با لرنیتو، آموزش خود یا دانش‌آموزان‌تان را متحول کنید!

0

رپورتاژ:

امروز خوشحالم که سرویس باکیفیتی را به شما معرفی کنم که هنگامی که اولین بار با آن آشنا شدم، بعد از سال‌ها آرزو کردم که دوباره به سال‌های دوره دبیرستان برگردم!

اسم این سرویس لرنیتو است. خب، شما می‌توانید با مراجعه با خود سایت از بسیاری از ویژگی‌های آن سردربیاوید و من هم در این پست تا جایی که حوصله‌تان سر نرورد، در مورد برخی از این ویژگی‌ها توضیح خواهم داد. 

اما لرنیتو را که دیدم، خاطره‌هایم از شیوه قدیمی آموزش دبیرستانی‌ حسابی گل کرد. یاد سال‌هایی افتادم که کتاب‌های کمک‌درسی به سبک کنونی حضور پررنگ نداشتند. یاد ایام حل المسائل افتادم.

خب، من به حکم شهرستانی بودم اصلا بسیاری از کتاب‌های کمک‌درسی را به صورت پستی دریافت می‌کردم. کتاب‌های کمک‌درسی آن سال‌ها گاهی چندان جامع و دقیق نبودند.

اصلا کتاب‌های تست طبقه‌بندی شده و فصل به فصل به سبک کنونی وجود نداشت و کتاب‌های تست کنکور به صورت درهم و پاسخ‌های تشریحی به دردنخور بودند. در این مورد باید یک پست مشروح بنویسم.

اما سال‌های زیادی از آن موقع گذشته، در این سال‌های می‌دیدم که مؤسسه‌های کنکور و کتاب‌های کمک‌درسی دیگر فراگیر شده‌اند و تا روستاها هم نفوذ کرده‌اند، اما راستش را بخواهید جلوه‌ای از استفاده از فناوری به آن سبکی که من دوست دارم را در آموزش دبیرستانی نمی‌دیدم.

خب، درست است که اینترنت و گجت‌های هوشمند هستند و دانش‌آموزان با آنها می‌توانند با هم و دبیران خود ارتباط برقرار کنند. درست است که برخی از کلاس‌های درس برای خودشان گروه‌های تلگرامی دارند و حتی آموزگار به صورت آنلاین انجام تکالیف دانش‌آموزان را پایش می‌کند و به سؤالات آنها پاسخ می‌دهد، اما همان طور که گفتم یک چیز جامع نمی‌دیدم.

اما لرنتیو تقریبا همین گمشده است. به صورت خلاصه و مختصر و مفید، کاری که لرنیتو می‌کند این است که یک بانک سؤال بسیار جامع، تفیک‌شده و پالایش شده را آنلاین کرده است.

این بانک سؤالات سطح‌بندی شده است و کاملا منطبق بر تغییرات کتاب‌های درسی است.

حالا با مراجعه به لرنتیو یک دانش‌آموز می‌تواند مرتب خود را در معرض آزمون قرار بدهد و خودش را محک بزند. او می‌تواند از سؤالات ساده شروع کند و بعد خودش را آبدیده کند و به سراغ سؤالات دشوار برود.

خوبی لرنیتو این است که حاوی پاسخ‌های تشریحی دقیقی است که دانش‌آموز را با شکیبایی، نسبت به موضوع سؤال عالم می‌کند و او را توانا می‌کند که اگر سؤال مشابه یا با لعاب دگرگون‌شده‌ای در همان موضوع مطرح شد، بتواند به سادگی به آن پاسخ بدهد.

بانک سؤالات لرنیتو فعلا حدود 133 هزار سؤال دارد و با شتابی حدود 400 سؤال در روز، بر تعداد این سؤالات هم افزوده می‌شود. همه اینها به صورت تفکیکی آماده شده‌اند و به علاوه کاربر می‌تواند خیلی سریع کلیدواژه‌هایی را جستجو کند و همه سؤالات با کلیدواژه مورد نظر خود را پیش چشم آورد.

