هوش مصنوعی ؛ ابتکار نوین در ساخت دستگاه های جوجه کشی داخلی

0

رپورتاژ:

گروه صنعتی اسکندری پیشتاز درعرصه تولید انکوباتور در خاورمیانه

همگام با شرکت های معتبر دنیا ، انکوباتورهای گروه صنعتی اسکندری با قابلیت هوش مصنوعی و منطق فازی تولید و به بازار عرضه می شوند.

فراورده های حاصل از طیور و پرندگان مانند تخم و گوشت از مواد غذایی مهم در سبد خانوار است که تامین آن ها مورد توجه دولت های کشورهای مختلف قرار دارد. اهمیت این مساله به قدری است که در ایران برای تهیه انکوباتورهای جوجه کشی که تجهیزات لازم برای اولین مرحله در تولید تخم و گوشت پرندگان است ، سالانه 11 میلیون دلار صرف واردات از کشورهای خارجی می شود. در راستای خودکفایی کشور در این زمینه و برای جلوگیری از اتلاف سرمایه های داخلی ، برای اولین بار در کشور گروه صنعتی اسکندری اقدام به طراحی و تولید ماشین جوجه کشی با قابلیت هوش مصنوعی و منطق فازی نموده است.

از جدیدترین قابلیت های دستگاه های جوجه کشی برندهای معتبر دنیا می توان به هوش مصنوعی اشاره کرد که باعث افزایش راندمان و بازدهی آن ها می شود. با توجه به اهمیت این موضوع ، گروه صنعتی اسکندری برای نخسیتن بار در کشور با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی ارومیه اقدام به طراحی و تولید دستگاه های جوجه کشی با قابلیت هوش مصنوعی و منطق فازی نموده است. با این قابلیت ، انکوباتورهای EIG قادر هستند که المان های جوجه کشی را به صورت دقیق و هوشمند کنترل کنند. با استفاده از هوش مصنوعی ، کنترلر دستگاه قابلیت یادگیری پیدا می کند و حتی قادر است که دما و رطوبت را در صورت باز بودن درب محفظه دستگاه نیز تنظیم کند.

با استفاده از نسل جدید دستگاه های جوجه کشی مجهز به هوش مصنوعی و پروتکل فازی ، امکان تهیه جوجه های یک روزه به صورت انبوه در فارم ها و مرغداری های مناطق جغرافیایی و اقلیم های مختلف کشور به وجود آمده است. دستگاه های جوجه کشی صنعتی EIG یا سوپر مینیاتورها برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار با تعداد بسیار بالا به کار گرفته می شوند.

با بهره گیری از هوش مصنوعی این امکان در دستگاه های جوجه کشی وجود دارد که از انواع پرندگان مختلف مانند پرندگان تزئینی گران قیمت با دقت بسیار بالا و کمترین تلفات جوجه کشی کنند. همچنین دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی این قابلیت را دارند که از انواع پرندگان مختلف مانند شترمرغ ، بلدرچین ، کبک ، بوقلمون ، اردک ، غاز و قرقاول به صورت اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر جوجه کشی کنند. برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان تزئینی مانند طوطی و کاسکو و سایر پرندگان اهلی ، استفاده از دستگاه های جوجه کشی خانگی و ارزان قیمت گروه صنعتی اسکندری توصیه می شود که با برند ایزی باتور عرضه می شوند.

مهندس اسکندری مدیر فروش گروه صنعتی اسکندری در رابطه با اشتغال زایی این واحد صنعتی می گوید : تولید هر دستگاه جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری به صورت مستقیم ایجاد دو شغل را به دنبال دارد. افرادی که به دنبال ایجاد کسب و کار کوچک و متوسط هستند باید در نظر داشته باشند که می توان با استفاده از این دستگاه ها برای جوجه کشی بوقلمون در مناطق روستایی درآمد 50 میلیونی را کسب کرد. لازم به ذکر است که دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری به دلیل دقت و راندمان بسیار بالا در اکثر باغ وحش های ایران برای جوجه کشی از تخم های نطفه دارپرندگانی مانند عقاب و شاهین کاربرد دارند.

مهندس اسکندری ادامه می دهد : دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی اسکندری با ظرفیت های کم مثلا 12 تخم و تا بسیار زیاد تا 10 هزار تخم تولید می شوند. این دستگاه ها به دلیل کیفیت مناسبی که دارند قابل رقابت با انکوباتورهای پیشرفته دنیا هستند و در بازار کشورهای آسیای میانه و غربی نیز عرضه می شوند. همچنین 90 درصد دستگاه های جوجه کشی خاص این کارخانه که برای جوجه کشی از پرندگانی مانند کاسکو و طاووس ساخته می شوند ، در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به فروش می رسند.

انتظار بر این است که با اضافه شدن هوش مصنوعی و منطق فازی به دستگاه های جوجه کشی ایرانی که توسط گروه صنعتی اسکندری انجام شده است ، واردات این دستگاه ها به کشور روند نزولی به خود گرفته و در آینده نزدیک شاهد تراز تجاری مثبت در این صنعت باشیم. گروه صنعتی اسکندری به عنوان بزرگترین واحد تولیدی شمال غرب کشور ، به دلیل ارتقای فناوری دستگاه های جوجه کشی و اضافه کردن قابلیت هوش مصنوعی به این دستگاه ها موفق به کسب عنوان  تولید کننده برتر شمال غرب کشور در سال 95 شده است.

 

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5