چگونه استعلام خلافی خودرو را آنلاین (با اینترنت) یا با تلفن گویا یا پیامک دریافت کنیم؟

0

قریباً تمام کسانی که حداقل یک بار اقدام به خرید و فروش خودرو نموده اند با دریافت خلافی خودرو آشنایی دارند هم اکنون راهنمایی و رانندگی کشور چند روش برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است که اکثر آنها به صورت الکترونیک می باشد و نیازی به مراجعه ی حضوری چه برای دریافت برگه خلافی و چه به منظور پرداخت قبض جریمه نمی باشد.

در گذشته برای دریافت برگه خلافی خورو می بایست که به پلیس +10 و یا راهنمایی و رانندگی مراجعه می کردید ولی هم اکنون می توانید به راحتی از طریق اینترنت برگه خلافی دریافت و میزان جریمه را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

روش اول: دریافت خلافی خودرو از طریق وبسایت راهور

راهنمایی و رانندگی کشور وبسایتی را برای استعلام خلافی خودرو در نظر گرفته است شما می توانید با مراجعه به وبسایت پلیس راهور اقدام به دریافت برگه خلافی خودروی خود نمایید.

طبق اطلاعاتی که در صفحه استعلام این سایت درج شده است اطلاعاتی که در این سایت موجود می باشد آفلاین می باشد و به سرورهای پلیس راهور متصل نمی باشد و به طور هفتگی بانک اطلاعاتی این سایت آپدیت می شود. یکی از مهمترین دلایل آفلاین بودن این بخش تامین امنیت اطلاعات سامانه پلیس راهور می باشد.

پس از پرداخت مبلغ قبض جریمه پس از مدت 72 ساعت در سامانه پلیس راهور درج خواهد شد که پس از آپدیت بعدی می توانید قبض پرداختی را رویت نمایید.

خب، پس از مراجعه به این وبسایت شما می باسیت که کد 8 رقمی درج شده پشت کارت ماشین خود را وارد نمایید و سپس کد کپچا نیز برای جلوگیری از ورود ربات ها نیز وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک نمایید تا نتایج به شما نشان داده شود.

پس انجام پروسه میزان خلافی شما که معمولاً متعلق به چند روز گذشته می باشد به شما نشان داده خواهد شد و به کمک شناسه قبض و شناسه پرداختی که در اختیار شما قرار داده خواهد شد می توانید با استفاده از سرویس پرداخت قبوض ایتور قبض جریمه خود را پرداخت نمایید.

کد 8 رقمی درج شده بر روی کارت ماشین

روش دوم: دریافت خلافی خودرو به صورت پیامکی
برای این که بتوانید میزان خلافی خودروی خود را به صورت پیامکی دریافت نمایید کافیست که کد 17 رقمی VIN را که بر روی سند و یا کارت ماشین درج شده است را به یکی از شماره های زیر پیامک نمایید:

شماره اول: 1101202020

شماره دوم: 110005151

شماره سوم: 30005151

سپس میزان خلافی شما به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت برای شما ارسال خواهد شد که با استفاده از آن می توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

برای پرداخت قبض جریمه خودروی خود می توانید از وبسایت ایتور در بخش پرداخت قبض استفاده نمایید.

کد VIN روی سند خودرو

کد VIN بر روی کارت خودرو

روش سوم: دریافت خلافی خودرو با مراجعه به دفتر پلیس +10
برای دریافت برگه خلافی به این روش می بایست که دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید و با پرداخت مبلغ 27 هزار تومان به همراه تعرفه رسیدگی غیر حضوری  اجرائیات که ده هزار و پانصد تومان می باشد اقدام به استعلام خلافی نمایید و در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد می بایست که برای هر برگ مبلغ دویست تومان پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید که تنها رانندگانی می توانند از این روش استفاده نمایند که مجموع خلافی خودروی آنها کمتر از یک میلیون تومان باشد و برای رانندگانی که جرایم رانندگی آنها بیش از این مقدار می باشد می بایست که راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایند.


