رسوایی بزرگ گوگل: توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن‌های ثالث جیمیل به ایمیل‌های شما دسترسی دارند

1

توسعه‌دهنده‌های ثالث اپلیکیشن جیمیل می‌توانند به ایمیل‌های میلیون‌ها کاربر دسترسی داشته و آن‌ها را مطالعه کنند.

وال‌استریت‌ ژورنال در گزارشی مهم و جنجالی خبر داد شرکت گوگل تنظیمات دسترسی جیمیل را طوری قرار داده تا شرکت‌های توسعه‌دهنده و فعال روی داده‌های این سرویس بتوانند ایمیل‌های کاربران را مشاهده کرده و به جزییات خصوصی آن‌ها دسترسی داشته باشند.

از جمله اطلاعاتی که شرکت‌های ثالث می‌توانند ببینند، آدرس گیرنده، تایم استمپ و متن ایمیل‌ها است.

در حالی‌که باید این اپلیکیشن‌ها به طور صریح از کاربران اجازه گرفته باشند؛ در فرم‌های رضایت‌نامه آن‌ها اصلا به طور روشنی نوشته نشده که نه تنها انسان‌ها، بلکه کامپیوترها هم به ایمیل‌های کاربران دسترسی دارند و می‌توانند محتویات آن‌ها را بخوانند.

شرکت گوگل به سایت ورج گفته فقط برخی توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشنی که نیاز به دسترسی جیمیل داشتند؛ برای ارزیابی‌های خود به ایمیل‌های کاربران دسترسی داشته و به طور صریح هم از کاربران رضایت‌نامه دریافت شده است.

وقتی یک شرکت ثالث اپلیکیشنی می‌نویسند که باید با جیمیل در ارتباط باشد یا با آن سازگار و جفت شود؛ مثلا اطلاعات کاربر را از جیمیل خوانده و در جای دیگری نشان دهد؛ توسعه‌دهنده‌ها نیاز به ارزیابی و آزمایش فرآیند سازگاری اپلیکیشن با جیمیل دارند.

گوگل می‌گوید روی این ارزیابی‌ها نظارت داشته و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی کاربران را رعایت کرده است. گوگل می‌گوید به همه شرکت‌های ثالث اجازه چنین دسترسی‌ها نداده است و منطقی است که توسعه‌دهنده‌ها به ایمیل برخی کاربران برای اطمینان از صحت عملکرد برنامه‌شان دسترسی داشته باشند.

گوگل به نشریه وال‌استریت‌ ژورنال هم گفته برخی اوقات نیاز است کارکنان گوگل هم ایمیل‌های کاربران را باز کنند و محتویات درون آن را مشاهده و مطالعه کنند. گوگل می‌گوید به کاربران گفتیم در موارد بسیار خاص نیاز به رضایت شما برای خواندن ایمیل‌ها داریم. چون ممکن است یک مورد امنیتی، اشکال و نقص را بررسی کنیم.

آن‌چه مشخص است، بسیاری از اپلیکیشن‌ها مانند Salesforce و مایکروسافت آفیس و البته ده‌ها اپلیکیشن کمتر شناحته شده، اجازه و دسترسی به ایمیل‌های کاربران جیمیل را دارند.

عبور از مرزهای حریم خصوصی

اگر در هنگام وارد کردن ایمیل جیمیل خود در یک اپلیکیشن، چنین درخواستی را مشاهده کردید؛ احتمالا به این اپلیکیشن مجوز دسترسی به ایمیل‌ها را دادید:

وال‌استریت ژورنال می‌گوید دیگر سرویس‌های گوگل مبتنی بر جیمیل نیز چنین دسترسی‌هایی را به شرکت‌های ثالث دادند؛ بنابراین تنها گوگل نیست که چنین اجازه‌هایی داده است.

شاید برخی از این شرکت‌ها قابل اعتماد باشند. مثلا شرکت‌هایی مانند Return Path و Edison Software سیاست‌های حفظ حریم خصوصی محکمی دارند و با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی که از پیش آموزش داده شده‌اند؛ دیگر نیازی به بازبینی انسانی فرآیندهای توسعه و ارزیابی یک اپلیکیشن ندارند.

وضعیت دسترسی شرکت‌های ثالث به ایمیل‌های کاربران در جیمیل تقریبا مشابه رسوایی فیسبوک در ماجرای کمبریج آنالیتیکا است. آن‌ جا هم یک شرکت ثالث به اطلاعات میلیون‌ها کاربر دسترسی داشت که در نهایت منجر به سوءاستفاده از آن‌ها شد.

در حال حاضر، هیچ‌گونه سند و مدرکی گواه بر سوءاستفاده شرکت‌های ثالث از ایمیل‌های کاربران گوگل وجود ندارد. به نظر می‌رسد این شرکت‌ها فقط برای توسعه نرم‌افزارهای خود، ایمیل‌های خصوصی کاربران را باز کردند و مرزهای حریم خصوصی را زیرپا گذاشتند.

اما چنین دسترسی‌هایی باعث ایجاد احساس عدم امنیت در کاربران می‌شود. اکنون، هیچ دلیلی مجود ندارد که جیمیل کاربران به طور کامل امن است یا حریم خصوصی آن رعایت می‌شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چرا هنگامی که می‌خواهند عکسی از ما بگیرند، ناخودآگاه سرمان را کج می‌کنیم؟

وقتی در فیس بوک، اینستاگرام یا سایر سایت‌های رسانه اجتماعی پر از عکس هستیم، احتمالاً متوجه یک روند در زبان بدن کاربران خواهیم شد. هنگام عکس گرفتن و مواجهه با دوربین، برخی افراد به طور خودکار سر خود را به یک طرف خم می‌کنند. به نظر می‌رسد که…

با این تصاویر کارت پستال خیلی قدیمی در دهه ۱۹۰۰ آمریکایی‌ها، تصور خود از ۱۰۰ سال بعد را نشان داده…

مجموعه‌ای جذاب از کارت پستال‌های عجیب و غریب و در عین حال جذاب از استیون آر. شوک، دیدگاه‌هایی را ارائه می‌دهد که در دهه ۱۹۰۰ تصور شده است و نشان می‌دهند که چگونه شهر‌ها، شهرک‌ها و دهکده‌ها در سراسر ایالات متحده ممکن است طی ۱۰۰ سال آینده…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. غلام می گوید

    دوست عزیز
    از گوگل بعید نبود، چون مدل کاسبی گوگل اطلاعات هستش. متاسفانه شما و سایر دوستان، همیشه تبلیغات چی، بی جیره و مواجب گوگل بودین. امیدوارم از این به بعد چشم بسته عاشق نباشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.