ردگیری سفر خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک در مدار زمین با یک وب‌سایت

1

خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک به جای اینکه در انبار آهن قراضه‌های روی زمین باشد؛ در مدار زمین به سفر فضایی مشغول است و مسیرهای کهکشان خورشیدی را می‌پیماید.

وب‌سایت Whereisroadster توسط شخصی به نام بن پریسون راه‌اندازی شده است تا براساس اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های ناسا، بتواند خودروی الکتریکی تسلا رودسر پرتاب شده به فضا را ردگیری کند.

اوایل دی ماه بود خبر دادیم ایلان ماسک، رییس شرکت تسلا می‌خواهد اولین خودروی رودستر الکتریکی خود را با یک موشک فالکون هوی به فضا پرتاب کند و یکی دیگر از رویاهای خود را تحقق بدهد. این خودرو با موفقیت به دور مدار زمین پرتاب شد و اکنون در فضا چرخ می‌خورد.

در این مدت، فیلم‌ها و عکس‌های زیادی از این خودروی خوش‌اقبال روی اینترنت منتشر شده و خود ایلان ماسک هم هر چند وقت یک بار خبری از آن منتشر می‌کند اما وب‌سایت Whereisroadster اطلاعات دقیق‌تری از مکان حضور و وضعیت آن در مدار زمین به کاربران نشان می‌دهد.

اگر به این سایت مراجعه کنید، می‌توانید به صورت آنلاین مختصات و موقعیت نسبی آن نسبت به زمین و خورشید را ببینید و از سرعت‌اش آگاهی پیدا کنید.

همین‌طور، اطلاعات سرگرم‌کننده دیگری درباره این خودروی روی وب‌سایت Whereisroadster قرار می‌گیرد. مثلا در صورتی که این مسافت‌ها را روی زمین طی می‌کرد؛ چقدر سوخت نیاز داشت یا تا کنون چندین بار دوره گارانتی ۳۶ هزار مایلی را رد کرده است.

گردش فضایی با تسلا رودستر

در حال حاضر، تسلا رودستر ۲.۱ میلیون مایل دورتر از سطح زمین است. این خودرو با سیاره مریخ ۴۳.۱۴۵ مایل بر ساعت فاصله دارد ولی دورتر از زمین و با فاصله ۶.۷۵۵ مایل بر ساعت است.

همان‌طور که ماسک گفته، این خودرو روی مدار دور سیاره مریخ چرخ نمی‌زند و نمی‌خواهد به آن نزدیک شود تا از شهاب‌سنگ‌ها در امان باشد. پیش‌بینی می‌شود اگر در همین مدار فعلی به چرخش خود ادامه دهد، در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۰ به نزدیک‌ترین فاصله خود با سیاره مریخ برسد و در فاصله ۰.۰۵ واحد نجومی (AU) باشد.

اما این خودرو تا سال ۲۰۹۱ به سطح زمین نزدیک نمی‌شود. در آن سال هم نزدیک‌ترین فاصله‌ای با زمین به 2.3AU می‌رسد. یعنی فعلا هر سال، خودروی تسلا رودستر از زمین فاصله می‌گیرد و دورتر می‌شود.

شاید برخی بگویند که چرخش تکراری یک خودرو در فضا چه دستاوردی دارد یا چه سودمندی برای فضا و زمین خواهد داشت ولی فعلا با کمک سایت‌هایی مانند Whereisroadster می‌تواند سرگرمی‌ جالبی برای برخی از کاربران باشد.

حداقل‌اش این است که تا زمان مقدور شدن سفرهای فضایی با خودروهای شخصی؛ تسلا روستر در فضا برای خودش یکه‌تازی می‌کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…

عکس این درخت‌های عجیب در دوره جنگ جهانی دوم اصلا ویرایش نشده‌اند!

این عکس شگفت‌انگیز جنگ جهانی دوم ممکن است عکس ویرایش شده یا فیک به نظر برسد. اما واقعا این طور نیست.در این عکس سورئال، که بخشی از آرشیو عکاسی نیرو‌های دفاع فنلاند است، یک ماشین ارتش فنلاند در امتداد جاده‌ای در چند مایلی مرز با اتحاد…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. محمد م می گوید

    واحد فاصله مایل بر ساعت نیستا!
    “در حال حاضر، تسلا رودستر ۲.۱ میلیون مایل دورتر از سطح زمین است. این خودرو با سیاره مریخ ۴۳.۱۴۵ مایل بر ساعت فاصله دارد ولی دورتر از زمین و با فاصله ۶.۷۵۵ مایل بر ساعت است.”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.