اطلاع از میزان خلافی خودرو یکی مباحث مطرح در زمینه جرایم رانندگی و نقل‌وانتقال اسناد مالکیت خودروهای در حال تردد کشور بوده و اغلب مالکان اتومبیل برای طی مراحل قانونی به آن نیازمندند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، اما خوشبختانه در حال حاضر شیوه‌های متعددی جهت گرفتن خلافی خودرو وجود دارد و هموطنان عزیز می‌توانند بدون نگرانی، از راه دور و با امکاناتی چون دریافت خلافی خودرو به صورت آنلاین و یا گرفتن خلافی خودرو با پلاک برای اطلاع از میزان جریمه‌ها، عوارض و دیون دولتی خود در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

استعلام خلافی خودرو آنلاین

​یکی از شیوه‌های محبوب گرفتن خلافی خودرو در حال حاضر بهره‌گیری از امکانات اینترنتی و در واقع گرفتن خلافی خودرو آنلاین از طریق وب‌سایت راهور ناجا است. در سال‌های اخیر و بنا به بهبود زیرساخت‌های لازم، برخی از خدمات دولتی از راه دور نیز قابل دسترس شده‌اند که استعلام خلافی خودرو نیز یکی از آن‌هاست.

برای گرفتن خلافی خودرو آنلاین تنها کافی است به وب‌سایت‌ راهور ناجا مراجعه کرده و در صفحه مختص گرفتن خلافی، شماره VIN که در پشت کارت خودرو (زیر بارکد پستی) به شکل عمودی درج شده را وارد نمائید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد نوع خلافی، محل و میزان جریمه خودروی مورد نظرتان را دریافت کنید.

تذکر: طبق گفته وب‌سایت‌ راهور، اطلاعات ارائه شده در این صفحه به روز نیست و پس از ۷۲ ساعت به‌روزرسانی می شود.

برای گرفتن خلافی خودرو تنها یک پیام کوتاه کافی است

یکی دیگر از شیوه‌های ارائه‌شده از سوی راهور ناجا بهره‌گیری از سامانه پیامکی #۱۱۰* است که توسط آن شما با کد VIN مندرج روی کارت یا سند خودرو قادر به استعلام خلافی خودرو مد نظرتان هستید.
شیوه دومی که برای گرفتن خلافی خودرو با پیامک قابل اجراست، ارسال همان شماره VIN خودرو به سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ است و به راحتی از طریق هرگونه تلفن‌همراه قابل انجام است. هزینه دریافت این پیامک مبلغ ۳۵۰ تومان است.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

جالب است که بسیاری از کاربران به دنبال روشی برای دریافت خلافی خودرو با پلاک هستند. تا همین چند ماه قبل چنین امکانی در اختیار شهروندان وجود نداشت و در هیچ یک از روش‌های استعلام خلافی خودرو (اعم از حضوری و غیرحضوری) امکان دریافت جریمه‌ها تنها با دسترسی به پلاک خودرو وجود ندارد. اما پلیس راهور ناجا به تازگی این امکان را نیز در اختیار کاربران قرارداده تا به صورت تلفنی شیوه دریافت خلافی با پلاک را هم تجربه کنند.

برای این منظور کافی است با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸-۰۲۱تماس بگیرید. پس از تماس با این شماره گویا و با وارد کردن عدد ۱ می‌توانید نسبت به  استعلام تخلفات رانندگی با وارد کردن پلاک خودرو اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو به شکل حضوری

متاسفانه به دلیل وجود برخی اشکالات فنی و یا عدم اعتماد به روش‌های آنلاین همچنان برخی افراد مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ را در اولویت قرار داده و به روش‌های سنتی امور پایبند مانده‌اند. بنابراین اگر شما هم به دنبال گرفتن خلافی خودرو به صورت حضوری هستید بهتر است با در دست داشتن کارت خودرو (مدرک شناسایی) به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و استعلام خلافی خودرو مورد نظرتان را با خیال راحت انجام دهید.

اما اگر به صرفه‌جویی در زمان نیاز داشته و به همان اطلاعات ارائه شده از سوی وب‌سایت‌ راهور قانع هستید، با استفاده از روش‌های استعلام خلافی خودرو از راه دور فرآیند مد نظرتان را به پایان برسانید و از حجم ترددهای شهری هم کم کنید.


پرداخت خلافی خودرو از طریق کدهای USSD

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید با شماره‌گیری کد *۱۱۰# خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

بعد از وارد کردن کد ۳ رقمی وارد مرحله بعد می‌شوید. در مرحله بعد ۴ گزینه وجود دارد به نام‌های ۱- پلیس +۱۰، ۲- خدمات راهور ۳- کلانتری و پاسگاه ۴- پلیس آگاهی که باید عدد ۲ یعنی گزینه خدمات راهور را وارد کنید.

پس از انتخاب گزینه ۲، منوی ۴ گزینه ای مربوط به خدمات پلیس راهور در صفحه گوشی پدیدار میشود که باید گزینه اول، یعنی استعلام خلافی خودرو را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه باید کد VIN که همان (شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. دقت کنید که حتما به زبان انگلیسی و حروف لاتین را به صورت بزرگ وارد کنید که دچار مشکل نشوید.

