این ویژگی جدید اسمارت‌فون‌ها باید توسط هر راننده‌ای استفاده شود

0

اینکه اسمارت‌فون‌تان را در وضعیتی قرار دهید که همیشه آماده پاسخ‌گویی به یک تلفن مهم باشید؛ ایده خوبی است ولی شرکت‌های اپل و گوگل در سیستم‌عامل‌های موبایل جدیدشان ابزارهایی تعبیه کردند که کمک‌ می‌کنند تمرکزمان روز رانندگی بیشتر باشد.

آمار قابل توجه‌ای از تصادفات رانندگی به حواس‌پرتی و بی‌احتیاطی راننده در استفاده از گوشی تلفن همراه برمی‌گردد.

اخیرا هم پلیس راهنمایی رانندگی جریمه ۱۰۰ هزار تومانی برای مشاهده تماس تلفنی یا استفاده از اسمارت‌فون در پشت فرمان خودرو وضع کرده است. پس، به نظر می‌رسد باید جدی‌تر از گذشته به فکر روش‌هایی برای رها شدن از دست تماس‌ها و اعلان‌های اسمارت‌فون‌ها در هنگام رانندگی باشیم.

کاربران آیفون

اپل در سیستم‌عامل iOS 11 قابلیتی به نام «Do Not Disturb while driving» قرار داده که با اولین بار تشخیص حرکتی مانند رانندگی توسط آیفون، در دسترس قرار می‌گیرد تا کاربران آن را فعال کنند.

اگر کاربری از این قابلیت استفاده نکند، می‌تواند با ویژگی «Do Not Disturb» اعلان‌ها را طوری مدیریت کند که فقط روی صفحه‌نمایش در حال قفل نشان داده شوند و دیگر حواس کاربر را حین رانندگی پرت نکنند.

کاربران آیفون برای فعال کردن گزینه «مزاحم نشوید» می‌توانند از بخش Settings روی گزینه «Do Not Disturb» ضربه بزنند و برای تغییر برخی گزینه‌ها و ویژگی‌ها صفحه‌نمایش را رو به پایین اسکرول کنند.

برای تغییر وضعیت فعال شدن این ویژگی باید گزینه «Activate» را ضربه بزنید. انتخاب گزینه «Automatically» باعث می‌شود تا آیفون به طور خودکار حضور در خودرو و حرکت را از طریق سنسورهای حرکتی‌اش تشخیص و گزینه «Do Not Disturb» را فعال کند.

گزینه «When Connected to Car Bluetooth» نیز برای فعال شدن این ویژگی در مواقعی است که آیفون به سیستم بلوتوس بی‌سیم خودرو متصل می‌شود. انتخاب این گزینه مانع از اشتباه آیفون در تشخیص حرکت خودرو با حرکت‌های دیگر می‌شود.

گزینه «Manually» به کاربر اجازه می‌دهد ویژگی «Do Not Disturb» را به طور دستی از بخش Control Center آیفون هنگام شروع رانندگی فعال کند.

بخش Control Center به طور پیش‌فرض آیکون ویژگی «مزاحم نشوید» را ندارد. برای افزودن این آیکون به Control Center باید از بخش Settings وارد «Control Center» شده و گزینه «Customize Controls» را انتخاب کنید.

کاربران آیفون به راحتی با استفاده از ویژگی «مزاحم نشوید» می‌توانند در هنگام رانندگی تمرکز و توجه بیشتری داشته باشند. تحقیق موسسه EverQuote در ماه فوریه نشان می‌دهد نزدیک به ۸۰ درصد دارندگان آیفون همراه با اپلیکیشن رانندگی امن EverDrive، از ویژگی «Do Not Disturb» نیز استفاده می‌کنند.

کاربران اندروید

افرادی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، می‌توانند منتظر باشند نسخه جدید اندروید وارد بازار شود تا از قابلیت‌های تشخیص خودکار حالت خودرو و متوقف شدن اعلان‌ها و تماس‌ها استفاده کنند.

فعلا کاربران اندرویدی می‌توانند به طور دستی گزینه «Do Not Disturb» را انتخاب یا از اپلیکیشن Android Auto استفاده کنند. این اپلیکیشن می‌تواند با سیستم سرگرمی بیش از ۴۰۰ مدل خودرو دنیا جفت شود و پیغام‌ها و اعلان‌ها را روی صفحه‌نمایش خودرو نشان دهد.

اپلیکیشن Android Auto برای رانندگی امن کاربران طراحی شده است ولی به طور پیش‌فرض روی اندروید نصب نیست. کاربران می‌توانند این اپلیکیشن را از اینجا دانلود و استفاده کنند. بیش از ۱۰ میلیون کاربر این اپلیکشن را دانلود کردند.

کاربران باید این اپلیکیشن را طوری تنظیم کنند که وقتی سیستم بلوتوث خودرو را شناسایی و بدان متصل شد؛ به طور خودکار اعلان‌ها و تماس‌های تلفن همراه روی سیستم سرگرمی خودرو نمایش داده شوند.

اگر کاربری می‌خواهد به طور دستی ویژگی «Do Not Disturb» را در اندروید فعال و تنظیم کند؛ ابتدا باید صفحه اسمارت‌فون را از بالا به پایین سویپ کرده و روی گزینه «Do Not Disturb» بزند.

در اینجا حالت‌های مختلفی از جمله تعریف کردن بازه زمانی برای خاموشی اعلان‌ها یا اولویت‌دهی به اعلان‌ها وجود دارد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

مشهورترین ستاره‌های هالیوود قبل از اینکه مشهور شوند (طنز!)

با میدجرنی می‌شود چهره‌ها را جوان کرد، اما تصور کنید که این کار را در مورد شخصیت‌های تخیلی فیلم‌ها انجام بدهیم و تصور کنیم آنهایی که جوانی‌شان را ندیده‌ایم، قبل از پا به سن گذاشتن چگونه بوده‌اند.یودادوایت شروتتانوس…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

فهرست چیزهایی که تا همین 20 – 30 سال پیش در ایران و جهان معمولی بودند، اما الان کارها و خریدها…

اوضاع اقتصادی کلی دنیا خوب نیست. از یک سو میل و اشتیاق همه به کمتر کار کردن و بیشتر داشتن و به خصوص سخت گرفتن به هم بیشتر شده و از سوی دیگر، درآمدها آنچنان افزایش نیفتاده‌اند. در این میان برخی کشورها با تورم‌های باورنکردنی دست به گریبان…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.