معرفی کتاب هنر خوب زیستن ، 52 میانبر برای آرامش، ثروت و موفقیت – نوشته رولف دوبلی – آخرین اثر نویسنده‌ی کتاب درخشان هنر شفاف اندیشیدن

1

رپورتاژ

کتاب هنر خوب زیستن: 52 میانبر برای آرامش، ثروت و موفقیت اثر رولف دوبلی، نویسنده کتاب مشهور «هنر شفاف اندیشیدن» است. این کتاب شگفت‌انگیز تفکر شما را دگرگون خواهد کرد.

کتاب هنر خوب زیستن (The Art Of The Good Life)، در واقع مجموعه‌ای از ابزارهای کاربردی برای یک زندگی خوب را ارایه می‌دهد. 52 ترفند برای رسیدن به شادکامی و آرامش؛ از دوری گزیدن بدون احساس گناه از فناوری‌های روز گرفته تا پرداخت سرخوشانه جریمه‌های پارک ممنوع که هدفشان یاری رساندن به شما برای رسیدن به موفقیت در زندگی است.

از روزگاران قدیم، انسان‌ها همواره از خودشان پرسیده‌اند معنای داشتن یک زندگی خوب چیست؟ چطور باید زندگی کنیم؟ اجزای تشکیل‌ دهندۀ یک زندگی خوب چه هستند؟ نقش تقدیر در این میان چیست؟ نقش پول چطور؟ آیا چگونگی برخورداری از یک زندگی خوب پرسشی ذهنی یا مربوط به در پیش گرفتن نگرشی خاص است؟ یا این‌ که مقصود از آن رسیدن به هدف‌های مشخصی در زندگی است؟ آیا بهتر است که فعالانه در جست‌وجوی شادی باشیم، یا این‌که صرفاً از غم و ناراحتی دوری کنیم؟

هر نسلی به شکلی متفاوت با این پرسش‌ها مواجه می‌شود اما پاسخ‌ها همواره به‌طور اساسی مأیوس‌ کننده‌اند؛ چون ما دائماً در تلاش برای رسیدن به یک اصل یا یک قانون واحد هستیم، در حالی‌ که چنین نوش‌دارویی وجود خارجی ندارد. در چند دهۀ گذشته، انقلابی بی‌سروصدا در حوزه‌های مختلف اندیشه رخ داده است. در علوم، سیاست، اقتصاد، پزشکی و بسیاری حوزه‌های دیگر پژوهشگران این نکته را دریافته‌اند که دنیا آن‌قدر پیچیده است که خلاصه‌کردن آن در یک نظریه‌ی بزرگ یا تعدادی اصل علمی غیرممکن است. آن‌چه باید برای خوب زیستن رخ‌ دهد در ذهن ما است. ما به یک جعبه‌ ابزار ذهنی نیاز داریم، مجموعه‌ای متشکل از ابزارهایی که امکان فهم بهتری از جهان را به ما می‌دهند.

رولف دوبلی (Rolf Dobelli) از این موهبت برخوردار است که می‌تواند بهترین ایده‌های دنیا را بیابد و آن‌ها را به گونه‌ای با یکدیگر ترکیب کند که ارزش نهایی مجموع آن‌ها از ارزش تک‌تک آن اجزا بیش‌تر شود. او در کتاب هنر شفاف اندیشیدن نیز چنین کرده بود و حالا در هنر خوب زیستن نیز به بهترین نحو جزییات را شرح می‌دهد.

خوشبختانه نسخه الکترونیک کتاب هنر خوب زیستن در اپلیکیشن کتابراه منتشر شده و شما می‌توانید به سادگی این کتاب را به صورت قانونی دانلود کنید. اپلیکیشن کتابراه با همکاری مستقیم با ناشران به صورت کاملا قانونی امکان دانلود کتاب و کتاب صوتی را در موبایل و تبلت اندرویدی، آیفون/آیپد و ویندوز فراهم کرده است. در اپلیکیشن کتابراه علاوه بر اینکه بیش از هزار کتاب رایگان عرضه شده، امکان خرید کتاب و کتاب صوتی نیز وجود دارد.

بریده‌ای از کتاب

خطر روراست بودن: چرا به یک وزیر امور خارجه نیاز دارید؟

آیا از آدم‌های روراست خوشتان می‌آید؟ البته که این‌طور است. در برابر آدم‌های روراست، همیشه تکلیفتان مشخص است. خیلی راحت می‌دانید که آن‌ها چه فکر یا احساسی دارند، چه‌کار می‌کنند و چه‌چیزی در ذهن دارند. چنین افراد بی‌ریایی، هرگز چیزی را در پس پرده پنهان نمی‌کنند، به همین دلیل است که ارتباط شخصی با آن‌ها تا این حد صمیمانه، خوشایند و کارا است. به همین دلیل است که صحبت از روراستی و رک‌گویی تا این حد رواج دارد. این روزها کم‌تر سمیناری را می‌شود پیدا کرد که در آن به این موضوع پرداخته نشود. هیچ کتابی در مورد رهبری بدون یک فصل در مورد “راهبری توام با صداقت” وجود ندارد و هیچ وبلاگ آموزش رازهای موفقیتی نیست که از شما نخواهد تا جای ممکن روراست و “رک و پوست کنده” باشید. همان‌طور که سرمایه‌گذاری بر آثار تقلبی پیکاسو چندان خردمندانه نیست، سرمایه‌گذاری – چه از نظر پول و چه از نظر وقت – روی آدم‌هایی که “اصل” نیستند هم دور از منطق است..

