معرفی کتاب: به زبان تد ؛ رازهایی برای ارائه یک سخنرانی به‌یادماندنی

1

به زبان تد؛ رازهایی برای ارائه یک سخنرانی به‌یادماندنی

نوشته کارمین گالو Carmine Gallo

ترجمه سعید بقایی، یاسمن رضایی

نشر نوین – 1396

296 صفحه

«من ماشین یادگیری هستم و جهان مکان یادگیری است.»

تونی رابینز، تد، 2006

نویسنده کتاب: کارمین گالو

ایده‌ها جریان رایج قرن بیست و یکم هستند. بعضی از مردم در ارائه‌ایده‌هایشان به‌گونه‌ای استثنایی عمل می‌کنند. این توانایی آن‌ها، اعتبار و نفوذشان بر جامعه امروز را بالا می‌برد. هیچ‌چیز جالب‌تر از ایده جسورانه نیست که توسط یک سخنران عالی ارائه شود. ایده‌هایی که به‌خوبی پخته و ارائه شوند، می‌توانند جهان را تغییر دهند. درنتیجه، آیا شگفت‌انگیز نخواهد بود اگر ارائه‌های بزرگ‌ترین سخنرانان جهان را تماشا کنیم و رازهایشان را برای متعجب ساختن مخاطبان خود اعمال کنیم؟ اکنون به لطف کنفرانس مشهور جهانی تد TED (Technology, Education, Design)، که بهترین ارائه‌ها را به رایگان در اینترنت می‌گذارد، بررسی علمی صدها ارائه تد، مصاحبه مستقیم با سخنرانان مشهور تد و دانش شخصی من که آن را از رهبران الهام‌بخش جهان، رهبرانی که برندهایی قابل‌تحسین دارند، کسب کردم، اکنون شما نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

«به زبان تد» برای هرکسی که می‌خواهد با اطمینان و مقتدرانه صحبت کند، برای هرکسی که سخنرانی می‌کند، محصولات و خدمات می‌فروشد یا افرادی را رهبری می‌کند که نیاز به الهام‌بخشی دارند، مفید است.

اگر ایده‌های باارزشی برای به اشتراک گذاشتن دارید، تکنیک‌های این کتاب به شما کمک خواهد کرد که آن ایده‌ها را به متقاعدترین شکل ممکن بیان کنید.

در مارس 2012 وکیل حقوق مدنی، برایان استیونسون، در کنفرانس سالانه تد برای 1000 نفر در لانگ بیچ کالیفرنیا سخنرانی کرد. او با چنان استقبالی مواجه شد که در تاریخ تد بی‌نظیر بود. ارائه او نزدیک به دو میلیون بار به‌صورت آنلاین در اینترنت دیده شد. استیونسون به مدت هجده دقیقه ذهن و قلب مخاطبانش را مسحور کرده بود. او به من گفت که حضار، آن روز درمجموع مبلغ یک‌میلیون دلار به مؤسسه خیریه او اهدا کردند. یعنی بیش از 55 هزار دلار برای هر دقیقه از صحبتش!

استیونسون با پاورپوینت ارائه نکرد. حتی در ارائه‌اش از هیچ تصویر، اسلاید یا صفحه نمایشی هم استفاده نکرد. درعین‌حال تمام روز سخن از قدرت روایت گری او بود. البته بعضی از سخنرانان تد ترجیح می‌دهند که از پاورپوینت در ارائه‌شان استفاده کنند. آن‌ها از پاورپوینت استفاده می‌کنند تا ارائه‌شان اثرگذارتر شود.

در مارس 2011، پروفسور دیود کریستین حرکتی تازه آغاز کرد. او ارائه 18 دقیقه‌ای تد داشت که یک سری اسلایدهای تصویری پیوسته و تصاویری فریبنده ضمیمه آن کرده بود. او پس از این کنفرانس شروع به تدریس «تاریخ بزرگ» در مدرسه‌ها کرد. «تاریخ بزرگ» به دانش آموزان یاد می‌دهد که دنیا چگونه تغییر کرده و جایگاهش را یافته است. ارائه کریستین کل تاریخ 13 میلیون ساله جهان را در برداشت. این ارائه بیش از یک‌میلیون بار دیده شد.

