یک میز لپ تاپ خوب، ضامن سلامت بدن و لپ تاپ شما

0

رپورتاژ

نشستن طولانی مدت پشت میز لپ تاپ یا کامپیوتر می‌تواند دردهای شدیدی در قسمت‌های گردن، ستون فقرات، دست، پا و… را ایجاد کند اما اگر اصول صحیح نشستن پشت میز را بدانید، مطمئنا نشستن طولانی مدت برای شما راحت‌تر خواهد شد. در این بین یک میز ارگونومیک و مناسب کامپیوتر یا لپ تاپ، می‌تواند این شرایط را فراهم کند.

اصول صحیح نشستن پشت میز لپ تاپ

زوایای مناسب نشستن روی صندلی

هنگام نشستن روی صندلی توجه کنید که قسمت کمر کاملا به صندلی چسبیده باشد. بهتر است پشتی صندلی با زاویه 100 تا 110 درجه تنظیم کنید. از طرف دیگر بلندی صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که پاهایتان دقیقا روی زمین قرار بگیرد. با تنظیم این دو ویژگی، زانوها با زاویه 100 درجه قرار می‌گیرند.

رعایت تمامی این زوایا باعث می‌شود بهترین حالت نشستن روی صندلی را تجربه کنید.

زوایای مناسب قرارگیری کیبورد

کیبورد باید در فاصله مناسبی با بدن قرار بگیرد (فاصله حدود 10 تا 15 سانتی‌متر از لبه میز) به طوری که شانه‌ها در حالت راحتی قرار بگیرد، آرنج‌ها در حالتی با زاویه کمی بازتر از 90 درجه باشند و دست و مچ کاملا صاف و مستقیم قرار بگیرد. مسلما ارتفاع مناسب میز، به تنظیم زوایای مناسب برای قرار گرفتن کیبورد کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر باید کیبورد را با زاویه 70 درجه نسبت به افق قرار دهید تا مچ در حالت راحتی قرار بگیرد.

اگر میز کامپیوتر یا لپ تاپ، قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه نسبت به افق را داشته باشد، می‌تواند تمام زوایا و اندازه‌های مناسب برای راحتی بدن را فراهم کند.

فاصله مناسب با مانیتور

حین استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ، برای اینکه گردن و چشم در حالت کاملا راحتی قرار بگیرد باید فاصله بین چشم و مانیتور چیزی حدود 45 تا 70 سانتی‌متر باشد. ضمنا بهتر است فاصله بالای مانیتور با چشم، حدود 5 تا 7 سانتی‌متر باشد.

صحیح نشستن را با یک میز لپ تاپ مناسب تجربه کنید

 انواع میزهای لپ تاپ

فراهم کردن بسیاری از ویژگی‌های بالا گاهی تنها با داشتن یک میز مناسب لپ تاپ ممکن است. این در حالی است که بسیاری از افراد از میزهای معمولی استفاده می‌کنند اما بسیاری دیگر، میزهای تاشو لپ تاپ را انتخاب می‌کنند و برخی، میز لپ تاپ  پروتیبل (Protable) را ترجیح می‌دهند.

به هر ترتیب میزی مناسب لپ تاپ است که به راحتی بتوان ارتفاع و زاویه آن را تنظیم کرد. از طرفی میزهای معمولی جایی برای جریان هوا زیر لپ تاپ ندارند. همین مسئله در استفاده طولانی مدت باعث گرمای شدید لپ تاپ شده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر از میزهای معمولی برای لپ تاپ استفاده می‌کنید، بهتر است یک کول پد هم داشته باشید.

ویژگی‌های میز لپ تاپ پروتیبل

میز لپ تاپ پروتیبل (protable) که دارای تاییده سلامت از گروه ارگونومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است،  به نحوی طراحی شده است که تمامی قابلیت‌های یک میز مناسب لپ تاپ را برای شما فراهم کند. هنگام استفاده از این میز ارگونومیک، بدن در بهترین وضعیت ممکن قرار می گیرد. بنابراین از آسیب دیدن ستون فقرات، گردن، دست، زانو و… جلوگیری می‌شود.

1- امکان تنظیم ارتفاع میز

میز لپ تاپ protable به نحوی طراحی شده است که می‌توانید به راحتی ارتفاع آن را بین 60 تا 85 سانتی متر تنظیم کنید. بنابراین برای استفاده از لپ تاپ دیگر نیازی به خم کردن کمر یا گردن نخواهید داشت. بعلاوه قابلیت تنظیم ارتفاع میز باعث می‌شود که بتوانید هنگام نشستن روی انواع صندلی‌ها با ارتفاع‌های متفاوت و حتی مبل و… بدن را در بهترین حالت ممکن قرار دهید.

2- امکان تنظیم زاویه میز نسبت به افق

یکی از برترین ویژگی‌های میز لپ تاپ پروتیبل، امکان تنظیم زاویه آن با افق است. این زاویه می‌تواند بین 0 تا 35 درجه تنظیم شود. بنابراین می‌توانید لپ تاپ را در مناسب‌ترین موقعیت از نظر زاویه مانیتور با چشم و زاویه کیبورد با بدن قرار دهید.

3- خنک نگه‌داشتن لپ ‌تاپ با امکان جریان هوا زیر آن

سوراخ‌های منظم موجود در صفحه اصلی میز لپ تاپ protable باعث می‌شود که هوا راحت‌تر در زیر لپ تاپ جریان داشته باشد. به این ترتیب با کاهش گرم شدن لپ تاپ، طول عمر آن بیشتر خواهد شد.

4- مناسب برای راست دست‌ها و چپ دست‌ها

امکان چرخش 180 درجه صفحه اصلی میز لپ تاپ Protable روی محور عمودی، در کنار صفحه اختصاصی قرارگیری موس، این میز را برای هر دو گروه افراد راست دست و چپ دست مناسب کرده است.

5- قابل استفاده به عنوان خنک کننده

میز لپ تاپ Protable مدل کول پد فن دار، دارای دو عدد فن خنک‌ کننده 80 میلی‌متری با سرعت 2000 دور در دقیقه است که می‌‌توانید این دو فن را به استفاده از پورت USB به لپ تاپ وصل کنید. حتی می‌توانید صفحه میز را کاملا جدا کرده و از آن به عنوان خنک کننده لپ تاپ قابل حمل استفاده کنید.

سایر ویژگی‌های میز Protable

میز پروتیبل بسیار سبک و در عین حال محکم ساخته شده است. پایه‌های میز هم بسیار نازک طراحی شده‌اند تا به راحتی بتوان پایه‌ها را زیر مبل، تخت خواب و… قرار داد. ضمنا از میز پروتیبل برای کار با تبلت، مطالعه و یادداشت برداری هم می‌توانید استفاده کنید.

انواع میز لپ تاپ پروتیبل را در شهر فافا ببینید

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5