یک ویژگی در سیستم‌عامل iOS که همه کاربران را شوکه می‌کند؛ حتی تیم‌ کوک مدیرعامل اپل!

0

در پاییز، وقتی میلیون‌ها کاربر iOS به نسخه جدید این سیستم‌عامل به‌روزرسانی کنند؛ احتمالا غافل‌گیر خواهند شد.

کمتر به‌روزرسانی نرم‌افزاری می‌تواند باعث تغییر سبک زندگی مردم و کاربران شود ولی iOS 12 این ظرفیت و پتانسیل را دارد که تاثیراتی بسیار فراتر از یک به‌روزرسانی روی زندگی کاربران آیفون داشته باشد.

در منوی تنظیمات iOS 12 یک مجموعه ویژگی جدید به نام Screen Time دیده می‌شود. در این مجموعه می‌توان مدت زمان استفاده از آیفون را مشاهده کرد و همین‌طور فهمید کدام فعالیت کاربر بیشتر از دیگر کارها یا اپلیکیشن‌ها بوده است. به زبان ساده‌تر، شما با آیفون بیشتر چه کاری انجام می‌دهید.

در بخش Screen Time اطلاعات زیادی از فعالیت‌های کاربران جمع‌آوری و نمایش داده می‌شود. مثلا می‌توان فهمید از کدام اپلیکیشن بیشتر استفاده شده است یا به طور متوسط چند اعلان در روز دریافت می‌کنید.

این اطلاعات به طور طبیعی می‌توانند کاربران را شوکه کنند. مثلا وقتی متوجه شوید در طول یک هفته شما ۲۴۸ بار آیفون را برداشته و استفاده کردید یا اینکه متوجه شوید طی یک روز نزدیک به ۵ ساعت مشغول استفاده از آیفون بودید.

همین‌طور شوکه‌آور است که بفهمید نزدیک به یک ساعت و نیم در طول روز بازی کردید و شاید در حدود همین مدت زمان هم در شبکه‌های اجتماعی وقت‌تان گذشته است.

این آمار و اطلاعات شوکه‌کننده هستند؛ چون هر کاربری تصور می‌کند در طول یک روز یا هفته زیاد از آن استفاده نمی‌کند. برخی کاربران هم این تفکر را دارند که با پاک‌سازی و مسدود کردن برخی اپلیکیشن‌ها و اعلان‌ها، از وابستگی خود به اسمارت‌فون کم کردند.

آماری که هر کاربری را شوکه می‌کند

شاید تصور شود فقط برخی افراد یا کاربران آیفون با مشاهده مدت زمان استفاده از این گوشی غافل‌گیر شوند. اما ظاهرا این‌طور نیست!

در کنفرانس سالیانه توسعه‌دهنده‌گان اپل که اوایل ماه جاری میلادی در سان خوزه کالیفرنیا برگزار شد؛ صدها مهندس نرم‌افزار و برنامه‌نویس اپل اقدام به نصب نسخه بتای iOS 12 کردند.

بسیاری از این افراد هنگامی که وارد بخش Screen Time آیفون شدند؛ بهت‌زده و شوکه شدن به اطلاعات ارایه شده نگریسته و باورشان نمی‌شود این‌قدر از آیفون استفاده کردند.

در حالی‌که بسیاری از توسعه‌دهنده‌های اپل در WWDC 2018 درباره این ویژگی صحبت می‌کردند و بخش Screen Time خود را نشان دیگری می‌دادند؛ برخی از افراد خجالت‌زده بودند و روی نشان دادن این بخش را نداشتند.

حتا تیم‌کوک، مدیرعامل اپل هم اعتراف کرد با دیدن بخش Screen Time مربوط به خودش، شگفت‌زده شده است.

تیم‌کوک در گفت‌وگو با تلویزیون CNN اعتراف کرد بیشتر از آن چیزی که تصور می‌کرده؛ از آیفون استفاده می‌کند. تیم کوک گفت تصورش این بوده که توانسته استفاده از این دستگاه دیجیتالی را منظم و قاعده‌مند کند ولی حالا فهمیده که این‌طور نیست!

تیم کوک در بخشی از گفت‌وگوی‌اش این‌طور می‌گوید:

«بنا ندارم که اطلاعات مربوط به استفاده خود از آیفون و اپلیکیشن‌ها را نشان‌تان بدهم ولی همین‌قدر بدانید که خیلی زیاد است. تعداد دفعاتی که آیفون را برداشتم خیلی زیاد است و فهرست اپلیکیشن‌هایی که باز کردم بسیار طولانی است.»

البته؛ مدیرعامل اپل تاکید می‌کند گزارش این اطلاعات به کاربران نمی‌تواند روی کسب‌وکار اپل تاثیری بگذارد و مدیران کوپرتینو از این بابت نگرانی ندارند:

«ما هرگز روی مدت زمان استفاده از آیفون به عنوان یک پارامتر کلیدی متمرکز نشدیم. ما می‌خواهیم به مردم این توانایی را بدهیم که دستگاهی که ما تحویل‌شان دادیم را بهتر مدیریت کنند. ما نباید مردم را در مدت زمان زیاد استفاده از آیفون رها کنیم یا به استفاده بیشتر تشویق‌شان کنیم.»

تغییر سبک زندگی

اپل و بسیاری از کارشناسان امید دارند ویژگی Screen Time در iOS 12 بتواند به طور جدی باعث تغییر استانداردها و سبک زندگی مردم شود. گوگل هم در اندروید جدید خود مجموعه‌ای از ویژگی‌ها برای کنترل و مدیریت استفاده از گوشی و اپ‌ها ارایه کرده است.

اپل و گوگل به عنوان توسعه‌دهنده‌های دو سیستم‌عامل محبوب موبایل حرکت به سوی ارتقای سلامت دیجیتالی مردم را آغاز کردند و می‌خواهند برخی مفاهیم و گمانه‌های فرهنگی اشتباه را تغییر دهند.

در ابزارهای سلامت دیجیتالی ارایه شده روی iOS 12 و همین‌طور اندروید P می‌تواند در ساعاتی از روز؛ گوشی موبایل را قفل کرد یا استفاده از برخی اپ‌ها را ممنوع کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند راندمان کاری افراد بیشتر شود و کمتر حواس‌شان به گوشی موبایل باشد.

اعلان‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌های اسمارت‌فون‌ها هستند که معمولا می‌خواهند یک خبر یا پیغام مهمی را مخابره کنند ولی دریافت بیش از حد اعلان در طول یک روز می‌تواند آسیب‌رسان شود.

کاربران با ابزارهای Screen Time می‌توانند اعلان‌ها را اولویت‌بندی کنند تا کمتر به سراغ گوشی موبایل بروند.

منبع

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5