چگونه در اینترنت آموزش‌های رایگان حرفه‌ای ببینیم؟ (معرفی معتبرترین مراکز آموزش آنلاین جهان)

0

در جهان امروز، به همان اندازه که آموزش‌های دانشگاهی و آکادمیک برای توسعه و افزایش دانش کار و اقتصاد ضروری است؛ آموزش‌های آزاد و مهارتی می‌توانند افراد را به موفقیت‌ها و درآمدهای بیشتر برسانند.

بسیاری از بزرگان دنیای فناوری مانند بیل گیتس، استیو جابز، مایکل دل و مارک زاکربرگ نه با مدارک دانشگاهی و نشستن سر کلاس‌های درس کالج و دانشگاه؛ بلکه با کسب مهارت و داشن در بازار و اتکا به استعداد ذاتی خود توانستند به اوج برسند.

در ایران، همانند بسیاری از کشورهای دیگر دنیا تنها داشتن مدرک معتبر دانشگاهی متضمن آینده روشن و شغل و کسب‌ درآمد نیست. روبات‌ها و اتوماسیون اداری با قدرت و سرعت زیاد در حال پیش‌روی و تسخیر مشاغل انسانی هستند.

روبات‌ها هر ساله میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان بیکار می‌کنند. آن‌ها هزینه ارزان‌تری برای کارفرماها دارند و ده‌ها مشکل و دردسر نیروی انسانی را ندارند.

اگر مهارت‌ها و دنش خود را افزایش ندهیم؛ مهارت‌های جدید مورد نیاز بازار کار و کسب‌وکارها را فرا نگیریم و سراغ آموزش‌های جدید و مشاغل نو دنیای مدرن نرویم؛ به‌زودی باید جای خود را به یک روبات بدهیم. حتی اگر نویسنده و مترجم و ویرایش‌گر و مدیر باشیم.

خوش‌بختانه؛ اینترنت این روزها یک منبع بزرگ و رایگان برای آموزش است. می‌توان ادعا کرد برای هر حرفه و مهارتی یا دانش جدیدی انواع منابع و کلاس‌های آموزشی آنلاین و آفلاین متنی و مالتی‌مدیا روی بستر اینترنت یافت می‌شود.

گاهی اوقات برای برخی موضوعات آموزش‌های رایگانی روی اینترنت از سوی بهترین اساتید و دانشگاه‌ها ارایه شده است که شما نه در شهرتان بلکه در کل کشور نمی‌توانید یک نمونه مشابه آن پیدا کنید.

پس، چرا نباید از این منبع عظیم و رایگان آموزشی بهترین استفاده را نبریم؟ در ادامه می‌خواهیم چند موسسه معتبر و در سطح جهانی شناخته‌ شده برای آموزش‌های آنلاین معرفی کنیم:

کورسرا

هنگامی که بخواهیم در اینترنت برای آموزش‌های رایگان جست‌وجو کنیم، اولین نامی که ظاهر می‌شود؛ «Coursera» است.

کورسرا یکی از پیشگام‌ترین موسسه‌های غیرانتفاعی برگزارکننده آموزش‌های رایگان آنلاین در جهان است. این موسسه از سال ۲۰۱۲ آغاز به کار کرده و توسط برخی از اساتید دانشگاه استنفورد پایه‌گذاری شد.

در حال حاضر، کورسرا بیش از ۲۸ میلیون کاربر و ۲ هزار دوره آموزشی دارد. این دوره‌ها غالبا رایگان یا با دریافت هزینه‌ای بسیار اندک برای ارایه گواهی‌نامه رسمی از مراکز معتبری مانند هاروارد و استنفورد برگزار می‌شوند.

در سال‌های اخیر، دوره‌های کورسرا بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر شده‌اند. در این دوره‌ها آموزش برخی مهارت‌های شخصی یا حرفه‌ای پیشرفته مانند چگونگی یادگیری، تفکر کردن، چگونگی یافتن شادی و رسیدن به آن، تاریخ و ریاضیات قدیم را مشاهده می‌کنیم.

برخی از دوره‌های معروف موسسه کورسرا به شرح زیر هستند:

یادگیری ماشینی (دانشگاه استنفورد)

چگونه آموزش ببینیم (دانشگاه کالیفرنیا – سان دیگو)

فناوری‌های بیت‌کوین و رمزارز (دانشگاه پرینستون)

بازارهای مالی (دانشگاه ییل)

برنامه‌نویسی برای هر کس (دانشگاه میشیگان)

دیدن از راه عکاسی (موزه هنرهای مدرن)

بودیسم و روان‌شناسی مدرن (دانشگاه پرینستون)

مقدمه‌ای بر فلسفه (دانشگاه ادینبورگ)

یوداسیتی و ادکس

موسسه کورسرا معتبرترین برگزارکننده دوره‌های آموزشی MOOC و مبدع این نوع دوره‌ها است. اما پس از کورسرا می‌توان به دو موسسه آموزشی آنلاین دیگر به نام‌های Udacity و edX اشاره کرد.

