۸ اسمارت‌فون برتر چینی در سال ۲۰۱۸

0

اگر به فهرست بهترین گوشی‌های دنیا در چند پیش نگاهی بیندازید؛ هیچ اسمارت‌فون چینی نمی‌بینید.

اما اگر نگاهی به فهرست ۱۰ اسمارت‌فون برتر دنیا در یکی دو سال گذشته بیندازید؛ حتما چند اسمارت‌فون چینی مشاهده می‌کنید.

حالا، در سال ۲۰۱۸ باید بگوییم چینی‌ها می‌توانند برای خودشان یک فهرست جداگانه داشته باشند و آن‌قدر گوشی موبایل رده بالا و پرچم‌دار معرفی کردند که یک بازار رقابتی ایجاد شود و رسانه‌ها هم مجبور شوند بهترین گوشی‌های چینی را انتخاب و معرفی کنند.

باید واقعیت را پذیرفت که چینی‌ها دارند بازی را به نفع خودشان پیش می‌برند. شاید در کشورهایی مانند ایالات متحده وارد نشده باشند و مردم به ناچار از فروشنده‌های ثالث خریداری کنند یا اینکه روی برخی از اسمارت‌فون‌های چینی دسترسی به گوگل‌پلی و برخی امکانات دیگر اندروید محدود شده باشند ولی از نظر کیفیت ساخت، فناوری، طراحی و قیمت شاید بهتر از گوشی‌های اپل، سامسونگ و ال‌جی باشند.

در ادامه، می‌خواهیم دست به یک مقایسه جذاب بزنیم و بهترین اسمارت‌فون‌های چینی را به شما معرفی کنیم. گوشی‌هایی که هریک چند ویژگی جالب و غافل‌گیرکننده دارند:

VIVO NEX S

آخرین گوشی‌های معرفی شده توسط شرکت ویوو، سری Nex هستند که از نظر زبان طراحی و ویژگی‌ها شباهت بالایی به گوشی مفهومی بسیار جذاب Apex دارند.

اگرچه اسمارت‌فون نکس اس از حسگر اثر انگشتی به اندازه نصف صفحه‌نمایش سود نمی‌برند ولی دوربین سلفی آن می‌تواند از بدنه گوشی خارج شود. این ویژگی به ویوو اجازه داده یک اسمارت‌فون ۶.۶ اینچی با حاشیه بسیار کم بسازد.

حسگر اثر انگشت زیر صفحه‌نمایش و در بخش پایینی آن است؛ هرچند که چندان بزرگ نیست و فقط یک انگشت کوچک فضا می‌گیرد. قطعا این اسمارت‌فون می‌تواند الهام‌بخش طراحی‌های آینده بازار موبایل باشد.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۶ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۸۴۵

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسلی جهنده

حسگر اثر انگشت: زیر صفحه‌نمایش

جک هدفون

OPPO FIND X

جدیدترین پرچم‌دار شرکت اوپو هم مانند ویوو نکس سعی دارد مشکل بریدگی صفحه‌نمایش را به روشی غیرعادی حل کند. این شرکت سعی کردن دوربین‌ها را به موتور متصل کند ولی با پیاده‌سازی پیچیده و جاه‌طلبانه!

در حالت عادی دوربین‌ها در داخل بدنه گوشی پنهان شده‌اند ولی به محض اینکه قفل گوشی باز شود یا اینکه اپلیکیشن دوربین اجرا شود؛ دوربین‌های اصلی و سلفی به صورت یک پاپ‌آپ بالای گوشی ظاهر می‌شوند.

این طراحی باعث شده باز هم نمایشگر ۶.۴ اینچی اوپو Find X بدون حاشیه و بدون بریدگی صفحه‌نمایش، با نسبت ۹۲.۲۵ درصدی طراحی شود. در بخش دوربین این گوشی شاهد یک اسکنر چهره سه بعدی هم هستیم.

از حسگر اثر انگشت استفاده نمی‌کند. بنابراین؛ با هر بار باز کردن قفل گوشی شاهد بالا آمدن بخش فیزیکی تشخیص چهره سه بعدی هستیم که یک عیب محسوب می‌شود.

