خودروهای آینده با تشخیص عواطف و احساسات مسافران مانع از بروز تصادف می‌شوند

0

شرکت‌هایی که دارند روی هوش مصنوعی کار می‌کنند؛ تکنیک‌ها و فناوری‌هایی به AI اضافه کردند تا بتوانند احساسات انسانی را تشخیص دهند. تشخیص احساس یک فرد در حین رانندگی می‌تواند مانع از تصادف خودروها شود.

تیمی از دانشمندان اینتل دارند روی Advanced Emotion Recognition Engine کار می‌کنند که یک نرم‌افزار خبره سطح بالا برای شناسایی و تشخیص ۷ نوع احساس هیجانی انسان‌ها است.

این موتور پیشرفته تشخیص هیجان می‌تواند احساساتی نظیر انزجار، خشم، ترس، غم و اندوه، شادی، تعجب و تحقیر را تشخیص دهد.

دکتر Anbang Yao و دیگر همکارانش در آزمایشگاه تحقیقاتی اینتل در شهر پکن چین دارند روی پروژه‌های بینایی ماشینی کار می‌کنند. آن‌ها در صدداند با جفت کردن یک دوربین مجازی و میکروفون با نرم‌افزارهای هوش مصنوعی، ماشینی بسازند که می‌تواند براساس یک سری محتوا و چهره انسان‌ها به وضعیت احساس هیجانی‌شان پی ببرد.

دکتر یو می‌گوید:

«ما می‌خواهیم به ماشین‌ها کمک کنیم جهان را همانند انسان‌ها ببینند.»

در بازار، بیشتر سیستم‌های تشخیص چهره هوش مصنوعی مبتنی بر اطلاعات بصری هستند ولی دانشمندان اینتل می‌خواهند هر دو اطلاعات بصری و صوتی را استفاده کنند. در این صورت، نرم‌افزارهای هوش مصنوعی بهتر می‌توانند احساسات انسان‌ها را تشخیص دهند.

اگرچه هنوز این فناوری اینتل به طور کامل آماده نشده است ولی امیدوارکننده نشان می‌دهد.

صنعت خودرو جزو اولین مشتریان این فناوری خواهد بود چون می‌تواند با کمک سیستم‌های تشخیص احساسات راننده؛ از بروز تصادف‌ها و حوادث ناگوار جلوگیری کند.

مثلا، خودروسازها با نصب یک دوربین و میکروفون روی داشبورد ماشین می‌توانند متوجه شوند راننده خودرو مست است و در نتیجه اصلا خودرو روشن نشود.

فناوری هوش مصنوعی شرکت Affectiva

اوایل همین هفته هم شرکت‌های Affectiva (به طور اختصاصی روی هوش مصنوعی هیجانی کار می‌کند) و Wind River (حوزه کاری‌اش اینترنت اشیا و خودروهای متصل است) اعلام کردند یک همکاری مشترک جدیدی را روی فناوری‌های پیشرفته خودروهای هوشمند و متصل آغاز کردند.

مدیران این شرکت‌ها اعتقاد دارند یک خودروی هوشمند برای تصمیم‌گیری صحیح در لحظه باید نه تنها اطلاعاتی از محیط اطراف داشته باشد؛ بلکه باید بداند درون کابین خودرو چه خبر است و راننده در چه وضعیتی است!

فناوری جدید شرکت Affectiva می‌تواند از طریق چهره و صدا، به طور کامل احساسات هیجانی مسافران یک خودرو را شناسایی کند. حتا این سیستم می‌تواند حالت‌های عاطفی پیچیده مسافران را تجزیه و تحلیل کند.

یکی از مدیران Affectiva می‌گوید در آینده خودروان‌ها با کمک هوش مصنوعی، مستقل‌تر و هوشمندتر می‌شوند. مثلا می‌توانند براساس احساسات هیجانی مسافران و راننده؛ پیشنهاد موسیقی و ویدیو بدهند.

همین‌طور می‌توانند حرارت، نور، سطح راحتی صندلی و امکانات دیگر خودرو را براساس خلق و خوی مسافران تنظیم کنند.

سیستم Affectiva Automotive AI می‌تواند بسیاری از عواطف و حالات راننده خودرو را تشخیص دهد و براساس آن تصمیم‌گیری کند. مثلا بسته شدن چشم‌های راننده یا حالت خواب‌آلودگی را تشخیص می‌دهد. شادی، خشم و تعجب را می‌فهمد و می‌تواند از روی صدای مسافرین پی به وضعیت خشم و ناراحتی، شادی و خنده‌شان ببرد.

حتا این سیستم طوری توسعه داده شده که خارش یا چشمک زدن راننده را تشخیص می‌دهد.

صنعت خودروسازی بسیار امیدوار است با ورود این فناوری‌ها به درون کابین خودران‌ها؛ هم سطح ایمنی این ماشین‌ها افزایش پیدا کند و هم سیستم‌های سرگرمی و تعاملی به معنای واقعی مناسب مسافرین قرن ۲۱ شوند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

رهبران شرکت‌ها و کشورها در قالب افراد بی‌خانمان- چه کسی می‌داند اگر جبر جغرافیایی و اکوسیستم نبود،…

اگر پدر زیستی استیو جابز او را در یک سناریویی تخیلی به سوریه می‌برد، استیو جابز چه سرنوشتی پیدا می‌کرد؟ یک کارمند؟ یک مدیر رده میانی؟ یکی از انبوه کشته‌های جنگ داخلی این کشور؟بدیهی است که اکوسیستم مناسب و شرایط اقتصادی و یک آبشار…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

چرا بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در بریتانیا دارای پنجره‌های آجرکوبی شده هستند؟

زمانی در بریتانیای کبیر داشتن پنجره در خانه‌ها و ساختمان‌ها بسیار گران از آب درمی‌آمد! چرا؟!چون در سال ۱۶۹۶ با وضع مالیات بر پنجره که بسیار در جامعه منفور بود، وضعیت تغییر کرد. در این زمان مالیات بر صاحبان املاک را بر اساس تعداد…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.