اپلیکیشن رسمی لالیگای اسپانیا با میکروفون و جی‌پی‌اس کاربران را شنود می‌کند

0

حتما تا حالا مطلع شده‌اید که پس از قبول مربیگری رئال مادرید توسط لوپتگی که خشم رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را در پی داشت، او از سرمربی‌گری تیم‌ملی اسپانیا اخراج شده است.

اما اسپانیا امروز با یک دشواری و بدنامی فوتبالی دیگر هم روبرو بود:

اپلیکیشن La Liga با شنود و استراق سمع صدای محیط حضور کاربران در هنگام تماشای فوتبال، سعی داشته فضاهای پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال لالیگای را شناسایی کند.

رسانه‌های محلی اسپانیا گزارش دادند این اپلیکیشن با استفاده از میکروفون و GPS روی گوشی‌های اندرویدی؛ سعی کرده محل حضور کاربران را کشف کند و در هنگام پخش زنده مسابقات لیگ برتر فوتبال اسپانیا، صدای کاربر و محیط‌های اطراف را شنود کند تا اگر در یک محیط جمعی مانند کافی‌شاپ این مسابقه تماشا می‌شود؛ مجوز پخش آن مکان را بررسی کند.

براساس گزارش سایت‌های تک‌کرانچ و تراست‌ریویو، خود کاربران در هنگام نصب این اپلیکیشن، مجوز دسترسی به میکروفون و GPS را صادر کردند و به طور ناخودآگاه به یک پلیس مخفی برای این اپلیکیشن تبدیل شدند.

مدیران لالیگا از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کردند و می‌گویند اگر چنین شنود و تعرضی به حریم خصوصی کاربران رخ داده؛ توسط خود این اپلیکیشن صورت گرفته و آن‌ها دخالت یا نظارت و ارتباطی ندارند.

البته، مدیران این اپلیکیشن در وب‌سایت La Liga از این اقدام دفاع کردند و می‌گویند پخش غیرقانونی مسابقات لالیگا در مکان‌های عمومی می‌تواند سالیانه نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو خسارت به این کشور و باشگاه‌ها وارد کند.

آن‌ها گفتند مسئول حفاظت از باشگاه‌ها و طرفداران‌شان هستند و باید با ابزارهایی مانند همین اپلیکیشن La Liga مانع از پخش زنده سراسری غیرقانونی شوند.

در بیانیه روی سایت اپ La Liga آمده که این شنود فقط در حین تماشای بازی زنده فوتبال باشگاه‌های مورد علاقه کاربران اتفاق افتاده و در زمان‌های دیگر خاموش است. به علاوه، صداهای شنود شده از محیط جایی ذخیره نشده و مورد سوءاستفاده قرار نمی‌گیرند و تنها برای کشف پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال لالیگا شنود می‌شوند.

اپ La Liga مدعی است درباره این دسترسی و شنود به طور شفاف به کاربران در هنگام نصب و فعال کردن دسترسی‌ها، توضیح داده است و آن‌ها با آگاهی و رضایت چنین کاری می‌کنند.

شنود محدود به اسپانیایی‌ها و اندرویدی‌ها است

ولی روی صفحه دانلود این اپلیکیشن در گوگل‌پلی، هیچ‌گونه توضیحی برای استفاده از میکروفون یا GPS برای شنود صدای محیط ذکر نشده است و جزو ویژگی‌های این برنامه نیست.

نزدیک به ۱۰ میلیون کاربر اپلیکیشن La Liga را برای تماشای زنده مسابقات فوتبال اسپانیا و دنبال کردن نتایج و اخبار آن نصب کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهد فقط کاربران اسپانیایی مورد شنود قرار گرفتند و کاربران سایر کشورها در خطر نیستند.

 

همین‌طور مشخص شده است فقط کاربران اندرویدی در معرض این شنود بودند و ظاهرا از ۸ ژوئن این کار شروع شده که به‌زودی لو می‌رود.

به تازگی، اتحادیه اروپا با تصویب و اجرای قانون GDPR، تمام سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را وادار کرد به طور واضح و مشخص توضیح دهند که چرا نیاز به اطلاعات کاربران دارند و محصولات‌شان به منابعی مانند میکروفون، دوربین، اطلاعات تماس و پیامک‌ها دسترسی دارد.

به علاوه، اپلیکیشن‌ها باید به طور روشن برای این دسترسی‌ها از مردم اجازه رسمی بگیرند و به آن‌ها بگویند می‌خواهند با این اطلاعات چه‌کار کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…

کاریکاتورهای و تصاویر ساده، مفرح و تفکربرانگیز لوکاس لویتان

لوکاس لویتان هنرمند برزیلی، ساکن مادرید است. او بیشتر برای پروژه‌اش به نام «هجوم عکس» مشهور شده، در این پروژه او نقاشی‌هایی را به عکس‌های اینستاگرام افراد اضافه می‌کند و داستان‌های پنهان را به روشی خلاقانه آشکار می‌کند.کارهای او جذاب و…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.