در اسمارت‌فون ویوو نکس اس فقط دوربین سلفی این شرایط را داشت ولی در اوپو Find X درگیرها و تحرکات فیزیکی بسیار بیشتر است؛ برخلاف رویکرد بازار که دوست دارد گوشی‌های تلفن همراه تحرک فیزیکی کمتری داشته باشند.

چه کسی گفته اسمارت‌فون‌های چینی همیشه ارزان‌قیمت هستند؟ قیمت این گوشی در اروپا ۹۹۹ یورو است. اگر وارد خاک امریکا شود؛ قیمتی حدود ۱۱۶۰ دلار خواهد داشت.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۴ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۸۴۵

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۲۵ مگاپیکسلی

حسگر تشخیص چهره سه‌بعدی

XIAOMI MI MIX 2S

آخرین گوشی پرچم‌دار شیائومی تقریبا تمام ویژگی‌های یک اسمارت‌فون رده بالا در سال‌های اخیر را دارد. شارژ بی‌سیم، دوربین دوگانه، پردازنده سریع اسنپدراگون ۸۴۵، طراحی بدون حاشیه و بدون بریدگی و امکانات دیگر!

گوشی می میکس ۲ اس کاربرپسندی بیشتری نسبت به مدل اصلی دارد و بهترین گوشی سری می میکس محسوب می‌شود.

شیائومی هم خواسته از بریدگی صفحه‌نمایش فرار کند؛ پس دوربین سلفی را به زیر صفحه‌نمایش منتقل کرده است. این ایده لزوما خوب نیست چون باید گوشی را کمی عقب‌تر بگیرید تا تماس ویدیویی داشته باشید.

البته، انتخاب این نوع طراحی کاملا به کاربران بستگی دارد. برخی دوست دارند می میکس ۲ اس را بخرند و برخی دیگر ترجیح می‌دهند گوشی‌های اوپو و ویوو را داشته باشند.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: ال‌سی‌دی ۶ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۸۴۵

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسلی زیر نمایشگر

حسگر اثر انگشت در بدنه پشتی

HUAWEI P20 PRO

هواوی پی ۲۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌های دنیا در سال ۲۰۱۸ است. با طراحی منحصربه‌فرد، سیستم دوربین سه‌گانه پیشرو، عمر باتری بسیار خوب. واقعا نمی‌شود از این گوشی انتقاد کرد جز اینکه شرکت سازنده‌اش با دولت ایالات متحده مشکل دارد.

فقط نرم‌افزار EMUI هواوی بسیار گسیخته و ناهنجار به نظر می‌رسد. ای کاش قدرت هواوی در سخت‌افزار به نرم‌افزار هم منتقل شود تا شاهد بهترین سازگاری نرم‌افزاری – سخت‌افزاری باشیم.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۱ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: های‌سیلیکون کرین ۹۷۰

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی: سه‌گانه با سنسورهای ۴۰ مگاپیکسل، ۲۰ مگاپیکسل منوکروم و ۸ مگاپیکسل تله‌فوتو

دوربین سلفی: ۲۴ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت در جلو

MEIZU 15

 میزو یکی از اولین برندهای چینی بود که خودش را در میان کاربران اروپایی جا انداخت و طرفداران زیادی یافت ولی به تدریج و با ورود برندهایی مانند اوپو و شیائومی، سهم بازار میزو کاهش چشم‌گیری شد.

این موضوع تعجب‌آور است چون میزو ۱۵ یکی از بهترین طراحی‌های دنیا را دارد. میزو ۱۵ نمی‌خواهد از ایده‌های طراحی سال ۲۰۱۸ پیروی کند و به همین خاطر شاهد یک صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و پنل 1080p هستید.

حاشیه‌های کناری این گوشی ناچیز است ولی در بخش‌های بالا و پایین گوشی حاشیه‌های زیادی وجود دارد. تصور کنید یک گوشی آیفون ۸ پلاس با مشخصاتی متوسط در دست گرفتید بدون حاشیه بالای زیاد و حاشیه پایین کم!

