مشکل طراحی آیفون X حالا به بهترین اسمارت‌فون‌های اندرویدی هم سرایت کرده!

2

در هیچ زمانی، کپی‌برداری از طراحی آیفون سریع‌تر از اکنون اتفاق نیفتاده است.

رویداد MWC 2018 هفته پیش به پایان رسید و به گزارش خبرنگاران، در هر روز و هر گوشه‌ای یک آیفون X رونمایی شد و بازدیدکنندگان زیادی اطراف‌اش جمع شدند.

امسال؛ سریع‌ترین کپی‌برداری تاریخ را از آخرین آیفون اپل در گوشی‌های اندرویدی شاهد بودیم؛ به‌طوری‌که تبدیل به یک جریان اصلی در میان برندهای معروف و معتبر شد.

جالب است این گوشی‌ها بدون اینکه از سیستم Face ID استفاده کنند؛ طراحی تورفتگی صفحه‌نمایش آیفون X که به مشکل notch معروف است را هم تقلید کردند و هیچ تلاشی هم برای رفع مشکل به صورت نرم‌افزاری نداشتند.

شرکت‌هایی مانند Noa و Ulefone این‌قدر در کپی‌برداری از آیفون X تعجیل داشتند که حتا نرم‌افزارهایشان هم برای نمایش ساعت، باتری، آنتن موبایل و دیگر آیتم‌ها در لبه بالایی گوشی سفارشی‌سازی نشده است.

شاید تصور کنید برندهای رده متوسط و پایین اندرویدی از طراحی آیفون X کپی‌برداری کردند ولی در کمال تعجب باید از ایسوس، ال‌جی و هواوی هم نام ببریم.

ایسوس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مصرفی در دنیا است. گوشی رده بالای ذن‌فون ۵ از طراحی کاملا مشابه آیفون X سود می‌برد و البته به نظر می‌رسد یک اسمارت‌فون خوب باشد چون مجهز به بلندگوهای قدرتمند، آخرین سنسور پردازش تصویر سونی با پیکسل‌های بالاتر از سطح متوسط و قیمتی ۵۰۰ دلاری است.

جالب است وقتی از مدیران ایسوس سوال می‌شود که چرا مشکل طراحی notch آیفون را هم تکرار کردید؛ جواب می‌دهند: «notch ما کوچک‌تر است!».

تصاویری که از اسمارت‌فون‌های بعدی شرکت‌های ال‌جی و هواوی منتشر شده هم از کپی‌برداری طراحی آیفون حکایت دارند. ال‌جی جی ۷ در نمایشگاه MWC امسال به طور رسمی رونمایی نشد ولی در پشت درب‌های بسته، برخی خبرنگاران توانستند این اسمارت‌فون را از نزدیک مشاهده کنند و ازش عکس بگیرند.

ال‌جی جی ۷ احتمالا در ماه ژوئن رونمایی می‌شود. همیشه ال‌جی همزمان با سامسونگ از پرچم‌دار خود رونمایی می‌کرد ولی امسال آن را سه ماه به تعویق انداخته است. شاید به خاطر تغییر طراحی و شباهت بیشتر آن به آیفون X باشد.

هواوی هم قرار است گوشی رده بالای P20 خود را در اواخر ماه مارس رونمایی کند. از تصاویر منتشر شده درباره این گوشی، باز هم می‌توان حدس زد مشابه ذن‌فون ۵ ایسوس باشد و با آیفون X اشتباه بگیرید.

هواوی پی ۲۰ سعی کرده هم در پنل جلو و هم در پنل پشتی از آیفون X تقلید کند. دوربین‌های عقبی این گوشی دقیقا به شکل آیفون و در همان نقطه طراحی شدند. در پنل جلویی، شاهد یک notch بسیار کوچک‌تر نسبت به آیفون هستیم. احتمالا هواوی در این بخش از طراحی خواسته سلیقه و نگرش خودش را پیاده‌سازی کند و راه‌اش را از آیفون جدا کرده است.

خوب یا بد؟

اپل با طراحی آیفون X، دست به ریسک بزرگی زد و یک گام خطرناک برداشت. فروش این گوشی مطابق انتظار این شرکت نبوده و خبرها از معرفی چند آیفون جایگزین در ماه پاییز حکایت دارند. اما ظاهرا برای اندرویدی‌ها خوب تمام شده است. حداقل، رویداد MWC 2018 این‌طور می‌گوید.

شرکت‌های سازنده گوشی به شدت دنبال طرح‌های مینیمالیستی و کاربرپسندانه جدیدی هستند که بتواند جذابیت و شخصیت به اسمارت‌فون‌ها بدهد. به نظر می‌رسد، طراحی آیفون X توانسته این اهداف را تامین کند و به همین دلیل سریعا مورد کپی‌برداری صرف قرار گرفته است.

تا پیش از این؛ اندرویدی‌ها اعتقاد داشتند که اپل و آیفون ازشان تقلید می‌کنند و اکنون نوبت به آیفونی‌ها می‌رسد که به طور واضح، شرکت‌های اندرویدی را به تمسخر بگیرند و کپی‌برداری‌ از آیفون X را یادآوری کنند.

این روند اصلا خوب نیست. چه برای یک سازنده گوشی تلفن همراه چینی غیرمعروف و چه برای ایسوس، ال‌جی و هواوی. این گوشی‌ها تنها از دور زیبا هستند و هنگامی که بخواهید باشون کار کنید؛ متوجه مشکلات فنی بسیار زشت و ناامیدکننده‌شان می‌شوید.

شرکت اپل قابل قیاس با این شرکت‌ها نیست. اگر اپل یک اشتباه مرتکب شود؛ آن‌قدر طرفدار دارد و از تیم طراحی و فنی قوی برخوردار است که سریعا در مدل‌های بعدی این مشکل را رفع کند.

به علاوه، اپل در ازای طراحی notch یک سیستم تشخیص چهره به نام Face ID، دوربین TrueDepth و انواع افکت‌های عکاسی منحصربه‌فرد به کاربران‌اش داده است ولی شرکت‌های اندرویدی چه ویژگی به خریدار اسمارت‌فون‌شان هدیه می‌دهند؟

آن‌چه که می‌توان با ورود این گوشی‌ها به بازار انتظار داشت؛ مشکلات گسترده صفحه‌نمایش و اختلالات بزرگ در سیستم‌عامل اندرویدشان است. بعید است که کاربران به این نوع طراحی و کپی‌برداری روی خوش نشان بدهند و بخواهند گوشی داشته باشند که فقط در ظاهر و از دور شبیه آیفون X است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام
    نمیخواین بگین که سامسونگ بهترین طراحی رو انجام داده و از کسی هم کپی نکرده و به زودی طرحش بدون مشکل در بین طرفدارهاش و بقیه رواج پیدا میکنه ؟

  2. علیرضا پورعابدین می گوید

    آیفون ها یک زمانی پرچمداران تکنولوژی به حساب می‌آمدند اما در حال حاضر آیفون ها بیشتر از اونی که پرچمدار تکنولوژی باشند، پرچمدار مد و فشن شدند.
    این نگاه مدگرایانه باعث شده هر چیزی که شبیه به آیفون باشه با اقبال عمومی روبه‌رو بشه!
    مسئله دیگه کاربرد پذیری نیست. مسئله ای که باعث می‌شه دیوایس ها روز به روز بیشتر شبیه آیفون بشن، افزایش فروش و درآمد هستش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5