چرا در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ از چندین لپ‌تاپ دو نمایشگره رونمایی شد؟

0

نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ پس از یک هفته پر سروصدا به کار خود پایان داد.

بی‌شک، یکی از ترندهای اصلی این نمایشگاه، رونمایی از لپ‌تاپ‌ها یا دستگاه‌های دارای دو نمایشگر بود. چندین شرکت در این نمایشگاه، دستگاه‌های مفهومی با دو صفحه‌نمایش رونمایی کردند.

آیا دستگاه‌های لپ‌تاپ دو نمایشگره را باید نشانی از آینده و حذف صفحه‌کلید فیزیکی بدانیم یا اینکه این مدل‌ها یک تجربه کاربری بیشتر نیستند و با عدم استقبال؛ فراموش خواهند شد؟

در ادامه نگاهی کوتاه به چند مدل لپ‌تاپ مفهومی معرفی شده با دو نمایشگر خواهیم داشت و بعد دلایل ترند شدن این ایده را بررسی می‌کنیم!

ایسوس Project Precog

ایسوس لپ‌تاپ Project Precog را با یک نمایشگر دوگانه معرفی کرد. این لپ‌تاپ به گفته ایسوس مجهز به هوش مصنوعی است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند تنظیم کردن مصرف شارژ باتری براساس شب و روز یا پر کردن فیلدهای اکسل به طور خودکار دارد.

لپ‌تاپ Project Precog دو نمایشگر ۱۴ اینچی 4K دارد. کاربران می‌توانند از صفحه‌نمایش دوم به عنوان صفحه‌کلید مجازی یا میانبرهایی برای کارهای دیگر استفاده کنند. در حقیقت، این لپ‌تاپ قابلیت تبدیل شدن به یک تبلت را دارد.

کاربران این لپ‌تاپ در صورت نیاز می‌توانند Project Precog را عمودی کرده و با اتصال یک صفحه‌کلید فیزیکی بی‌سیم به آن؛ از یک دستگاه نیمه دسکتاپ بهره ببرند. ایسوس می‌گوید لپ‌تاپ Project Precog اصلا یک مدل مفهومی نیست و از سال آینده وارد بازار می‌شود.

اینتل Tiger Rapids

اینتل نیز در کامپیوتکس ۲۰۱۸ از دستگاه مفهومی به نام Tiger Rapids رونمایی کرد که به یک نمایشگر LCD معمولی و یک صفحه‌نمایش کاغذ الکترونیکی مجهز است. صفحه‌نمایش دوم مصرف انرژی پایینی دارد و برای نوشتن روی کاغذ مناسب است.

البته، این لپ‌تاپ دو نمایشگره مفهومی اینتل می‌تواند به تبلت یا لپ‌تاپی با صفحه‌کلید مجازی تبدیل شود. اندازه این صفحه‌نمایش‌ها ۷.۹ اینچ است. صفحه‌نمایش دوم باعث شده اندازه کل دستگاه کاهش پیدا کند و نیازی به لپ‌تاپ ۱۳ و ۱۵ اینچ نباشد. مصرف انرژی باتری هم به نسبت لپ‌تاپ ایسوس Project Precog بسیار کمتر است.

لنوو Yoga Book 2

شرکت بعدی معرفی‌کننده لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره، لنوو بود. این شرکت مدل Yoga Book 2 را معرفی کرد. این لپ‌تاپ تا حدود زیادی همانند ایسوس Project Precog است. از دو صفحه‌نمایش کامل ۸ اینچی بهره می‌برد که صفحه‌نمایش دوم می‌تواند صفحه‌کلید مجازی شود. همین‌طور، یوگا بوک ۲ مجهز به واحد پردازشگر هوش مصنوعی است.

همانند اینتل، نمایشگر دوم یوگا بوک ۲ هم می‌تواند به یک صفحه کاغذی مجازی (E Ink panel) هم تبدیل شود و کاربران با قلم نوری روی کاغذ الکترونیکی یادداشت کنند.

روی یوگا بوک ۲ از سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده شده و پردازنده‌های اینتل کیبی لیک سری Y روی آن سوار می‌شوند.

چرا لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره خوب هستند؟

حالا سوال اینجا است که چرا شرکت‌های سازنده لپ‌تاپ به فکر حذف صفحه‌کلید فیزیکی و جایگزینی آن با صفحه‌کلید مجازی هستند؟

آنچه که از مراسم رونمایی این دستگاه‌ها برداشت می‌شود؛ لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره فقط در حد یک مدل مفهومی یا آینده‌نگرانه نیستند و به‌زودی وارد بازار می‌شوند. می‌توان تصور کرد این دسته جدید از دستگاه‌های همراه می‌توانند لپ‌تاپ‌های سنتی و حتا تبلت‌ها را به چالش بکشانند.

سایت کامپیوترورلد اعتقاد دارد این دستگاه‌ها می‌توانند بهتر از تبلت کار کنند؛ بهتر از لپ‌تاپ‌های سنتی کارایی داشته باشند و سبک‌تر و کاربردی‌تر و عملیاتی‌تر از کامپیوترهای دسکتاپ باشند.

بهتر از تبلت‌ها هستند چون همان کارکرد تبلت‌های امروزی را دارند ولی از صفحه‌نمایشی دو برابری سود می‌برند.

بهتر از لپ‌تاپ‌های سنتی هستند چون صفحه‌نمایش دوم می‌تواند براساس نیاز کاربر به یک صفحه‌کلید مجازی، صفحه کاغذ الکتریکی برای یادداشت‌برداری با قلم استایلوس و هر دستگاه ورودی دیگر لمسی تبدیل شود. دیگر مانند گذشته، بخش عظیمی از لپ‌تاپ به صفحه‌کلید فیزیکی اختصاص داده نمی‌شود که شاید در بیشتر اوقات به درد کاربر نخورد.

بهتر از سیستم‌های دسکتاپ هستند؛ چون با چرخاندن دستگاه و عمودی قرار دادن صفحه‌نمایش‌ها، با کمک یک ماوس و صفحه‌کلید بی‌سیم سریعا به یک سیستم All-in-One تبدیل می‌شوند و روی میزکار کاربران بهترین جلوه را دارند. همیشه همراه کاربر هستند در حالی‌که سبک بوده  جای کمتری اشغال می‌کنند.

لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره می‌توانند به یک کتاب‌خوان الکترونیکی یا دفتر یادداشتی برای نویسنده‌ها تبدیل شود. کاربردهای زیادی می‌توان از هم‌اکنون برای این سری از دستگاه‌های همراه برشمرد که نشان می‌دهند این دستگاه‌ها را باید جدی گرفت و منتظر ورودشان به بازار بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5