پنل جلوی این گوشی از جنس شیشه است و در لبه‌های کناری مقداری هم خمیده می‌شود. حسگر اثر انگشت در پایین و زیر کلید هوم قرار گرفته است.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۵.۵ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۶۶۰

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه با سنسورهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت در زیر کلید هوم

 جک هدفون

VIVO X21

 گوشی ویوو X21 به اندازه نکس اس رده بالا نیست ولی یک گوشی مبتکرانه محسوب می‌شود. اولین گوشی تلفن همراه در دنیا است که از حسگر اثر انگشت یکپارچه با صفحه‌نمایش سود می‌برد. این فناوری برای مدت طولانی یک رویا در صنعت بازار موبایل بود.

این حسگر اثر انگشت ممکن است کمی کندتر از یک حسگر معمولی باشد و کار کردن با آن سخت‌تر خواهد بود. شاید برخی از کاربران ترجیح بدهند با یک اسمارت‌فون عادی کار کنند تا اینکه اولین گوشی با حسگر زیر نمایشگر را به دست بگیرند.

به هر حال، اگر در بازار کشورتان ویوو نکس اس باشد؛ به ویوو X21 ترجیح داده می‌شود.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۳ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۶۶۰

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه با سنسورهای ۵ و ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

جک هدفون

شارژر میکرو یواس‌پی

OPPO R15 PRO

اوپو R15 Pro گوشی میان ویوو X21 و وان‌پلاس ۶ است. فاقد حسگر اثر انگشت در زیر صفحه‌نمایش است ولی از شارژ سریع و سیستم دوربین بسیار خوبی مانند وان‌پلاس ۶ بهره می‌برد.

البته، در میان این سه گوشی جذاب‌ترین طراحی را دارد و رنگ‌بندی بسیار هیجان‌انگیزی وارد بازار می‌شود.

همانند گوشی ویوو X21 از پردازنده میان‌رده اسنپدراگون ۶۶۰ استفاده می‌کند که مقداری ضعیف‌تر از اسنپدراگون ۸۴۵ است. یک درگاه میکرو یواس‌پی دارد و از فناوری شارژ سریع Oppo VOOC سود می‌برد.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۳ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۶۶۰

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه با سنسورهای ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت در پنل جلویی

جک هدفون

شارژر میکرو یواس‌پی

XIAOMI MI 8

 گوشی پرچم‌دار دیگری از شرکت شیائومی که مشخصات سخت‌افزاری بالاتر از گوشی‌های میان‌رده بازار دارد.

اولین اسمارت‌فون شیائومی با طراحی بریدگی صفحه‌نمایش است. یک مدل موسوم به Explorer Edition این گوشی از طراحی بدنه پشتی نیمه شفاف سود می‌برد که بر جذابیت آن افزوده است.

به طور کلی، همیشه گوشی‌های سری می از طراحی‌های رایج بازار پیروی نکردند و زیبا و خلاقانه طراحی شدند.

این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ و با قیمتی ۴۲۰ دلار به بالا وارد بازار شده است. بنابراین، ارزان‌تر از برخی پرچم‌دارهای چینی مانند وان‌پلاس ۶ است.

مشخصات سخت‌افزاری:

صفحه‌نمایش: اولد ۶.۲ اینچی 1080P بدون بریدگی

پردازنده: اسنپدراگون ۸۴۵

رم و فضای ذخیره‌سازی: ۶ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت تا ۲۵۶ گیگابایت

دوربین اصلی: دوگانه با سنسورهای ۱۲ مگاپیکسلی

دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسلی

حسگر اثر انگشت در پنل جلویی

مدل Explorer Edition دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

خوشمزه‌ترین غذاها در کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی

ذائقه مردم کشورهای مخالف متناسب با فرهنگ و مواد غذایی اولیه در دسترس به میزان زیادی با هم متفاوت است تا آن حد که گاه باعث شگفتی ما می‌شود که چطور به خوردن این غذاها می‌شود فکر کرد. اما به صورت متناسب ممکن است برخی غذاهای ما هم برای شهروندان…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5