اما لرنیتو مسلما فقط برای دانش‌آموزان نیست، لرنیتو یک سرویس عالی برای دبیران و صاحبان کلاس‌های آموزشی هم محسوب می‌شود.

یک لحظه خودتان را جای یک دبیر بگذارید. حتی اگر یک دبیر بسیار باسابقه باشد، باید متناسب با تغییرات کتاب‌های درسی و همگام با ابتکارهای مؤسسات آموزشی رقیب و همکاران خود، بتواند خود را به‌روز کند. او باید به صورت مرتب زمان زیادی را صرف طراحی سؤالات کند.

تا به حال سؤال طراحی کرده‌اید؟

برخلاف انتظار طراحی سؤال تجربه زیاد می‌خواهد و بسیار انرژی‌گیر است. شما باید آمیزه‌ای از سؤالات ساده، متوسط و دشوار را در آزمون خود قرار بدهید. این سؤالات نباید خارج از محتوای درسی مصوب برای کنکور باشند. در ضمن نباید غفلتا سؤالتان اشتباه باشد یا گزینه‌ درست مورد نظرتان، گزینه صحیح نباشد. چون اگر مرتب در آزمون‌سازی اشتباه کنید، هیچ کس شما را یک دبیر مجرب و باهوش نخواهد دانست.

یک آموزگار می‌تواند با لرنیتو به جای اینکه هر بار حدود یک تا یک و نیم ساعت زمان باارزش خود را صرف آزمون‌سازی کند، همه کار را در حدود پنج دقیقه انجام بدهد. چه چیز بهتر از اینکه دست آخر سوالات استاندارد را بتواند با سربرگی با نام خود پرینت بگیرد، یعنی همان کاری که لرنتیو ترتیبش را می‌دهد! تازه سر آخر با اسکن پاسخنامه‌ها یا گرفتن عکس از آنها با موبایل می‌تواند فرایند تصحیح امتحانات را برق‌آسا کند!

لرنیتو هم آموزش را شخصی‌سازی می‌کند و هم به یک فرایند گروهی مشارکتی تبدیل می‌کند. در شرایط سنتی، آزمون‌گیری به صورت یکسانی برای همه دانش‌آموزان اعمال می‌شود، اما با لرنتیو یک آموزگار می‌تواند دانش‌آموزان قوی و ضعیف‌اش را به صورت متفاوتی آموزش بدهد و بهتر کند.

لرنیتو یک یادگیری جمعی هم است! هم دانش‌آموزان و هم دبیران می‌توانند گروه‌هایی با عضوهای دلخواه بسازند و بعد مجموعه سؤال‌هایی را که از بانک سؤالات بزرگ لرنیتو پیدا کرده‌اند و جالب یافته‌اند با هم مبادله کنند!

شما در زیر هر سؤال علاوه بر گزینه‌های نمایش پاسخ، یک گزینه برای افزودن سوال به مجموعه دلخواه دارید، مثلا شما می‌توانید مجموعه تست‌های زیست که فرار هستند و باید بعدا حتما خوانده شوند، درست کنید. یک گزینه هم برای ارسال سؤال به گروه دوستان دارید.

لرنیتو زاده شرکت شرکت آوید اروند است. یک چیز جالب در مورد لرنیتو طراحی و رابط کاربری بسیار خوب آن است. همه چیز در لرنیتو گویا است، طوری که در بار اول استفاده از آن هم سردرگم نخواهید شد.

برای آشنایی با ویژگی‌ها و امکانات لرنتیو توصیه می‌کنم به صورت رایگان در آن ثبت‌‌نام کنید.

استفاده از امکانات کامل و بدون محدویت لرنیتو، البته مشمول پرداخت حق اشتراک ناچیزی است که در مقایسه با هزینه‌هایی که این روزها برای کلاس‌های کنکور و کتب کمک درسی پرداخت می‌شود، بسیار ناچیز است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.