ارائه‌های استیونسن و کریستین ازلحاظ سبک، متفاوت از هم به نظر می‌رسند. در این کتاب یکی از آن‌ها را خواهید دید که داستان‌سرایی می‌کند و آن دیگری اطلاعات زیادی را به‌وسیله انبوهی از اسلایدهای تصویری منتقل می‌کند. اما بااین‌حال ارائه هر دوی آن‌ها جذاب، سرگرم‌کننده و الهام‌بخش است، چرا که در اسرار نه‌گانه با هم مشترک‌اند. آن‌ها با علم و هنر مجاب کردن دیگران آشنا هستند.

بعد از بررسی بیش از 500 ارائه تد (با مدت زمانی بیش از 15 ساعت) و طی صحبت‌های مستقیم با سخنرانان موفق تد، فهمیدم که بیشتر ارائه‌های موفق در تد، 9 عامل مشترک دارند. برای درک بهتر قواعد نهفته در این عوامل، که باعث شده به این خوبی عمل کنند، با تعدادی از دانشمندان برجسته مغز و اعصاب، روان شناسان و متخصصان ارتباطات مصاحبه کردم. بهتر از همه این است که وقتی این افراد اسرارشان را با شما به اشتراک می‌گذارند، می‌توانید آن‌ها را در ارائه‌های خودتان به کار ببرید. این‌ها همه فوت‌وفن‌هایی است که برای آموزش هیئت‌های رئیسه، کارآفرینان و رهبرانی به کار برده‌ام که محصولات و شرکت‌هایشان در زندگی روزانه‌تان حضور فعال دارند. البته ممکن است که هیچ‌وقت در کنفرانس تد ارائه نداشته باشید، اما برای این‌که بتوانید در کسب‌وکار موفق شوید حتماً باید بتوانید ارائه‌ای به ارزشمندی تد داشته باشید. چنین ارائه جسورانه و تازه‌ای می‌تواند نظر مخاطبانتان را به خود جلب کند.

ایده‌ها ارزش انتشار را دارند!

ریچارد سوال ورمن Richard Saul Wurman در سال 1984 کنفرانس تد را به عنوان یک رویداد برای اولین بار برگزار کرد. شش سال بعد این کنفرانس باز هم برگزار شد، اما این بار در مونتری کالیفرنیا و به مدت چهار روز. شرکت‌کنندگان در آن تنها با پرداخت 475 دلار توانستند سخنرانی‌هایی را در موضوعات مختلف ببینند. سخنرانی‌ها شامل سه حوزه تکنولوژی (Technology)، آموزش (Education) و طراحی (Design) بود؛ تد (TED). کریش آندرسون، ناشر مجله تکنولوژی، حق امتیاز این کنفرانس را در سال 2001 خرید و در سال 2009 در لانگ بیچ کالیفرنیا آن را برگزار کرد. در سال 2014 نیز کنفرانس تد در ونکوور کانادا برگزار شد که استقبال جهانی بزرگی را برانگیخت.

تا سال 2005 تد رویدادی سالانه بود که طی چهار روز، پنجاه سخنران در زمان‌های 18 دقیقه‌ای، به ارائه ایده‌های خود می‌پرداختند. در همان سال آندرسون کنفرانس مشابهی با نام گلوبال Ted Globalبرگزار کرد تا به مخاطبان بین‌المللی دست پیدا کند. در سال 2009، سازمان به سه گروه دیگر که می‌توانستند رویداد تد را در سه سطح جامعه خودشان برگزار کنند شروع به اعطا مجوز کرد. در طی سه سال بیش از 16000 سخنرانی در رویدادهای تد در سراسر جهان انجام شد. در حال حاضر روزانه 5 رویداد تد در بیش از 130 کشور جهان برگزار می‌شود.

