تصاویری از فضاپیماهای جدید ناسا که توسط بوئینگ و اسپیس‌ایکس ساخته شدند

0

فضانوردان امریکایی پس از بازنشسته شدن «شاتل فضایی» اصلی در سال ۲۰۱۱، دیگر سوار هیچ سفینه فضایی نشدند.

حالا دو شرکت خصوصی رقابتی را آغاز کردند تا یک کسپول فضایی جدید برای ناسا بسازند و از طریق آن، فضانوردارن را به فضا بفرستند. این دو شرکت خصوصی، بوئینگ و اسپیس‌ایکس هستند.

این دو شرکت در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار هزینه کردند تا فضاپیماهای جدیدی بسازند که بتواند انسان‌ها را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (International Space Station) ببرد.

اخیرا ناسا و این دو شرکت عکس‌هایی از این سفینه‌های فضایی خود به همراه فضانوردان منتشر کردند. فضانوردان در حال آموزش و طی کردن دوره‌های شبیه‌سازی هستند تا برای ماموریت اصلی آماده شوند.

در عکس زیر، فضای داخلی سفینه فضایی بوئینگ به نام Boeing CST-100 Starliner مشاهده می‌شود:

عکس زیر هم سفینه فضایی Dragon شرکت اسپیس‌ایکس را نشان می‌دهد:

کابین هر دو سفینه فضایی ۶ برابر کوچک‌تر از شاتل فضایی اصلی است. کپسول فضایی Dragon حدود ۱۰ مترمعکب و سفینه فضایی بوئینگ حدود ۱۱ مترمکعب فضا دارند.

اما فضانوردان جدید می‌توانند دل‌خوش به این واقعیت باشند که این سفینه‌های فضایی حدود ۶۱ درصد بزرگ‌تر از سفینه Apollo هستند که در گذشته فضانوردان را به کره ماه برده است.

پرتاب به فضا: اواخر ۲۰۱۸ و شاید هم ۲۰۱۹

ناسا از شرکت‌های خصوصی بوئینگ و اسپیس‌ایکس خواسته تا حد امکان روی امنیت این سفینه‌ها کار کنند و حداقل ایمنی‌شان را به دو برابر شاتل فضایی برسانند تا اتفاق‌های ناگوار سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تکرار نشوند.

در این سال‌ها، طی دو سانخه فضایی ۱۴ فضانورد کشته شده و ۲ فضاپیمای شاتل از بین رفتند.

در حالی که به نظر می‌رسد طراحی کلی هر دو سفینه فضایی جدید امریکا مشابه یکدیگر است و از فناوری‌های یکسانی سود می‌برند ولی باز هم هریک نشانه‌ها و شناسه شرکت سازنده‌اش را دارد.

سفینه فضایی شرکت اسپیس‌ایکس از صفحه‌نمایش‌های لمسی سود می‌برد ولی مدل بوئینگ مجهز به کلیدهای فیزیکی بیشتری است.

هر دو سفینه فضایی ساخته شده و دارند مراحل آزمایشی را طی می‌کنند. احتمالا اواخر سال ۲۰۱۸ این فضاپیماها به آسمان پرتاب شوند. دیروز ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس از عکس جدید سفینه فضایی Dragon در حال طی کردن آزمایش‌ها پیش از تحویل به ناسا رونمایی کرد:

نمای بیرونی سفینه فضایی Starliner بوئینگ نیز در عکس زیر مشخص است:

پس از اینکه هر دو شرکت آزمایش‌های فضایی بدون خدمه خود را روی این سفینه‌ها انجام دهند؛ هر دو سفینه تحویل ناسا داده می‌شوند ولی احتمالا سفینه بوئینگ زودتر از دیگری و در نوامبر ۲۰۱۸ اولین فضانوردان را به سوی ایستگاه فضایی بین‌المللی ببرد.

فضاپیمای اسپیس‌ایکس نیز در دسامبر ۲۰۱۸ آماده پرتاب به فضا همراه با خدمه است. البته، صنعت هوافضای امریکا و ناسا اعتقاد دارند آزمایش‌های بدون خدمه این سفینه‌ها تا سال ۲۰۱۹ طول خواهد کشید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های تاریخی که با دیدن آنها درمی‌مانیم که آنها واقعا در گذشته گرفته شده‌اند یا در یک آینده بهتر و…

گذشته بهتر بود یا آینده. این یک سوال باستانی است. معمولا ما تصور می‌کنیم که ترجیح دادن گذشته، تنها یک حس نوستالژیک خام است. چیزی که بن‌مایه فیلم نیمه‌شب در پاریس هم بود.اما گاهی ما پیش خودمان فکر می‌کنیم که این ترجیح و دوست داشتن، شاید…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده: یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد!

شاید این گفتار مشهور فرنگی‌ها که می‌گویند که یک عکس به اندازه هزار کلمه سخن می‌گوید، غلو باشد. گاهی در یک عکس فقط زیبایی می‌بینیم. گاهی هم داخل آن چیزی نیست. بدتر از همه، گاهی چون یک عکس برش محدودی از زمان و مکان است، به نوعی حاوی دروغ است…

شوخی با درونگراها (نرنجید! خودم یک درونگرا هستم)

در مورد درونگراها بسیار مطلب نوشته‌ام. یک زمانی درونگرایی در جامعه خیلی تابو بود و هنوز هم مقداری است.خود من به عنوان یک درونگرا زمانی از درونگرایی خود شرمنده بودم. اما بعدا متوجه شدم که درونگرایی یک ویژگی شخصی است. درونگراهایی یک طیف…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5