک گوشی شاهد قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR با کمک استاندارد رنگ BT.2020 و کانتینتر HEVC 10-bit است. دوربین جلویی ۵ مگاپیکسلی با لنز F/2.2 است.

سونی روی این گوشی جک هدفون را حذف کرده ولی بلندگوی استریو با ۲۰ درصد صدای بیشتر نسبت به مدل ایکس زد کار گذاشته است. سونی یک قابلیت به نام Dynamic Vibration روی ایکس زد ۲ عرضه کرده که باعث تولید صدای باس در موسیقی و بهبود کیفیت لرزش صدای اعلان‌ها می‌شود.

باتری این پرچم‌دار جدید سونی، ۳۱۸۰ میلی‌آمپرساعتی است که سونی انتظار دارد عمر باتری بسیار خوبی ارایه بدهند. روی این اسمارت‌فون شاهد اجرای اندروید اوریو هستیم و نسبتا سنگین‌ است چون ۱۹۸ گرم وزن دارد.

سونی اعلام کرد گوشی اکسپریا ایکس زد ۲ در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، سبز و صورتی و از انتهای ماه آینده‌ی میلادی وارد بازار می‌شود. هنوز درباره قیمت این گوشی و همین‌طور اکسپریا ایکس زد ۲ کامپکت صحبتی نشده است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری عکس: طراحی‌های داخلی و خارجی افتضاح و عجیب که با کمی قدرت شبیه‌سازی مغزی رخ نمی‌دادند!

چیزی که من اسمش را می‌گذارم شبیه‌سازی مغزی واقعا چیز لازمی در زندگی و کار است. یعنی اینکه بتوانید قبل از جابجایی و ساختن اجسام در ذهن تجسمش کنید و بعد حین کاربری‌های مختلف تصورش کنید و پیش‌بینی کنید که کجای کار می‌لنگد.فکر کنم از زمان…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5