با وجود اینکه این کنفرانس در حال رشد خیره‌کننده‌ای است، از سال 2006 با راه‌اندازی وب‌سایت تد، سخنرانان به مخاطبان بیشتری در جهان شناسانده شدند. برای آزمایش بازار، ابتدا شش سخنرانی در سایت گذاشته شد. اما تا شش ماه بعد سایت فقط با 40 ارائه‌ای که در آن گذاشته شده بود، بیش از سه میلیون بار دیده شد. جهان همیشه تشنه ایده‌های فوق‌العاده و جذاب بوده و هنوز هم هست.

در سیزدهم ماه نوامبر سال 2012 ارائه‌ها در وب‌سایت تد بیش از یک‌میلیون بار دیده شدند و هم‌اکنون روزانه حدود 5.1 میلیون بار دیده می‌شوند. این ویدئوها به بیش از 90 زبان ترجمه شده‌اند و هر ثانیه هفده بازدید جدید از ویدئوهای تد صورت می‌گیرد. به گفته کریس آندرسون: «قبلاً سالانه حدود 800 نفر در رویدادهای تد شرکت می‌کردند اما حالا هر روز حدود یک‌میلیون نفر سخنرانی‌های تد را می‌بینند. وقتی تعدادی از ارائه‌ها را برای آزمایش پیشنهاد کردیم با پاسخ‌های دریافتی، هیجان‌زده شدیم تا حدی که تصمیم گرفتیم شرکت را از پایه عوض کنیم و خود را دیگر در حد یک کنفرانس ندانیم بلکه خیلی بیشتر از آن و «منتشرکننده ایده‌های ارزشمند» باشیم و یک وب‌سایت بزرگ برای آن طراحی کنیم. البته کنفرانس هنوز هم موتور و قلب اصلی کار است. وب‌سایت، به عنوان یک تقویت‌کننده، ایده‌ها را به گوش مردم سراسر دنیا می‌رساند.

ازنظر طرفداران تد شش سخنرانی اول که در وب‌سایت به‌صورت آنلاین قرار داده‌شده بودند، کلاسیک هستند. هواداران تد خود را تدستر Tedster می‌نامند. بعضی از این سخنرانان از شیوه قدیمی ارائه با اسلاید استفاده می‌کنند، بعضی هم این کار را نمی‌کنند. اما ارائه همه آن‌ها سرشار از احساسات و هیجان، نوین و به‌یادماندنی است.

امروزه تد به چنان صحنه‌ای مبدل شده است که بازیگران مشهور و نوازندگان، زمانی که ایده‌ای برای مطرح کردن داشته باشند مستقیماً به سمت سکوی تد می‌آیند. «بن افلک» کارگردان فیلم آرگو تنها چند روز بعد از دریافت جایزه اسکار بهترین تصویربرداری برای فیلمش، روی صحنه تد در لانگ بیچ ظاهر شد و راجع به کارش در کونگو صحبت کرد. مدتی قبل از آن هم در همان هفته خواننده گروه یونو به نام بونو سخنرانی موفقی راجع به «مبارزه با فقر در جهان» داشت. زمانی که مشاهیر می‌خواهند جدی گرفته شود صحنه تد را حسابی داغ می‌کنند. مدیر اجرایی فیس بوک، شریل سندبرگ بعد از سخنرانی‌اش با موضوع «زن در محیط کار» که به سرعت مورد استقبال واقع شد، کتاب پرفروش خود را نوشت. ارائه‌های تد، نگاه مردم جهان را تغییر می‌دهد و آغازی بر ایجاد جنبش‌های تازه در حوزه‌های هنر، طراحی، تجارت، آموزش، سلامتی، علم، تکنولوژی و معضلات جهانی‌اند. دافنه زونیگا که مستندساز است، در سال 2006 به این کنفرانس پیوست. او این برنامه را چنین توصیف کرد:

«این برنامه جایی برای گردهمایی برترین کارآفرینان، طراحان، دانشمندان و هنرمندان زنده جهان و ارائه دادن نظرات فوق‌العاده‌شان است و در اذهان می‌ماند.»

