دارپا در حال ساخت یک روبات بسیار کوچک برای ماموریت‌های نجات و امداد است

0

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) چالش جدیدی برای خودش تعریف کرده است و می‌خواهد روباتی بسیار کوچک با قابلیت‌هایی بسازد که دیگر روبات‌ها دنیا نمی‌توانند انجام دهند.

دارپا همیشه یکی از پیشگام‌ترین نهادهای فناوری در دنیا بوده است. از اختراع اینترنت تا GPS و حالا روباتی به نام SHRIMP که می‌خواهد کارهایی غیرممکن انجام دهد.

پروژه SHRIMP (مخفف SHort-Range Independent Microrobotic Platforms) روی ساخت یک میکرو روبات امدادگر برای مواقع بحرانی و حساس متمرکز شده است و براساس سستم‌های MEMS توسعه داده می‌شود.

این روبات وزنی کمتر از یک گرم و اندازه‌ای کوچک‌تر از یک سانتی‌متر خواهد داشت. دارپا ساخت این روبات را به مسابقه گذاشته و در آینده می‌خواهد مسابقه‌ای میان روبات‌های ساخته شده برگزار کند.

این روبات‌های بسیار کوچک و میکرو باید بتوانند اجسامی را حمل و جابه‌جا کنند، از موانع و بلندی‌ها عبور کنند و در سطوح غیرهموار به سوی هدف بروند. همین‌طور، این روبات‌ها باید بتوانند در آب شنا کرده و ماموریت خود را انجام دهند.

بریدن یک کابل در اعماق دریا، باز کردن یک لوله با قطر بسیار کم و صعود به مکان‌هایی با مشخصات خاص برخی اهداف تعریف شده برای این روبات‌ها است.

لشکری از روبات‌های امدادگر

اما ساخت چنین روباتی اصلا ساده نیست و باید به چندین چالش بزرگ غلبه کرد. این روبات‌های کوچک نیازمند سیستم‌های محرک و انرژی مخصوصی هستند و باید به اندازه کافی نوآوری و قدرتمندی برای انجام ماموریت‌ها داشته باشند.

به همین دلیل، دارپا از تمام تیم‌های تحقیقاتی و سازنده روبات دعوت کرده است پیشنهادات خود را حداکثر تا ما سپتامبر برای این مجموعه ارسال کنند.

دارپا برای پروژه SHRIMP سرمایه‌ای نزدیک به ۳۲ میلوین دلار تصویب کرده است تا در تمام مراحل تحقیقات و ساخت روبات استفاده شود. برنامه زمانی این آژانس تحقیقاتی نیز ساخت روبات‌های SHRIMP در مدت زمانی ۳ ساله است و باید تا سال ۲۰۲۱ برای استفاده عملی آماده باشند.

روبات‌های امدادگر به طور گسترده‌ای در حوادث طبیعی به کار گرفته می‌شوند. در فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما، در چندین واقعه آتش‌سوزی و همین‌طور اخیرا در ماجرای گرفتار شدن یک تیم دانش‌آموزان تایلندی در غار از روبات‌های امدادگر استفاده شده است ولی گاهی اوقات نیاز به روبات‌های بسیار کوچکی با توانایی‌ها و استعدادهایی است که روبات‌های دیگر نمی‌توانند انجام دهند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

واکسن گارداسیل چیست؟ چه وقت و چه کسانی باید آن را تزریق کنند؟

گارداسیل واکسنی است که به محافظت در برابر انواع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) کمک می‌کند، که یک عفونت شایع مقاربتی است که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مختلف از جمله زگیل تناسلی و برخی از انواع سرطان شود. این واکسن برای جلوگیری از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5