۸ افزونه کاربردی برای مدیریت و کنترل برگه‌های مرورگرهای وب

0

وقتی شروع به وب‌گردی می‌کنیم؛ شاید دو الی ۳ برگه در مرورگر وب باز کرده باشیم. کار با چند برگه محدود می‌تواند بهره‌وری و کارایی بالایی برایمان داشته باشد. سریعا هر چیزی را یافته و میان برگه‌ها سوییچ می‌کنیم.

برخی مقالات طولانی را نگه می‌داریم تا سرفرصت بخوانیم و برخی سایت‌های مرجع که باید ده‌ها بار بازدید شوند را در یک برگه باز شده قرار می‌دهیم تا مرتبا به‌روزرسانی شوند.

اما اغلب اوقات وب‌گردی ما به باز کردن ده‌ها برگه منجر می‌شود و اینجا است که دیگر بهره‌وری ما افت می‌کند، سرعت مرورگر وب پایین می‌آید و منابع سیستم به شدت درگیر می‌شوند. برگه‌های زیاد باعث افزایش مصرف پردازنده و اشغال حجم بیشتری از حافظه رم می‌شود.

اگر جزو کاربرانی هستید که همیشه در مرورگر وب شما ده‌ها برگه باز است و در مدیریت و جابه‌جایی میان‌شان سردرگم هستید؛ بهتر است از افزونه‌های مفید مدیریت و کنترل برگه‌ها کمک بگیرید. در ادامه، ما ۸ افزونه کاربردی و کارآمد را برایتان یافته و معرفی می‌کنیم تا با نصب آن‌ها؛ تجربه وب‌گردی جدید و بهتری داشته باشید:

OneTab

افزونه OneTab یک راه‌کار ساده برای مدیریت برگه‌ها است. وقتی روی آیکون این افزونه در نوار ابزارهای مرورگر کلیک می‌کنید؛ تمام برگه به جز برگه‌ای که در آن هستید؛ مخفی می‌شوند. این افزونه می‌تواند افزونه‌ها را در گروه‌های مختلف حفظ کند و در هنگام بازیابی و باز کردن دوباره آن‌ها؛ هریک را به طور جداگانه‌ یا به صورت گروهی باز کنید.

یکی دیگر از مزایای این افزونه، جلوگیری از مصرف زیاد منابع سیستم توسط مرورگر وب است. گزینه‌هایی برای بستن برگه‌های تکراری یا برگه‌های پرمصرف و سنگین دارد. همین‌طور فیلترهایی دارد تا برگه‌های پین شده یا بوک‌مارک را ببندید و در آینده، هر زمان که نیاز بود؛ باز کنید.

دانلود افزونه OneTab برای کروم و فایرفاکس

Tabs Limiter With Queue

این افزونه به نوعی نسخه‌ای حرفه‌ای‌تر از افزونه OneTab است که به طور اختصاصی برای مرورگر گوگل کروم توسعه داده شده و به خوبی با آن سازگار و جفت می‌شود؛ به‌طوری‌که احساس می‌کنید بخشی از این مرورگر است.

کار اصلی این افزونه، مدیریت برگه‌هایی است که فعلا نیاز ندارید. می‌توانید با یک کلیک راست و بستن برگه، آن را برای بازدید در آینده ذخیره کنید. برگه بسته شده در فهرستی ذخیره خواهد شد که در آینده قابل مشاهده است.

می‌توانید برای یافتن ساده‌تر برگه‌ها، آن‌ها را در گروه‌های مختلف دسته‌بندی و ذخیره کنید. همچنین، در این افزونه امکان ذخیره کردن یک لینک به جای برگه وجود دارد. در این شرایط، دیگر نیازی به باز کردن هر لینک در یک برگه جداگانه و بعد ذخیره برگه وجود ندارد. فیلتر برگه‌های تکراری از دیگر مزایای این افزونه هستند.

افزونه Tabs Limiter With Queue این قابلیت را فراهم می‌کند که فقط با تعداد محدودی برگه کار کنید و در هر بار اجرای مرورگر کروم، برگه‌های خود را منظم و سازمان‌دهی شده داشته باشید.

دانلود افزونه Tabs Limiter With Queue برای گوگل کروم

xTab

این افزونه از یک راه‌حل جالب و ساده برای مدیریت برگه‌ها استفاده می‌کند. با xTab نمی‌توانید به تعداد دلخواه برگه باز کنید.

یعنی این افزونه به جای اینکه برگه‌ها را گروه‌بندی یا اولویت‌بندی کند و بخواهد روی باز و بسته شدن‌شان نظارت داشته باشد؛ به سادگی سعی می‌کند اجازه ندهد شما زیادی برگه باز کنید.

می‌توانید از ۵ الی ۵۰ برگه در تنظیمات پیش‌فرض تعریف کنید ولی دیگر اجازه ندارید بیشتر از این تعداد برگه باز کنید. در غیر این‌صورت، افزونه xTab شروع به بستن برگه‌های قدیمی‌تر می‌کند. البته؛ می‌توانید سیاست بستن برگه‌ها را خودتان تعریف کنید: قدیمی‌ترین برگه‌ها، اخیرا بازدید شده، حداقل بازدیده شده و …

چون این افزونه، گزینه‌های به شما برای بازیابی برگه‌های بسته شده نمی‌دهد؛ باید در بستن و گشودن یک برگه جدید دقت و تمرکز زیادی داشته باشید و خودتان به طور دستی برگه‌ها را مدیریت کنید.

