ایلان ماسک از پروژه بعدی غافلگیرانه‌اش رونمایی کرد: کارخانه آب‌نبات‌سازی!

1

انتظار داشتید پروژه بعدی مالک خودروسازی تسلا و شرکت فضایی اسپیس‌ایکس چه چیزی باشد؟

از ذهنی که به دنبال حفر تونل زیر شهر لس آنجلس، فرستادن انسان به کره‌ مریخ و ایجاد عصر نوین ماشین‌های الکتریکی است و بعد به طور ناگهانی یک اسلحه آتش‌افکن می‌سازد و می‌فروشد؛ هیچ بعید نیست که کارخانه شکلات‌سازی، پروژه بعدی‌اش باشد.

ایلان ماسک در رشته توییتی به طور رسمی اعلام کرده می‌خواهد یک کارخانه آب‌نبات‌سازی (candy company) بسازد و این کارخانه فوق‌العاده خواهد بود.

رسانه‌ها تلاش کردند با وی تماس بگیرند و توضیحات بیشتری درباره آب‌نبات‌هایش کسب کنند ولی هنوز موفق نشدند. آن‌چه که مشخص شده، ماسک در این توییت‌ها شوخی نکرده و به طور حتم سراغ ساخت کارخانه‌ای برای تولید آب‌نبات خواهد رفت.

ایلان ماسک سابقه طولانی در مطرح کردن ایده‌های ذهنی عجیب و غریب آنی‌اش در توییتر دارد ولی مهم‌تر این است که بدانیم واقعا بسیاری از این ایده‌ها را دنبال می‌کند و به سرانجام می‌رساند.

ذهنی غیرعادی برای حل مشکلات بشری

یک بار در حساب توییترش گفت می‌خواهد اولین خودروی تسلایش را به فضا بفرستد تا در تاریخ ماندگار شود. هیچ‌کس باور نکرد ولی الان خودروی تسلا رودستر او دارد در مدار زمین رانندگی می‌کند.

بار دیگر از حفر تونل زیر زمین برای کاهش ترافیک سخن گفت و باز هم بیشتر اهل فن این توییت را یک ایده غیرواقعی بیان کردند ولی اکنون شرکت هایپرلوپ در حال پیاده‌سازی این رویا است.

همین‌طور، ایلان ماسک چند وقت پیش گفت اگر ۵۰ هزار کلاه با آرم شرکت The Boring Company بفروشد؛ به سراغ ساخت یک اسلحه آتش‌افکن می‌رود. کلاه‌ها به فروش رفتند و این اسلحه با سروصدای زیاد در تعدای محدود وارد بازار شد.

یکی از خبرنگاران مطرح دنیا فناوری اشاره کرده، ماسک همیشه به دنبال حل مشکلات پیچیده بشری است؛ مشکلاتی که برای خودش و دیگران مطرح بوده و هنوز هیچ‌کس راه‌حلی برایشان ارایه نکرده است.

احتمالا ایلان ماسک در کودکی هیچ‌گاه از شکلات‌ها یا آب‌نبات‌هایی که برایش خریدند راضی نبوده یا این روزها در بازار آب‌نباتی که طعم و مزه مورد علاقه‌اش را داشته باشند یا به طور خاصی مصرف شوند؛ پیدا نکرده که به سراغ ساخت آب‌نبات رفته است.

همه می‌دانیم که ایلان ماسک ذهنی عادی ندارد. این ذهن آرام‌پذیر نیست و دایم می‌خواهد به سراغ نشدنی‌ها برود. شاید به‌زودی آب‌نبات‌هایی بسازد که باعث تغییر صنعت شکلات‌سازی پس از چند قرن شوند.

راستی متوجه شدید چهره ایلان ماسک چقدر شبیه به «ویلی ونکا» در فیلم «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی» است؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

طراحی‌ها و معماری‌های نبوغ‌آمیز و عالی که باید تحسین‌شان کرد

همان طور که در برخی پست‌های قبلی از طراحی‌ها و معماری بد گفتیم (در اینجا و اینجا برای مثال) سوی مخالف آنها هم وحود دارد. یعنی طراح یا معماری صنعتی به کاربرد و جنبه زیباشناختی اماکن و اشیا دقیقا فکر کرده و چیزی دلخواه و هماهنگ با محیط پدید…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

عکس های رنگی مردم «عادی» در دوران استالین که توسط یک دیپلمات آمریکایی که به دلیل جاسوسی اخراج شد،…

زندگی مردم عادی چیزی است که آنچنان که باید و شاید ثبت نمی‌شود. مورخی را تصور کنید که پنج دهه بعد بخواهد در مورد تاریخ الان ایران تحقیق کند. او احتمالا انبوهی از روزنامه‌های و مجلات و کتاب‌ها و مصاحبه‌های شفاهی و آمارها یا اطلاعات سایت‌ها را…

و باز هم قسمت دیگری از عکس‌های کمتر دیده شده تاریخی – گالری عکس

این عکس‌هایی که تحت عنوان عکس‌های کمتردیده شده درج میشوند، باز هم عکس‌های خوش‌شانس تاریخی هستند. لابد صدها برابر آنها عکس وجود دارد که اصلا فیلم آنها برای همیشه گم شده و خراب شده یا در آرشیو مجلات و روزنامه‌ها با تصور بی کیفیت بودن یا در…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. aa می گوید

    البته منظورتون باید ویلی ونکا باشه، چارلی اون پسر بچه تو فیلم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.