یوداسیتی یک منبع بسیار معتبر و غنی برای افراد حرفه‌ای است تا بتوانند مهارت‌های خود را توسعه دهند و آموزش‌های جدیدی در حوزه‌هایی که تخصص دارند را آنلاین روی اینترنت دنبال کنند.

موسسه ادکس نیز توسط دانشگاه MIT هاروارد تاسیس و حمایت می‌شود. دوره‌های این موسسه بیشتر روی توسعه آموزش‌های دانشگاهی و علمی تمرکز دارند و برای دانشجویانی مناسب هستند که می‌خواهند دروس دانشگاهی را بهتر و عمیق‌تر یاد بگیرند.

هر دو مرکز آموزش یوداسیتی و ادکس منابعی برای آموزش مهارت‌های جدید هستند. صدها دوره روی سایت‌های این دو مرکز ارایه شده و قابل جست‌وجو است.

آلیسون

این مرکز آموزش آنلاین با همکاری شرکت‌هایی مانند گوگل و Macmillan سعی می‌کند دوره‌های تخصصی در زمینه خدمات مشتری، مدیریت پروژه و دیگر مهارت‌های مرتبط با مدیریت و منابع انسانی ارایه دهد.

آلیسون دوره‌های آموزشی و مهارتی در حوزه‌های فناوری، زبان، دانش، کسب‌وکار، سلامتی، ریاضی، سبک زندگی و غیره هم دارد ولی بیشتر با یک مرکز آموزش بازاریابی، مدیریت منابع انسانی و مهاتر‌های مورد نیاز کسب‌وکارها شناخته می‌شود.

روی سایت این مرکز می‌توانید دوره‌های محبوبی مانند «برقراری ارتباط به زبان انگلیسی در محیط کار»، «تایپ سریع»، «مهارت‌های اولیه زبان فرانسوی»، «طراحی سایت»، «مدیریت کسب‌وکارهای نوپا» و حتی آموزش نوشتن مکاتبات اداری یا اکسل را هم مشاهده کنید.

خان آکادمی

این موسسه به خاطر آموزش‌های ویدیویی ساده و کوتاه‌اش مشهور است. آموزش‌هایی شبیه به ویدیوهای کوتاه یوتیوب را می‌توانید روی سایت خان آکادمی پیدا و تماشا کنید.

خان آکادمی دوره‌های آموزشی خیلی گسترده‌ای ندارد ولی آموزش‌های آن برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان بسیار مفید و کاربردی است. چون یک راست سراغ اصل قضیه می‌روند و شما یک مهارت جدید در حوزه تخصصی که می‌خواهید؛ آموزش می‌بینید.

بسیاری از کاربران اینترنتی آموزش‌های غیر آکادمیک و مبتنی بر مهارت خان آکادمی را به مجموعه‌های دیگری مانند کورسرا، یوداسیتی و ادکس ترجیح می‌دهند چون می‌توانند هر روز یک آموزش کوچک را مشاهده کرده و بعدی را روز دیگری و در وقت آزاد خود تماشا کنند.

پای درس اساتید

گاهی اوقات دنبال خلاصه درس یا آموزش یک استاد خاص دانشگاه هستید. باز هم اینترنت به شما کمک می‌کند بدون اینکه به دانشگاه بروید یا اینکه هزینه‌ای پرداخت کنید؛ دوره کامل درس اساتید معروف دانشگاه‌ها را به صورت آنلاین مشاهده کنید.

برخی از منابع آموزشی اساتید دانشگاه‌های معروف ایالات متحده به شرح زیر هستند:

Stanford Open Learning Initiative

Harvard Extension Open Learning Initiative

Carnegie Mellon Open Learning Initiative

MIT OpenCourseWare

Open Yale Courses

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

تصاویر تخیلی از سلبریتی‌ها در حال خواب – اما چرا اصلا می‌خوابیم؟!

خواب یک فرآیند فیزیولوژیک اساسی است که برای عملکرد صحیح بدن و ذهن ما ضروری است. اگرچه هدف دقیق خواب به طور کامل شناخته نشده است، دانشمندان چندین نظریه برای توضیح اینکه چرا ما می‌خوابیم ارائه کرده‌اند.  برخی از دلایل اصلی مهم بودن خواب:…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5