فروش پی‌سی پس از ۶ سال افزایش یافته ولی هنوز اسمارت‌فون‌ها محبوب‌تر هستند

0

بازار کامپیوترهای پی‌سی در سال ۲۰۱۸ رشدی شگفت‌انگیز داشته و پس از سال ۲۰۱۲ نخستین افزایش فروش را شاهد است. البته، دلایلی هست که نشان می‌دهد نباید زیاد تعجب کنیم و این رشد موقتی است.

هر دو شرکت تحقیقاتی گارتنر و IDC در گزارش‌های سه ماهه دوم خود از رشد فروش پی‌سی خبر دادند. گارتنر می‌گوید فروش نقطه به نقطه کامپیوترهای پی‌سی نسبت به سال گذشته رشدی ۱.۴ درصد داشته است. شرکت IDC نیز رشدی ۲.۷ درصد را گزارش می‌کند.

بخش قابل توجهی از فروش کامپیوترهای پی‌سی در این بازار به کامپیوترهای گیمینگ تعلق دارد و گیمرهای تشنه در این بازار نقش به‌سزایی دارند.

تحلیل‌گر ارشد موسسه گارتنر اعتقاد دارد این رشد خرید کامپیوتر موقتی است و از دوره به‌روزرسانی سیستم‌های ویندوز ۱۰ نشات می‌گیرد.

در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸، خرید کامپیوتر در بازارهای تجاری افزایش قابل توجهی داشته است که البته با کاهش خرید در بخش مصرف‌کننده نهایی مقداری تعدیل می‌شود ولی باز هم شاهد افزایش فروش در این مقطع هستیم.

در بخش مصرف‌کننده‌ها، هنوز رفتار کاربر ادامه داشته و پاربرجا است. کاربران خانگی ترجیح می‌دهند از اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌ها برای کارهایی مانند خرید آنلاین، چک کردن ایمیل، استفاده از شبکه‌های اجتماعی، تقویم و کارهای اداری یا مالی خود استفاده کنند و کمتر به سراغ کامپیوترها بروند.

هنوز اسمارت‌فون محبوب‌تر است

گزارش شرکت گارتنر نشان می‌دهد فروش کلی کامپیوتر پی‌سی سراسر جهان در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۶۲.۱ میلیون کامپیوتر بوده است. در همه مناطق جهان، نسبت به سال گذشته شاهد رشد بازار پی‌سی هستیم.

گزارش شرکت IDC نیز چنین رشدی را نشان می‌دهد که البته آمار فروش دستگاه‌های کروم‌بوک و مجموعه‌ای از تبلت‌های ویندوزی هیبریدی نیز در آن دیده می‌شود.

ارتقای سیستم‌های ویندوز ۱۰، افزایش تقاضا برای خرید کامپیوترهای گیمینگ و افزایش خرید کامپیوتر در بخش تجاری بازار از جمله عوامل اصلی رشد بازار پی‌سی عنوان می‌شود. بسیاری از شرکت‌های تجاری و کسب‌وکارها در این مقطع اقدام به ارتقای سیستم‌های خود کردند و باعث رشد بازار پی‌سی شدند.

گزارش‌های گارتنر و IDC نشان می‌دهد اغلب فروشندگان پی‌سی از جمله ایسوس، دل، اپل، لنوو، اچ‌پی و ایسر با رشد فروش در این دوره روبرو بودند.

همان‌طور که بیان شد، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این رشد ادامه پیدا نکند و کامپیوترهای دسکتاپ به اولین دستگاه محاسباتی مردم تبدیل نشوند. هنوز اسمارت‌فون‌ها با وجودی که در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ با کاهش فروش روبرو بودند؛ به پی‌سی‌ها و لپ‌تاپ‌ها ترجیح داده می‌شوند.

هنوز مردم فاکتورهایی مانند اندازه کوچک و قابلیت حمل را در خریدهای دستگاه‌های محاسباتی ملاک قرار می‌دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

تاریخچه جذاب تلفن‌های خودرو با مرور عکس‌های قدیمی دهه 1940 تا 1980

ماشین و تلفن، زمانی دو اختراع پیشگامانه بودند. جالب است که این دو تنها یک دهه از یکدیگر جدا بودند. خودرو و تلفن به ترتیب در سال‌های 1885 و 1875 اختراع شده بودند. اما اگر فیلم‌های قدیمی را دیده باشید می‌دانید که خیلی‌ها پیش‌تر از موبایل‌های…

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

عکس‌های بسیار جالبی از روز‌های اولیه هوانوردی، دهه‌های 1890-1930

در اواخر قرن 19 و اوایل قرن 20، جهان شاهد تغییر ژرفی در فناوری شد. رویاپردازانی مانند برادران رایت، اتو لیلینتال و آلبرتو سانتوس-دومونت که با میل سیری ناپذیر برای تسخیر قلمرو‌های ناشناخته پرواز می‌کوشیدند، با جسارت و عزم تزلزل ناپذیر داستان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5