زونیگا می‌گوید:

«هیچ برنامه‌ای مشابه این نیست. چهار روز سرشار از یادگیری، اشتیاق و الهامات تازه … این برنامه خرد انسان را به هیجان وامی‌دارد. هرگز تصور نمی‌کردم که شنیدن نظرات دیگران این چنین در قلب من اثر کند.»

اپرا وینفری هم خیلی خلاصه‌تر از این گفته است: «تد جایی است که آدم‌های باهوش می‌روند که نظرات آدم‌های باهوش دیگر را بشنوند.»

اسرار ارائه‌های استیو جابز

من تخصص منحصربه‌فردی در زمینه ارائه‌های تد دارم. کتابی به نام «اسرار ارائه‌های استیو جابز» نوشته‌ام که یکی از کتاب‌های پرفروش جهانی است. درواقع مدیران مشهور با پذیرش اصولی شناخته می‌شوند که در این کتاب آورده شده است و صدها متخصص در سراسر دنیا از این شیوه‌ها برای متفاوت کردن ارائه‌هایشان استفاده می‌کنند. من شاهد توجه بیش از اندازه‌ای نسبت به کتابم بوده‌ام، اما می‌خواهم که دوباره به خوانندگان این اطمینان را بدهم که آنچه در کتاب اسرار ارائه آمده است تنها منحصر به استیو جابز نیست. مؤسس و پیشگوی تکنولوژی اپل تنها کسی بود که توانست همه این تکنیک‌ها را به‌خوبی در کنار هم به کار ببندد. تکنیک‌هایی که بسیار مشابه سخنرانی‌های تد هستند.

در این کتاب به سخنرانی استیو جابز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه استنفورد در سال 2005 اشاره کرده‌ام. این سخنرانی توانایی او را در جذب مخاطب به‌خوبی به تصویر می‌کشد. به‌طور قطع می‌توان گفت که سخنرانی او در این جشن فارغ‌التحصیلی، در سایت تد یکی از ویدئوهای پرمخاطب است. البته با اینکه این سخنرانی به‌طور رسمی سخنرانی تد محسوب نمی‌شود اما تمام شاخصه‌های یک سخنرانی تد را داراست و بیش از 15 میلیون بار دیده شده است.

جابز به فارغ‌التحصیلان گفت: «فرصت شما بسیار محدود است، پس آن را با زندگی کردن برای دیگران هد ندهید. زندگی کردن برای افکار مردم دامی است که نباید در آن بیفتید. هرگز نگذارید سروصداهایی که مردم دارند و نظراتشان، صدای درونتان را خفته کند. و مهم‌تر این‌که شجاعت پیروی از قلب و ادراکتان را داشته باشید. آن‌ها می‌دانند که شما به‌راستی چه خواهید شد.»

کلماتی که جابز گفت، مستقیماً آن دسته از افرادی را مخاطب قرار می‌دهد که با سخنرانی‌های تد به حرکت درمی‌آیند. آن‌ها بسیار پیگیر و مشتاق یادگیری هستند، از شرایط موجود ناراضی‌اند و در جست‌وجوی ایده‌های الهام‌بخش و نوآورانه هستند که جهان را جلو ببرد. شما با استیو جابز تکنیک‌های یک استاد را فرامی‌گیرد. همه آنچه که باید یاد بگیرید، در کتاب «به زبان تد» یکجا جمع شده است.

