با 10 جاذبه باکو که هر گردشگری را به سمت خود می کشد آشنا شوید

0

رپورتاژ

باکو شهری قدیمی در کرانه دریای مازندران است. این شهر را می‌توان ترکیبی از جاذبه‌های گردشگری مدرن و باستانی دانست. نزدیکی باکو به ایران فرصت مناسبی را برای گردشگران ایرانی به‌منظور بازدید از این شهر فراهم کرده است.  برای خرید بلیط هواپیما باکو و رزرو هتل خارجی به تمام نقاط دنیا از خدمات فلایتیو استفاده کنید.

۱- کاخ شیروان شاه

در پشت دیوارهای شهر قدیمی باکو کاخی قرار دارد که قدیمی‌ترین نماد شهر به شمار می‌آید. این کاخ در قرن پانزدهم میلادی و در زمانی که باکو پایتخت پادشاهی شیروان شاهان بود ساخته شد. بااین‌حال این کاخ تا به امروز به‌خوبی دوام آورده است. کاخ شیروان شاه در سال ۲۰۰۰ در فهرست آثار باستانی یونسکو قرار گرفت.

این کاخ در شهر قدیمی واقع شده و تنها ۵ دقیقه تا ایستگاه متروی شهر قدیمی فاصله دارد.

۲- برج دختر

برج دوشیزه یا قیزقالاسی یک جاذبه گردشگری مهم در شهر باکو است. برج دوشیزه پس از فرودگاه باکو دومین مکان پربازدید این شهر محسوب می‌شود. به‌محض اینکه به بالای این برج بروید، متوجه چشم‌انداز زیبای باکو از آسمان می‌شوید.

این برج نیز به‌مانند کاخ شیروان شاه در شهر قدیمی واقع شده و می‌توان با پای پیاده از کاخ به برج رفت.

۳- خیابان شهدا و برج‌های آتش

این خیابان در دوران شوروی سابق به‌عنوان پارک کیروف شناخته می‌شود و نام آن از رهبر بلشویک‌های روس گرفته شده بود. پس از کشتار سال ۱۹۹۰ توسط ارتش شوروی در این منطقه، نام این پارک به خیابان شهدا تغییر کرد. حالا این خیابان به نمادی از غرور مردم آذربایجان و استقلال آن‌ها تبدیل شده است.

می‌توان از اینجا به تماشای منظره زیبایی از خلیج باکو نشست و برج‌های آتش را از نزدیک مشاهده کرد.

۴- بلوار شهر

بلوار باکو (پارک ملی ساحلی) محلی برای تماشای دریای مازندران است و زیباترین منظره شبانه در این شهر محسوب می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای، مراکز تجاری، رستوران‌ها و چای‌خانه‌ها و کارگاه‌های هنری از مهم‌ترین جاذبه‌های این منطقه به هنگام پیاده‌روی هستند. اگر از گرمای شهر باکو خسته شده‌اید، به این بلوار رفته و نسیم خنک دریا را تجربه کنید. از همه مهم‌تر، سوار بر یک قایق تفریحی شده و در دریا غواصی کنید.

بهترین زمان برای آمدن به بلوار در هنگام عصر است. در این هنگام نه‌تنها با نسیم خنک دریا مواجه خواهید شد، بلکه می‌توانید نورپردازی‌های زیبا در باکو را نیز تماشا کنید.

۵- موزه تاریخ

اینجا که زمانی خانه زین‌العابدین تقی‌اف، سرمایه‌گذار مشهور نفتی، بود حالا به ساختمانی برای میزبانی از موزه تاریخی شهر بدل شده و حضور در آن شما را به اعماق تاریخ آذربایجان، از ابتدای شکل‌گیری این کشور تا گذشته نزدیک، می‌برد.

این موزه به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول به دوران ماقبل تاریخ و اشیاء قرون‌وسطی از سکه‌ها، لباس‌ها و ادوات نظامی باستانی گرفته تا استخوان‌های انسان و مقبره‌ها، مربوط می‌شود. بخش دوم متعلقات شخصی افراد مشهور در تاریخ آذربایجان را در برمی‌گیرد. بخش سوم موزه هم خانه زین‌العابدین تقی‌اف است.

۶- آتش‌فشان‌های گلی

بله درست شنیدید. آتش‌فشان‌های گلی. آن‌ها در ۱۰ کیلومتری جنوب قبوستان واقع شده‌اند. این آتش‌فشان‌ها کاملا منحصربه‌فرد هستند زیرا به‌هیچ‌وجه به‌مانند آتش‌فشان‌های معمولی مرتفع نیستند. حداکثر ارتفاع این آتش‌فشان‌ها ۲ متر است. تقریبا نیمی از آتش‌فشان‌های گلی دنیا (۳۵۰ عدد از ۸۰۰ عدد) در آذربایجان قرار دارند. به‌علاوه بزرگ‌ترین آتش‌فشان گلی دنیا نیز با ارتفاع ۱۰۰۰ متر در این کشور است. حباب‌های گلی از دهانه این آتش‌فشان‌ها بیرون آمده و به‌جای اینکه گرم باشد سرد هستند. گفته می‌شود که این گل دارای خواص درمانی برای پوست صورت است.

