بانداژ هوشمندی که زخم‌های مزمن را کنترل و در صورت نیاز دارو تزریق می‌کند

0

زخم‌های مزمن یا زخم‌هایی که به طور آهسته بهبود پیدا می‌کنند؛ مشکلات زیادی در سراسر دنیا برای پزشکان و بیماران ایجاد کردند.

به همین دلیل، یک تیم از محققان دانشگاه تافتس ایالات متحده دارند نوعی باند هوشمند را می‌سازند که می‌تواند وضعیت زخم را بررسی و زیر نظر بگیرد. این بانداژ می‌تواند در صورت لزوم به طور خودکار و بدون نیاز به پزشک، دارو را در محل زخم رها کند.

نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه تافتس تحت یک مقاله در journal Small منتشر شده است. هدف از این تحقیق، بهبود زخم‌های مزمن با نوعی بانداژ هوشمند و مخصوص است. در این مقاله آمده است: «محیط اطراف زخم‌ها پویا است ولی بهبود زخم می‌تواند با مدیریت درمان در زمان مناسب انجام شود.»

این باند هوشمند می‌تواند دما و pH محیط زخم را اندازه‌گیری و کنترل کند. اگر تغییری در این پارامترها مشاهده شد، مشکل را تشخیص داده و در صورت لزوم دارو را توزیع می‌کند.

این فرآیندها و واکنش‌ها توسط یک پردازنده کنترلی مدیریت و اعمال می‌شوند. پزشکان می‌توانند این تراشه را برنامه‌ریزی کنند تا براساس نوع زخم و وضعیت درمانی آن؛ بتواند زخم را مدیریت و مشکلات را تشخیص دهد.

این بانداژ به یک سیستم رهایش دارو حساس به محرک مجهز شده است. این سیستم رهایش دارو دو بخش دارد. بخش اول، حامل‌های دارویی هیدروژلی حساس به دما است و بخش دوم، یک گرم‌کن الکتریکی انعطاف‌پذیر است تا در صورت نیاز، دارو را در محل زخم رها کند.

این باند می‌تواند وضعیت زخم را از طریق بلوتوث برای گوشی تلفن همراه یا تبلت پزشکان ارسال کند. یکی از وظایف این بانداژ؛ مانیتور مداوم زخم و گزارش وضعیت آن است تا در زمان صحیحی دارورسانی انجام یا از ادامه درمان جلوگیری شود.

کاهش آمار قطعی عضو

زخم‌های مزمن یکی از دلایل قطعی عضو در انسان‌ها هستند. باندهای هوشمند انعطاف‌پذیر و گزارش‌دهنده وضعیت زخم و کنترل مراحل درمانی آن، می‌توانند آمار قطعی عضو بدن افراد در زمان صلح را کاهش دهند.

محققان امیدوار هستند که این نوع بانداژ بتواند مانع عفونت محیط اطراف زخم شود و اطلاعات بیشتری از فرآیندهای درمانی به دست پزشک معالج برساند.

باندهای هوشمند در علم پزشکی تازگی ندارند. تا کنون، انواع باندهای هوشمند با فناوری‌های مختلف ساخته شده‌اند. این باندها وعده‌های زیادی دادند و عمده آن‌ها روی قابلیت توزیع و رهاسازی خودکار دارو تمرکز دارند تا کمتر منتظر واکنش پزشک شوند.

فعلا هنوز یک باند هوشمند واقعی و کاربردی وارد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نشده است و بیشتر، طرح‌های تحقیقاتی بودند که به تولید انبوه نرسیدند اما محققان دانشگاه تافتس تصمیم دارند این باند هوشمند را روی حیوانات آزمایش کنند و پس از تایید؛ برای کاربری انسان‌ها آماده سازند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…

روجلدهای قدیمی مجله‌های کیهان بچه‌ها

کیهان بچه‌ها مجله‌ای بود که در دوران کودکی می‌خریدیم. برای من کیهان بچه‌ها بوی نان می‌دهد! چون پدرم همیشه بعد از رفتن نانوایی؛ نان‌ها را لای مجله می‌گذاشت و وقتی به خانه می‌آمد من دوان دوان می‌رفتم و مجله را از او می‌گرفتم.منابع…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5