دیل کارنگی قرن بیست و یکم

به زبان تد بیش از هر کتابی که این روزها می‌توانید در قفسه کتاب‌فروشی‌ها ببینید، علم ارتباطات را مورد بررسی قرار داده است. این کتاب، مردان و زنان صحبت کردن، گوش دادن و … دقیقاً کدام ناحیه از مغز فعال می‌شود. این تکنولوژی و دیگر ابزارهای مشابه، باعث شده مطالعات زیادی در حوزه ارتباطات انجام شود. اسراری که در این کتاب از آن‌ها پرده برمی‌داریم مطابق با جدیدترین دانشی است که حاصل کار متفکران برتر جهان است. آیا این اشتیاقی همه‌گیر است؟ آیا داستان گفتن می‌تواند هم‌زمان ذهن شما را با ذهن شنونده‌تان همگام کند؟ چرا ارائه 18 دقیقه‌ای می‌تواند بر ارائه 60 دقیقه‌ای غلبه کند؟ چرا ویدئوی بیل گیتس میان مخاطبان به سرعت منتشر شد؟ پاسخ همه این سؤالات را درخواهید یافت.

کارنگی یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که اکنون می‌توانیم در هنر سخنرانی‌مان در جمع به خدمت بگیریم یعنی اینترنت را نداشت. تا چهل سال پس از مرگ کارنگی اینترنت هنوز تجاری نشده بود. امروزه به لطف دسترسی به پهنای باند اینترنت، مردم می‌توانند ویدئوها را در سایت تد تماشا کنند و ارائه‌هایی را ببینند که متفکران برتر جهان در زندگی‌شان انجام داده‌اند. وقتی این 9 راز را بیاموزید، مصاحبه با سخنرانان تد را بخوانید و علمی که در پس همه این‌هاست را دریابید و آنگاه بار دیگر به وب‌سایت تد بازگردید، خواهید دید که تمام سخنرانان تد همه این مهارت‌ها را در عمل به کار گرفته‌اند.

همه ما برای فروش هستیم

اکثر سخنرانان تد ارائه‌هایی داشته‌اند که سرشار از ایده بوده است. دنیل پینک هم در کتاب «انسان برای فروش» این چنین بیان کرده است:

«همه ما چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم برای فروش هستیم.»

اگر برای ارائه دادن به تد دعوت شده‌اید؛ پس این کتاب برای شما مانند کتابی مقدس ارزشمند است. اما اگر برای ارائه دادن به تد دعوت نشده‌اید و تمایلی هم به آن ندارید باز هم جزء کتاب‌های ارزشمندی است که می‌توانید در طول زندگی‌تان بخوانید. چون این کتاب به شما می‌آموزد که چه طور خودتان و عقایدتان را در معرض فروش بگذارید که همه متقاعد شوند. این کتاب به شما می‌آموزد که چطور شاخصه‌های مشترک ارائه‌های الهام‌بخش را به کار ببرید. به شما نشان می‌دهد که چه طور خودتان را همچون یک رهبر یا یک فرد اجتماعی تصور کنید. به یاد داشته باشید، هر چه قدر هم ایده‌تان فوق‌العاده باشد، اگر نتوانید با آن روی کسی اثر بگذارید، بیهوده است. ارزش ایده‌ها به عملی است که به دنبال خود به وجود می‌آورد.


«به زبان تد» به سه بخش تقسیم شده است. هر بخش، سه مورد از اقلام ارائه مؤثر را آشکار می‌کند. اساسی‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • احساسی- در دل می‌نشیند.
  • ابداعی- چیز تازه‌ای می‌آموزند.
  • به‌یادماندنی- مطالب به نحوی بیان می‌شوند که فراموش نمی‌شوند.

احساسی

افراد با روابط عمومی بالا می‌توانند به ذهنتان وارد شوند و در دلتان بنشینند. بیشتر مردم در هنگان ارائه دادن، قسمت مربوط به احساس را فراموش می‌کنند. در فصل اول می‌آموزید که چطور با شناختن علایق حقیقی‌تان از بند قواعد رها شوید. مقالاتی را خواهید خواند که هیچ‌گاه باری عموم منتشر نشده است. در آن شرح داده‌شده که چرا علاقه و اشتیاق، کلید مهارت یافتن در توانایی‌هایی مانند سخنرانی برای جمع است. فصل دوم به شما یاد می‌دهد که چطور هنر داستان‌سرایی‌تان را مدیریت کنید و چرا این داستان‌سرایی در خلال ارائه باعث می‌شوند که احساسات مخاطبتان به موضوع نزدیک شود. تحقیقاتی را خواهید دید که نشان می‌دهد داستان گفتن در حقیقت ذهن شما را با مخاطبتان همگام می‌سازد و این فرصت را به شما می‌دهد تا ارتباطی آن‌چنان عمیق و معنادار با مخاطبتان ایجاد کنید که قبلاً هیچ‌گاه تجربه‌اش نکردید.