در این مرحله ۲ انتخاب دارید؛ اگر فقط مبلغ خلافی خودرو را می‌خواهید عدد ۱ را انتخاب کنید و مبلغ را مشاهده کنید. اگر شناسه قبض و شناسه پرداخت خلافی خودرویتان را می‌خواهید عدد ۲ را واردکنید. با داشتن این شناسه‌ها می‌توانید از طریق سایت اکثر بانک ها و یا دستگاه ATM خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.


قبلا رانندگان می توانستند از طریق  پیامک کوتاه و سایت از میزان تخلفات رانندگی خود اطلاع پیدا کنند در این بین پلیس راهور امکان استعلام خلافی خودرو با استفاده از تلفن گویا را نیز مهیا کرده است؛ بدین منظور افراد می‌توانند در خصوص استعلام تخلفات رانندگی خود از طریق شماره تلفن ثابت 88288888 اقدام به استعلام خلافی خودرو خود کنند.

نکته مهم و جالب توجه در این شیوه از استعلام خلافی، امکان گرفتن خلافی خودرو با پلاک ماشین می باشد که با سایر راه های استعلام خلافی میسر نیست.

شیوه کار استعلام خلافی با تلفن گویا

برای استعلام خلافی خودرو ابتدا با شماره 88288888 از تلفن های ثابت تهران یا 02188288888 از تلفن همراه یا شهرستان های خارج از استان تهران تماس می گیریم.

پس از وصل شدن تلفن گویا با شماره گیری 1 که برای استعلام تخلفات رانندگی، استعلام صدور گواهینامه و استعلام صدور کارت ماشین است به بخش بعدی وصل می شویم.

در مرحله بعد برای استعلام تخلفات رانندگی عدد 1، برای استعلام صدور گواهینامه عدد 2 و برای استعلام صدور کارت ماشین عدد 3 را شماره گیری می کنیم.

پس از شماره گیری به اپراطور وصل می شویم و با دادن شماره پلاک به اپراطور میزان خلافی خودرو به شما داده خواهد شد.

این سامانه گویا همچنین نشانی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران، نشانی مراکز تعویض پلاک، لیست آموزشگاه‌های دریافت گواهینامه موتورسیکلت و همچنین مدارک احراز سکونت به منظور دریافت کارت خودرو به شهروندان اطلاعات کافی را ارائه می دهد.

دریافت خلافی خودرو از پیام‌رسان بله:

پیام‌رسان بله یکی از پیام‌رسان‌های منتخب داخلی است که ویژگی‌های کاربردی زیادی دارد. یکی از این ویژگی‌ها امکان اضافه کردن شماره کارت به این پیام‌رسان است. در منوی اولیه این پیام‌رسان زمانی که وارد بخش ” بانک من ” می‌شوید از شما، شماره کارت می‌خواهد و زمانی که شماره کارت خود را ذخیره می‌کنید قابلیت‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود که در یکی از این قابلیت‌ها می‌توانید خلافی اتومبیل خود را استعلام گرفته و سپس خلافی خود را پرداخت کنید.


چگونه خلافی خودرو را به صورت اینترنتی پرداخت کنیم؟

برای پرداخت اینترنتی خلافی خودرو با کمک شناسه قبض و شناسه پرداخت، ابتدا وارد سایت بانک ملی شوید، و از منو بالایی سایت «خدمات الکترونیکی» را انتخاب کنید.

در بخش خدمات الکترونیک،‌ پرداخت قبوض را انتخاب کنید.

در صفحه جدید، سه گزینه پیش روی شماست؛ از بین آنها پرداخت قبوض را انتخاب کنید.

در مرحله بعد صفحه‌ای به آدرس زیر برای شما باز خواهد شد ومی‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، خلافی ماشین خود را از به سادگی پرداخت کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جالب و گاهی خنده‌دار: آدم‌هایی که خیلی شبیه تابلو یک آگهی کنارشان هستند!

گاهی شباهت آدم‌ها به هم عجیب به نظر می‌رسند. حالا در نظر بگیرید که کاملا تصادفی اشخاصی در کنار تابلویی یا آگهی دیواری ایستاده باشند و چهره آنها به یکی از شخصیت‌های تابلو یا آگهی شباعت زیادی داشته باشد یا اصلا فرد افزونه‌ای برای مفهوم تبلیغ…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.