اما در مورد چه میزان از روراست بودن حرف می‌زنیم؟ بیایید یک آزمایش ذهنی داشته باشیم….

توهم خوداندیشی: احساسات را جدی بگیرید، به‌جز مال خودتان را

به دلیل این‌ که احساسات شما بسیار غیرقابل اعتمادند، با یک حساب سرانگشتی می‌توان به این نتیجه رسید که باید کم‌تر آن‌ها را جدی بگیریم، به‌ویژه احساسات منفی را. فلاسفۀ یونان این قابلیت مسدود‌کردن افکار را آتاراکسیا می‌نامیدند، واژه‌ای که به معنی متانت، آرامش ذهن و خونسردی، تسلط بر نفس یا تزلزل‌ناپذیری است. یک استاد ‌آتاراکسیا علی‌رغم تمام ضرباتی که تقدیر بر او وارد می‌آورَد، در جای خود می‌ایستد. یک سطح بالاتر از آن، آپاتیا20 است، حذف کامل احساسات (که آن هم توسط یونانیان تعریف شد). هم آتاراکسیا و هم آپاتیا، ایده‌آل‌هایی هستند که رسیدن به آن‌ها غیرممکن است، اما نگران نباشید؛ من نمی‌گویم که این روش‌ها را امتحان کنید، اما باور دارم که باید رابطه‌ای جدید را با صداهایی که از درونمان به گوش می‌رسند، تعریف کنیم؛ فاصله‌مان را با آن‌ها حفظ کنیم، به آن‌ها مشکوک باشیم و البته از آن‌ها لذت ببریم.

به‌طور مثال من با احساساتم طوری برخورد می‌کنم که گویی متعلق به خودم نیستند و از جای دیگری آمده‌اند تا با من ملاقاتی داشته باشند و سپس عقب بنشینند و برگردند. اگر بخواهم تشبیهی بیاورم، خودم را همچون یک بازار وسیع سرپوشیده می‌بینم که انواع و اقسام پرنده ها در گوشه و کنار آن از سویی به سوی دیگر می‌روند. گاهی این پرنده ها فقط از یک سمت بازار وارد می‌شوند و مستقیماً از سمت دیگر خارج می‌شوند، گاهی اوقات اندکی در آنجا می‌مانند و بعضی وقت‌ها هم ممکن است هوس کثیف‌کاری در بازار به سرشان بزند. اما دیر یا زود، همه‌شان می‌روند. من از برخی بیش‌تر خوشم می‌آید و از برخی کم‌تر، اما با توجه به تصویری که از احساساتم در ذهنم خلق کرده‌ام، می‌دانم که آن‌ها دیگر “مالک” من نیستند. حتی حس نمی‌کنم که من مالک آن‌ها هستم. مطمئناً از حضور برخی از آن‌ها خوشحال نمی‌شوم، اما آن‌ها بیش از حد مزاحم من نمی‌شوند، دقیقاً مثل پرندگان در بازار سرپوشیده. من آن‌ها را نادیده می‌گیرم یا از فاصله دور تماشایشان می‌کنم. و حتی می‌شود مثال پرنده را بیش از این هم بسط داد؛ اگر گونه های مختلف پرنده ها را به احساسات گوناگون خودتان نسبت دهید، می‌توان با آن‌ها بیش‌تر تفریح کنید. در تصور من حسادت، گنجشک کوچک سبزی است که مدام جیک جیک می‌کند. اضطراب یک توکاست که مدام بال بال می‌زند. و با ادامه همین تشبیهات، تصویر شما از احساساتتان شکل می‌گیرد.

جملات برگزیده

– خوش‌بختی چیزی است که شما آن را دارید اما موفقیت چیزی است که باید به دستش بیاورید.

– تجربه یعنی چیزی که در اثر ناکامی در دستیابی به هدفی که مد نظر داشتید، به دست می‌آورید.

– ما می‌توانیم جهان را تغییر بدهیم و آن را جای بهتری تبدیل کنیم. این در دستان شماست که تغییر ایجاد کنید. (نلسون ماندلا)

– افرادی که آن‌قدر دیوانه هستند که فکر می‌کنند می‌توانند دنیا را تغییر دهند، دقیقاً همان افرادی هستند که واقعاً می‌توانند این‌کار را بکنند. (استیو جابز)

– لحظه‌ای که به چیزی فکر می‌کنید، هیچ‌چیزی مهم‌تر از آن در زندگی‌تان وجود ندارد.

– چشم‌انداز ارتقای استانداردهای زندگی، هرچقدر هم اندک، از فشار بر توزیع مجدد ثروت می‌کاهد.

– موفقیت یعنی آرامش خاطر، چیزی که نتیجۀ مستقیم رضایت شما از خودتان بابت این امر است که شما بیش‌ترین تلاشتان را برای تبدیل شدن به بهترین چیزی که می‌توانستید باشید انجام داده‌اید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. پوریا کریمی می گوید

    با تشکر بابت معرفی این کتاب فوق العاده
    من همین ترجمه (امید کریم پور و علی نصرالهی) رو گرفتم بنظرم عالی ترجمه کردن و این کتاب رو به 5-6 نفر از دوستام کادو دادم. بعد از این ترجمه نشر چشمه همین کتاب رو با ترجمه عادل فردوسی پور منتشر کرد که من مقایسه کردم ترجمه اول (امید کریم پور و ..) قوی تر هستش.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.