۷- مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف

این مرکز فرهنگی که توسط زاحا حدید، معمار برجسته دنیا، ساخته شده در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه بهترین معماری سال شد. در این مرکز گالری یادبود حیدر علی‌اف (حاکم آذربایجان در دوران شوروی بین سال‌های ۱۹۶۹ تا ۱۹۸۲ و رئیس‌جمهور این کشور از سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳)، گالری هنری، سالن‌های کنسرت و کتابخانه، رستوران و سالن کنفرانس وجود دارد.

۸- معبد آتشگاه (آتشکده زرتشتیان)

آتشکده زرتشتیان که در ۳۰ کیلومتری از مرکز شهر در منطقه سوراخانی واقع شده است، معبدی شناخته‌شده به‌عنوان محلی برای نگهداری از آتش محسوب می‌شود. تاریخ این معبد به قرن هجدهم و زمانی بازمی‌گردد که تاجران هندو به باکو می‌آمدند و داروها و اجناس چوبی خود را می‌فروختند. ازآنجایی‌که باکو در مسیر جاده ابریشم واقع شده بود، مراجعه متعدد تاجران و بازرگانان از شرق امری رایج محسوب می‌شد. اگرچه گفته می‌شود که این معبد متعلق به زرتشتیان است، اما نمی‌توان به‌طور دقیق از آن مطمئن بود. برای مثال در این معبد نوشته‌ها و نمادهایی به چشم می‌خورد که نشانه‌ای از مذهب هندو هستند و نه زرتشت. بااین‌حال دیدار از این مکان برای هرکسی که به دنبال دیدن جاذبه‌های جدید است ارزشمند خواهد بود. اگر قصد دارید تا حداقل برای ۳ روز در باکو بمانید، حتما به اینجا سر بزنید.

۹- پارک ملی قبوستان

قبوستان به خاطر نقاشی‌های کشیده‌شده بر روی صخره‌های آن شهرت دارد. این نقاشی‌ها به ۴۰ هزار سال قبل بازمی‌گردند. این محوطه یکی از اولین سکونتگاه‌های انسانی در آذربایجان شناخته می‌شود و بازتابی از زندگی انسان‌های نخستین نظیر مراسم رقص، صحنه‌های شکار، نجاری و تصاویری از حیوانات است. این پارک کمی از باکو دور است و در ۶۴ کیلومتری جنوب غربی شهر قرار دارد.

بهترین راه برای رفتن به این پارک سوار شدن به اتوبوس‌های شماره ۸۸ و ۱۲۰ از پایانه اتوبوس‌رانی در کنار ایستگاه متروی ساحل است. این اتوبوس‌ها شما را به منطقه بیستم می‌برند. سپس باید ازآنجا سوار بر اتوبوس‌های شماره ۱۹۵ شده و به منطقه قبوستان رفت. از منطقه قبوستان تا موزه آن نیز ۵ دقیقه با تاکسی فاصله است.

۱۰- یانار داغ (کوه آتشین)

یانار داغ در ۲۵ کیلومتری شمال شرق باکو قرار دارد. دلیل اهمیت سفر به این منطقه وجود آتش دائمی در این کوه است. این آتش هرگز خاموش نمی‌شود. زبانه‌های آتش از ذخایر گاز موجود در بستر زمین تغذیه شده و هیچ وسیله‌ای برای روشن کردن آن‌ها وجود ندارد.

همچنین اگر قصد خرید بلی طهواپیما خارجی به هر مقصدی از جهان را دارید کافیست بلیط هواپیما خارجی خود را چند روز جلو به صورت رایگان رزرو کنید.

 

پیشنهاد ویژه فلایتیو: کاروانسرای باکو

غذاهای ملی آذربایجان دارای مزه‌های منحصربه‌فردی هستند که هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کنند. مردم آذربایجان عاشق غذاهای چرب بوده و اکثر خوراکی‌های ملی آن‌ها از انواع مختلف گوشت تهیه می‌شود. به دلیل وجود آموزه‌های اسلامی در این منطقه، سرو گوشت خوک ممنوع است. رستوران کاروانسرا که در نزدیکی برج دوشیزه واقع شده است، نه‌تنها طعم‌های منحصربه‌فرد را به شما ارائه می‌دهد، بلکه نمای زیبای تاریخی آن هرکسی را به خود جذب می‌کند. این رستوران در قرن چهاردهم ساخته شد و به‌عنوان یک کاروانسرا مورداستفاده قرار می‌گرفت. بااین‌حال، امروزه اینجا رستورانی با غذاهای سنتی است. مطمئن شوید که پول کافی برای رفتن به این رستوران را دارید، زیرا غذاهای این کاروانسرا اصلا ارزان نیستند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.