با گوگل لنز در طبیعت کارهایی کنید که مغز انسانی‌تان از انجام آن ناتوان است!

0

ابزارهای جست‌وجوی بصری (VISUAL SEARCH) مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Google Lens یا Bing Visual Search در حال تغییر عادت‌های جست‌وجوگری ما در وب هستند.

در حالی که هنوز غالب کاربران برای جست‌وجوی یک چیزی از سایت‌ها و ابزارهای جست‌وجوی سنتی استفاده می‌کنند و این ابزارها بیش از ۲۵ سال است که با وب‌گردی و کنکاش مردم عجین شده‌اند؛ ولی به نظر برای دنیای امروز به اندازه کافی هوشمند و کاربردی نیستند.

ما از دوران جست‌وجوی یک کلمه و عبارت به دوران جست‌وجوی عکس و هر چیز واقعی فیزیکی در اطراف‌مان حرکت کردیم. ابزارهای جست‌وجوی بصری مانند گوگل لنز می‌توانند در دنیای واقعی مزایایی برای شما داشته باشند که نه تنها ابزارهای جست‌وجوی سنتی بلکه حتی مغز انسان هم از انجام‌شان ناتوان است.

یکی از کاربردهای گوگل لنز در گردشگری و طبیعت‌گردی است. اگر فردی هستید که دایم به دل طبیعت می‌زنید؛ از کوه‌ها و تپه‌ها بالا می‌کشید و در جاده‌ها و جنگل‌های کمتر شناخته شده قدم می‌زنید؛ گوگل لنز بیشتر از هر ابزار دیگری می‌تواند شما را غافل‌گیر کند.

کافی است اپلیکیشن گوگل لنز را روی اسمارت‌فون‌تان نصب و کنید و دوربین گوشی را مقابل هر چیز ناشناخته‌ای بگیرید. شما علاقه‌ دارید درباره یک گل روییده در کنار جاده، یک درخت با برگ‌های عجیب، یک نوع پروانه و حتی انواع سنگ‌های معندنی اطلاعاتی به دست بیاورید و گوگل لنز دقیقا چنین کاری برایتان می‌کند.

طبیعت‌گردی شما تبدیل به موزه‌گردی می‌شود. می‌توانید درباره هر چیزی در طبیعت اطلاعاتی کسب کنید و دانش خودتان را بالا ببرید.

این روزها، در طبیعت یک اسمارت‌فوت بیشتر از اینکه برای توییت یا اینستاگرام‌گردی مناسب باشد؛ می‌تواند تجربه‌هایی بکر و عمیق برایتان داشته باشد. بیش از ۶۰ هزار گونه درخت در جهان وجود دارد. ۳۶۹ هزار گونه گیاه گل‌دار تا کنون شناخته شده است و هر سال نزدیک به ۲ هزار گونه از گیاهان عروقی کشف می‌شود.

پایگاه داده‌ای که مغز انسان ندارد

آیا مغز ما انسان‌ها می‌تواند این همه تنوع و داده را ذخیره و شناسایی کند؟ Marlene Behrmann دانشمند عصب‌شناسی دانشگاه کارنگی ملون که حوزه تخصصی‌اش شناخت ادراک بصری است دراین‌باره می‌گوید مغز انسان‌ها محدودیت‌هایی به عنوان پایگاه داده دارند.

مغز انسان سعی می‌کند درخت‌ها را به عنوان یک گروه یا دسته تقسیم‌بندی کند و اطلاعات عمومی برایشان ذخیره می‌کند جز اینکه یک متخصص درخت‌شناسی یا جنگل‌شناسی باشید که اطلاعات جزیی و تخصصی درباره درخت‌ها به خاطر بسپارید.

تایپ برخی عبارت‌ها در ابزار جست‌وجوی ساده گوگل به شما هیچ کمکی نمی‌کند. عبارت «Shiny green plant three leaves» یا «گیاهان سبز براق سه برگی» را در گوگل جست‌وجو کنید تا شاهد ۵۱ میلیون نتیجه باشید ولی گوگل لنز می‌تواند این گیاه را در چند ثانیه شناسایی و به شما بگوید یک نوع بلوط سمی در اقیانوس آرام است.

شناخت درست گیاهان و درختان، جانداران و هر چیزی که در طعبیت وجود دارد می‌تواند به نجات آن‌ها و حتی نجات جان انسان‌ها منجر شود. اگر یک گونه نادر گیاهان را پیدا کنید؛ نمی‌دانید چطور باید ازش نگه‌داری کنید و ابزار جست‌وجوی گوگل فقط وقت شما را تلف می‌کند ولی گوگل لنز می‌تواند راهنماهایی برای نگه‌داری آن به شما بدهد.

گوگل لنز هنوز یک راه‌کار کامل نیست. این اپلیکیشن برای اولین بار در سال گذشته معرفی و بهار امسال توسط گوگل به‌روزرسانی شد.

گوگل لنز هنوز بخشی از پلتفرم Google Assistant روی گوشی‌های اندرویدی است و به ارتباطات موبایلی نیاز دارد. کاربران iOS می‌توانند از طریق گوگل فتوز روی آیفون و آیپد به ابزار جست‌وجوی بصری گوگل لنز دسترسی پیدا کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

مجموعه دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده را با هم مرور کنیم

هر چقدر عکس‌های تاریخی را با هم مرور کنیم، کم است. همان طور که قبلا هم نوشته بودم احتمالا بیشتر این عکس‌ها اگر در دوره خود در نشریه‌ای منتشر می‌شدند، خیلی عادی به نظر می‌رسیدند، اما حالا بعد از گذشت دهه‌ها یا حدود یک قرن، برای ما عجیب و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.