اعتراض شدید مردم اوگاندا به اخذ مالیات از کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

0

کامپالا، پایتخت کشور اوگاندا در روز چهارشنبه صحنه درگیری معترضان وضع مالیات بر شبکه‌های اجتماعی با نیروهای پلیس بود.

نیروهای امنیتی مجبور شدند با شلیک گاز اشک‌آور و تیر هوایی؛ کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی را پراکنده کنند و حتی چندین نفر دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. برخی رسانه‌ها از زخمی شدن کاربران اینترنت گزارش دادند.

این اعتراض‌ها توسط یک خواننده محبوب پاپ این کشور سامان‌دهی شده است. وی از کاربران اینترنتی و عموم مردم برای اعتراض به قانون جدید دولت در دریافت مالیات از فعالیت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی دعوت کرده است.

ماجرای این اعتراض‌ها از صبح روز چهارشنبه شروع شد که نخست‌ وزیر اوگاندا به پارلمان این کشور دستور داد که قانون اخذ مالیات از کاربران شبکه‌های اجتماعی و همین‌طور سیستم‌های پرداخت مبتنی بر تلفن همراه را بررسی و اظهارنظر کنند.

قرار است نحوه اجرای لایحه جدید طی یک هفته آماده شده و به تصویب برسد. دولت در پی کاهش قروض خارجی خود است و قانون جدید مالیاتی را کمک به افزایش درآمدهای دولت برای بهبود زیرساخت‌های این کشور مانند جاده‌ها قلم‌داد کرده است.

اینترنت خوب؛ شبکه‌های اجتماعی بد!

براساس قانون مالیاتی جدید کشور اوگاندا که حدود یک ماه پیش تصویب شد، کاربرانی که از پیام‌رسان‌هایی مانند واتساپ و وایبر یا شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر استفاده کنند؛ باید روزانه دویست شیلینگ (معادل دو صدم دلار) مالیات بپردازند. این قانون قرار بوده از ابتدای ماه جولای اجرا شود.

در بخش دیگری از قانون جدید، یک درصد کل پرداخت‌های مالی الکترونیکی از جمله پرداخت‌های موبایلی باید به حساب دولت واریز شود.

برخی کارشناسان و دست‌کم یک شرکت عمده ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در این کشور درباره نحوه اجرای این قانون و دریافت مالیات استفاده از شبکه‌های اجتماعی تردید دارند و این کار را عملی نمی‌دانند.


دولت این کشور در حال حاضر تلاش می‌کند تا اطلاعات مالکان همه سیم‌کارت‌های تلفن همراه را ثبت کند. از مجموع ۲۳.۶ میلیون تلفن همراه در اوگاندا، فقط ۱۷ میلیون از اینترنت استفاده می‌کنند.

یوری موسونی، رییس‌جمهور اوگاندا اعتقاد دارد اینترنت برای مردم مفید است و کاربران اینترنت نباید مالیات بدهند ولی کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی باید به دولت مالیات بدهند چون این رسانه‌ها افراد را تشویق به بدگویی و شایعه‌سازی می‌کنند.

در خارج از کشور اوگاندا هم بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی مانند سازمان عفو ​​بین‌الملل از مقامات دولت اوگاندا خواسته‌اند اخذ مالیات از کاربران شبکه‌های اجتماعی را متوقف کنند.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تنهاترین درخت جهان در کجاست؟

در جزیره دورأفتاده کمپبل، واقع در بیش از ۶۰۰ کیلومتری جنوب  نیوزلند، صنوبر منفرد سیتکا روییده که به عنوان تنهاترین درخت روی زمین شناخته شده است.نزدیکترین درخت نزدیک به آن آن بیش از ۲۲۰ کیلومتر دورتر، در جزایر اوکلند است، در حالی که…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.