نت‌فلیکس از کلان‌داده برای شناسایی فیلم‌های با پایان خیلی ترسناک استفاده می‌کند

0

نت‌فلیکس بیش از ۱۰۰ میلیون مشترک از سراسر جهان دارد. این افراد حجم عظیمی از اطلاعات را برای این سرویس‌دهنده ویدیو تولید می‌کنند تا با تجزیه و تحلیل‌شان بتوان به نتایج بسیار مهمی درباره بینندگان رسید.

این اطلاعات بزرگ‌ترین سرمایه نت‌فلیکس برای موفقیت بیشتر است. در بازار کنونی، داشتن چنین اطلاعاتی می‌تواند مزیت‌های رقابتی ایجاد کند و باعث لذت بردن بیشتر بیننده‌ها شود.

هنگامی که نت‌فلیکس یک کسب‌وکار مبتنی بر DVD بود؛ فقط به چهار فیلد اطلاعاتی شناسه مشتری، شناسه فیلم، رتبه‌بندی و تاریخ تماشای فیلم برای تحلیل دسترسی داشته اما از هنگامی که به یک سرویس‌دهنده استریم ویدیو تبدیل شده است؛ اطلاعات بسیار بیشتری برای تجزیه و تحلیل دارد.

در حقیقت، استفاده نت‌فلیکس از اطلاعات خام تولید شده توسط بینند‌ها و رسیدن به نتایج و اطلاعات ارزشمند تحلیلی درباره خواسته‌ها و نیازهای بیننده‌ها؛ یک انتخاب برای این پلتفرم نیست بلکه یک ضرورت حیاتی است.

نت‌فلیکس با این اطلاعات می‌تواند متوجه شود بیننده‌ها چه دوست دارند و کدام فیلم‌ها را بیشتر می‌پسندد یا کدام تجربه کاربری برایشان بهتر است.

نت‌فلیکس می‌داند بیننده‌ها چه می‌خواهند

این شرکت با استفاده از کلان داده (Big Data) توانسته متوجه شود هر مشترک نت‌فلیکس به طور متوسط ۶۰ الی ۹۰ ثانیه برای انتخاب فیلم وقت می‌گذارد و در این مدت ۱۰ الی ۱۲ عنوان را سریع مشاهده می‌کند.

جالب است بدانید ۸۰ درصد فیلم‌هایی که به بیننده‌ها پیشنهاد می‌شود؛ از سوی خود نت‌فلیکس انتخاب و گزینش شده‌اند.

این شرکت در سال ۲۰۰۶ یک جایزه نقدی ۱ میلیون دلاری برای گروهی در نظر گرفت که بتواند بهترین الگوریتم برای فهمیدن چگونگی انتخاب فیلم‌ها توسط کاربران براساس رتبه‌بندی‌شان و نحوه امتیازدهی به فیلم‌ها توسط آن‌ها را پیش‌بینی کند. همین تلاش‌ها باعث شده در حاضر حاضر بتواند فیلم‌های مورد علاقه بیننده‌ها را به‌شان نشان بدهد.

حتا نت‌فلیکس دارای فهرستی از فیلم‌های ترسناکی است که بیننده‌ها تا پایان تماشا نکردند و آن را نیمه کاره رها کردند.

آن‌ها الگوریتم‌هایی را تعریف کردند که اگر یک بیننده ۷۰ درصد فیلمی را تماشا کند ولی پس از آن خاموش کند، به معنای این است که فیلم بسیار ترسناک بوده یا پایان بسیار وحشتناک و هراس‌آوری دارد.

نت‌فلیکس این اطلاعات را می‌تواند از روی درصد استریم فیلم‌ها استخراج کند.

شاید برخی از بیننده‌ها حوصله‌شان سر رفته یا پایان فیلم برایشان اهمیت نداشته و به این دلیل فیلم را تا پایان تماشا نکردند؟ نت‌فلیکس جواب می‌دهد اگر بیننده‌ای تا ۷۰ درصد فیلم را استریم و تماشا کند؛ یعنی به آن فیلم علاقه‌مند است اما اگر پیش از ۷۰ درصد مثلا اواسط یا اوایل فیلم رهایش کند؛ ممکن است پسندش نبوده است.

به هر حال، نت‌فلیکس می‌داند بیننده‌ها چه می‌خواهند و کدام فیلم‌ها برایشان لذت تماشای بیشتری دارد یا نیمه کاره رها می‌کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.