دانلود افزونه xTab برای گوگل کروم

Tree Tabs

این افزونه تعداد برگه‌های باز شده را محدود نمی‌کند بلکه از راه‌کار جایگزین دیگری سود می‌برد. در فایرفاکس، در حالی‌که برای باز کردن برگه‌ها به صورت معمولی محدودیتی ندارید؛ می‌توانید برگه‌ها را در نوار کناری قرار دهید یا از ساختار درختی و اولویت‌داری برای برگه‌ها استفاده کنید.

با کمک این افزونه، می‌توان ده‌ها برگه را در نوار کناری فایرفاکس گروه‌بندی و مرتب‌سازی کرد تا در شرایط و زمان‌های مختلف قابل دسترسی باشند. می‌توانید دسته‌های مختلفی از برگه‌ها مانند علمی، ورزشی، شبکه اجتماعی، اخبار و غیره بسازید و برگه‌ها در این دسته‌ها قرار بگیرند.

کارهای جالبی می‌توان در نوار کناری برگه‌ها انجام داد. مثلا در برگه‌ها جست‌وجو کنید، آن‌ها را برای آینده ذخیره کنید و برگه‌های بسته شده را دوباره باز کنید.

دانلود افزونه Tree Tabs برای مرورگر فایرفاکس

All Tabs Helper

این افزونه هم مانند Tree Tabs سعی می‌کند از طریق نوار کناری، برگه‌های باز شده در مرورگر فایرفاکس را مدیریت کند ولی قابلیت گروه‌بندی و اولویت‌دهی به برگه‌ها ندارد.

در عوض، می‌توانید چندین برگه را با یکدیگر انتخاب کنید یا در میان برگه‌ها جست‌وجو و برگه‌های تکراری را ببندید. این افزونه، یک تاریخچه از برگه‌ها نگه می‌دارد که کاربر با استفاده از آن می‌تواند برگه‌ها را دوباره باز کند یا بفهمد چه برگه‌هایی بسته شده‌اند.

دانلود افزونه All Tabs Helper برای مرورگر فایرفاکس

Mute All Inactive Tabs

کاهش مصرف منابع سیستم تنها دلیل مدیریت برگه‌ها نیست. برخی اوقات باز کردن تعداد زیادی برگه، موجب می‌شود همزمان چندین فایل صوتی یا ویدیویی پخش شوند و سروصدای برگه‌ها شما را کلافه کند ولی ندانید که کدام برگه را باید ببندید.

افزونه Mute All Inactive Tabs می‌تواند در این مواقع به کمک شما بیاید. همان‌طور که از نام اش مشخص است؛ می‌توانید با یک کلیک، تمام برگه‌های در حال پخش را به جز برگه اصلی در حال بازدید را غیرفعال کنید.

آن‌گاه برای فعال کردن صدای یک برگه می‌توانید روی آن راست کلیک کرده و از حالت غیرفعال خارج کنید.

دانلود افزونه Mute All Inactive Tabs برای مرورگر فایرفاکس

Recent Tab List

اگر از مرورگر سافاری روی سیستم‌عامل مک‌او‌اس استفاده می‌کنید، می‌توانید با افزونه Recent Tab List فهرستی از تمام برگه‌های اخیرا باز شده یا بسته شده داشته باشید. این هم روشی دیگر برای مدیریت و سامان‌دهی به برگه‌ها است چون دیگر نگران بستن برگه‌ها نیستید و آن‌ها همیشه در دسترس هستند.

امکان جست‌وجو در این فهرست وجود دارد. همچنین، از طریق این افزونه می‌توانید برگه‌ها را سریع‌تر بسته یا باز کنید. امکان جابه‌جایی و مرتب‌سازی برگه‌ها را ندارید ولی یک دسترسی سریع‌تر و ساده‌تر به تمام برگه‌ها خواهید داشت.

دانلود افزونه Recent Tab List برای سافاری

Tab Stack

این افزونه بیشتر یک ترفند ساده است ولی باز هم خوب است. این افزونه کاری می‌کند که همیشه برگه باز شده در حال کار به سمت چپ‌ترین بخش نوار برگه‌ها منتقل شود. این‌گونه، شما همیشه می‌دانید دارید روی کدام برگه کار می‌کنید و در میان برگه‌ها گم نمی‌شوید.

به‌علاوه، برگه‌های قدیمی‌تر در ابتدای نوار برگه‌ها هستند و شما راحت‌تر می‌توانید برای‌شان تصمیم‌گیری کنید. شاید همه کاربران به این افزونه نیاز نداشته باشند ولی روشی است که همیشه یک نوار از برگه‌های مرتب شده داشته باشید.

دانلود افزونه Tab Stack برای سافاری

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.