ابداعی

در ملاقاتی با یک متخصص اعصاب و روان فهمیدم که ابداع و ارائه چیزهای جدید، بزرگ‌ترین عاملی است که بر توجه شخص اثر دارد. یکی از مدیران یوتیوب به نام کوین آلوکا به یکی از مخاطبان تد گفته است: «در جهانی که ویدئوهای طولانی در عرض چند دقیقه آپلود می‌شوند تنها آن‌هایی در خاطرمان باقی می‌مانند که واقعاً غیرمنتظره و خاص باشند. ذهن نمی‌تواند چیزهای تازه و ابداعی را نادیده بگیرد.» بعد از اینکه در این فصل این تکنیک‌ها را فراگرفتید شنوندگانتان دیگر نمی‌توانند شما را نادیده بگیرند. در فصل 4 با هم کشف کردیم که بهترین ارائه‌دهندگان تد چطور با مخاطبانشان با دادن اطلاعات جدید یا پیشنهاد روشی منحصربه‌فرد برای دست‌یابی به حوزه‌ای از دانش ارتباط برقرار می‌کنند. فصل 5 راجع به خلق لحظات اعجاب‌انگیز است، راجع به سخنران‌هایی که هوشیارانه برای مخاطبانشان لحظاتی باورنکردنی خلق کردند، مخاطبانی که هنوز درباره سال‌های گذشته حرف می‌زنند. در فصل ششم به این پرداخته می‌شود که کجا از عنصر حسی ولی مهم شوخی استفاده کنید. چه زمانی و چطور آن را کار بگیرید و چطور بدون گفتن لطیفه بامزه باشید. روحیه شوخ‌طبعی برای هر ارائه‌دهنده‌ای مختص به خودش است و با مدل شخصیتی ارائه فرد ارتباط دارد.

به‌یادماندنی

ممکن است که ایده‌های مبتکرانه‌ای داشته باشید، اما اگر مخاطبتان آنچه را میگویید، بعدها به خاطر نیاورد ایده‌هایتان به درد نمی‌خورد. در فصل هفتم شرح داده‌ام که چرا یک ارائه 18 دقیقه‌ای تد، بازه زمانی مناسبی برای رسیدن به هدفتان است. فصل هشتم اهمیت خلق ارائه همراه با تجربه‌های احساسی را نشان می‌دهد. همین تجربه‌های احساسی است که باعث می‌شود مخاطبتان محتوا را به‌خوبی به یاد بیاورد. باقی ماندن در راه خودتان مهم است، در فصل نهم بر اهمیت این موضوع تأکید کرده‌ام. این کلید نهایی رسیدن به همان سخنران واقعی و معتبری است که مردم احساس می‌کنند می‌توانند به او اعتماد کنند.

هر فصل، تکنیک‌هایی را به تصویر می‌کشد که توسط بهترین سخنرانان تد به اشتراک گذاشته شده‌اند و در کنار آن، مثال‌ها، نظرات و مصاحبه با سخنرانان نیز آورده شده است. در هر فصل، بخشی تحت عنوان «یادداشت‌های تد» هم آورده‌ام. این یادداشت‌ها شامل پیشنهادهای ویژه‌ای می‌شوند که در ارائه بعدی‌تان به دردتان خواهد خورد. در این یادداشت‌ها اسامی سخنرانان و عناوینی از ارائه‌هایشان را خواهید دید که در سایت تد به سادگی می‌توانید درباره آن‌ها بیشتر جست‌وجو کنید. در هر فصل علمی را که در پس هریک از این اسرار است، کشف خواهیم کرد. به این سؤال‌ها که «چرا این تکنیک‌ها کار می‌کنند؟» و «چگونه می‌توانید آن‌ها را در ارائه خود به کار ببرید؟» پاسخ داده می‌شود. ما در ده سال اخیر بیشتر از هر زمانی یاد گرفته‌ایم که ذهن انسان چگونه کار می‌کند. این یافته‌ها برای ارائه بعدی‌تان معنای عمیقی دارند.

