گزارشی از صنعت موبایل ایران در سال ۹۶: درآمد ۱۸۰ میلیارد تومانی توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن ایرانی با ۱.۶ میلیارد دانلود

0

سایت کافه‌بازار گزارش جدیدی از وضعیت صنعت موبایل ایران منتشر کرده است. این گزارش شاخص‌ها و اطلاعات کاملی از وضعیت بازار نرم‌افزارهای موبایل ایران در سال ۱۳۹۶ به دست می‌دهد.

در این گزارش، اعلام شده کاربران ایرانی بیش از ۱.۶ میلیارد بار از روی کافه بازار اپلیکیشن جدید دانلود یا به‌روزرسانی کردند. توسعه‌دهنده‌های موبایل ایرانی نیز در مجموع درآمدی بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان داشتند که رقم قابل توجهی است و رشد این بازار را نشان می‌دهد.

کافه‌بازار اعلام کرده تا پایان سال ۹۶، نزدیک به ۳۶ میلیون کاربر دارد که ۲۹ میلیون کاربر اقدام به ایجاد حساب کاربری هم کردند. از این تعداد، بیش از ۲۹ میلیون کاربر فعال از این اپ استور استفاده می‌کنند و روزانه بیش از ۵.۳ میلیون کاربر فعال به آن سر می‌زنند و یک برنامه جدید دانلود یا برنامه‌های پیشین را به‌روزرسانی می‌کنند.

در سال ۹۶، از طریق توسعه نرم‌افزارهای موبایل بیش از ۳۱ هزار شغل مستقیم و القایی ایجاد شده است و ۲۳ هزار تیم توسعه‌دهنده مشغول به فعالیت بودند.

تمام این شاخص‌ها نشان می‌دهند که صنعت موبایل ایران دارد رشدی سریع را تجربه می‌کند و به یک بازار با ارزش مالی بزرگ تبدیل می‌شود. صنعتی که دیگر نمی‌توان نادیده‌اش گرفت یا آن را خرد و کوچک به شمار آورد.

هر سال، بهتر از پارسال

نمودارهای مقایسه‌ای وضعیت سال ۹۶ با سال‌های پیشین هم این موضوع را به خوبی نشان می‌دهند. نمودار نصب فعال کاربران ایرانی در سال‌های اخیر نشان می‌دهد هر سال به طور متوسط چندین میلیون کاربر جدید اضافه شده است. در سال ۹۶ بیش از ۳۶ میلیون کاربر از کافه‌بازار استفاده کردند. این نمودار به ما می‌گوید به طور متوسط در هر خانواده ایرانی ۱.۵ کاربر از اپ استور بازار استفاده کردند:

نمودار رشد تیم‌های توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل در سال‌های اخیر نیز به ما می‌گوید هر سال، تیم‌های بیشتری تمایل به تولید و توسعه نرم‌افزار موبایل پیدا می‌کنند و یکی از کسب‌وکارهای پایدار و داغ این روزهای ایران است. در این نمودار، هر توسعه‌دهنده حداقل یک اپلیکیشن روی فروشگاه بازار دارد. در پایان سال ۹۶، توسعه‌دهنده‌ها به مرز ۲۳ هزار تیم رسیدند:

اما جالب است که به یک باره در سال ۹۶ شاهد انتشار نزدیک به ۵۰ هزار برنامه موبایل جدید بودیم تا کل اپ‌های موجود روی فروشگاه بازار به مرز ۱۵۰ هزار اپ برسند. در پایان سال ۹۵ حدودا ۱۰۰ هزار اپ در دسترس بوده است:

گزارش منتشر شده نشان می‌دهد کاربران ایرانی در سال ۹۶ تمایل بیشتری به خرید اپ و ایجاد حساب کاربری در فروشگاه بازار برای امتیازدهی یا ثبت نظر دادند که باز هم یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود. دو نمودار زیر به ترتیب مربوط به تعداد حساب‌های کاربری و تعداد تراکنش‌های موفق در هر سال است.

در پایان سال ۹۶، مجموعا حدود ۲۹ میلیون حساب کاری در فروشگاه بازار ایجاد شده است:

سال گذشته، نزدیک به ۱۴.۵ میلیون خرید اعم از برنامه فروشی، خرید درون برنامه‌ای و اشتراکی انجام شده است:

از این تعداد خرید و تراکنش، ۲۹ درصد خرید یک برنامه فروشی بوده است. ۵۴ درصد نیز پرداخت‌های درون برنامه‌ای است و ۱۷ درصد نیز هر دو نوع را شامل می‌شود:

اگرچه گزارش فروشگاه بازار از وضعیت نرم‌افزارهای موبایل ایران مربوط به کل این صنعت نیست ولی می‌تواند جامعه نمونه خوبی باشد و شاخص‌ها و متغیرهای صحیحی از بازار را نشان بدهد.

احتمالا کل صنعت بازار موبایل ایران نیز چنین وضعیتی دارد که بسیار امیدوارانه و موفق نشان می‌دهد؛ برخلاف سایر کسب‌وکارها که طی سال‌های اخیر درجا زدند یا با افت و عقب‌گرد روبرو هستند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

این عکس‌های تاریخی را پیش از این در کمتر جایی دیده‌اید

یک سرباز صربستانی در کنار پدرش که برای ملاقات او به خط مقدم نزدیک بلگراد آمده، خوابیده است. سال گرفتن شدن عکس، حدود 1914/1915یک نگهبان مرزی آلمان شرقی در صبحی که دیوار برلین سقوط کرد، گلی را از طریق شکافی در دیوار برلین هدیه می‌دهد،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5