آموختن از اساتید

رابرت گرین در کتاب «استادی» (Mastery) راجع به توانایی ما برای کنار زدن محدودیت‌های بالقوه انسانی‌مان بحث کرده است. قدرت، هوش و خلاقیت نیروهایی هستند که کمکمان می‌کنند تا با توانایی و جهت‌گیری درست ذهنی از بندها رها شویم. کسانی که در رشته خودشان به مرتبه استادی رسیده‌اند، مانند زمینه‌های هنری، ورزشی، گفت‌وگوی اجتماعی و …، به جهان نگاه متفاوتی دارند. گرین معتقد است که واژه نبوغ باید تعریف شود چون ما باید به دانش و اطلاعاتی که استادان قبلی تنها می‌توانستند راجع به آن‌ها خیال‌پردازی کنند، دست یابیم.

سایت تد برای کسانی که می‌خواهند در زمینه اطلاعات ارتباطات، جلب اعتماد و سخنرانی به استادی برسند، مانند معدن طلاست. «به زبان تد» به شما ابزارهای این مار را می‌دهد و نشانتان می‌دهد که چگونه از آن‌ها استفاده کنید تا بتوانید خوشبختی‌تان را پیدا کنید.

معمولاً افراد با روابط عمومی بالاتر از حد عادی، از آدم‌های دیگر موفق‌ترند؛ اما آن‌هایی که روابط عمومی‌شان عالی است آغازگر یک نهضت می‌شوند. آن‌ها با نام خانوادگی‌شان در یادها می‌مانند و مورد احترام قرار می‌گیرند، مانند لینکلن، چرچیل، کندی، کینگ، ریگان. در کسب‌وکار، شکست در ایجاد ارتباط مؤثر با دیگران بسیار زیان‌بار است و به سرعت به نابودی منتهی می‌شود. یعنی استارتاپ ها بدون سرمایه ارتقا نمی‌یابند. توانایی ارائه کردن یک سخنرانی تد ارزشمند می‌تواند تفاوت میان تحسین، مخالفت و ناامیدی را نشان دهد.

تونی رابینسون، معلم مذهبی الهام‌بخش، در تد سال 2006 گفته است: «رهبران مؤثر قادرند خودشان و دیگران را به کار وادارند، چون متوجه نیروهای نامرئی که به ما شکل می‌دهند، شده‌اند. این راه جدیدی برای حل کردن مشکلات تحمل‌ناپذیر است. داستان‌های الهام‌بخش، راه‌های فریبنده ارائه مطالب و تحسین‌های پابرجایی که با نام «لحظات تد» شناخته می‌شوند. این لحظات را بسازید. جهان را تغییر دهید. راهش همین است.


معرفی کتاب: کتاب های جدید را با سایت « یک پزشک » دنبال کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

خودکشی دسته جمعی در دمین آلمان در پایان جنگ جهانی دوم

خودکشی دسته جمعی در دمین به رویداد غم‌انگیزی اشاره دارد که در پایان جنگ جهانی دوم در شهر دمین آلمان رخ داد. در اواخر‌آوریل و اوایل ماه مه 1945، هنگامی که نیرو‌های شوروی در حال پیشروی به سمت شهر بودند، بسیاری از ساکنان آن، از جمله زنان،…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. sharar می گوید

    سلام آقای دکتر
    در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، لیست کتاب های پیشنهادی خودتان رو برای ما در صورت امکان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5