ناسا در روز ملی حمل و نقل هوایی از مینی پوسترهای نوآوری‌هایش در زمینه انواع هواپیماهای مسافربری و نظامی رونمایی کرد

0

دیروز یکشنبه ۱۹ آکوست، در ایالات متحده روز ملی صنعت حمل و نقل هوایی است.

«اوریل رایت»، یکی از برادران رایت، سازندگان اولین هواپیما جهان در این روز به دنیا آمده است و به همین مناسبت از سال ۱۹۳۹ هر ساله این روز را جشن می‌گیرند.

ناسا با انتشار تصاویر و مینی پوسترهایی از نوآوری‌هایش در صنعت هوایی طی ده‌هایی اخیر، روز ملی حمل و نقل هوایی را جشن گرفت. این تصاویر و لیتوگرافی‌ها در وب‌سایت رسمی ناسا منتشر شده‌اند و خدمات این سازمان به صنعت هواپیما را از بدو تاسیس تا کنون نشان می‌دهند.

ناسا در طی چندین دهه توانسته نوآوری‌ها و فناوری‌های بزرگی برای هواپیماهای مسافربری و جنگی ارایه کند. این نوآوری‌ها موجب افزایش ایمنی هواپیماها شده و ناوبری این پرنده‌ها را ارتقا دادند. ناسا چندین طرح برای جت‌های نظامی و بالگردها نیز دارد.

هواپیماهای تجاری

ناسا نوآوری‌ها و طرح‌های زیادی برای هواپیماهای مسافربری ارایه کرده است. در هواپیماهایی که روزانه سوار می‌شویم؛ ده‌ها نوآوری و ایده ناسا استفاده شده است. از طرح‌هایی برای بهبود آیرودینامیک بال‌ها تا طراحی ظاهری و مواد سازنده هواپیما و تونل‌های باد آزمایش هواپیما.

ناسا نرم‌افزارهای متعددی هم برای کنترل پروازها و ترافیک‌های هوایی توسعه داده است. این سازمان حتی طراح‌هایی برای اندازه و نوع باندهای پرواز و ایمنی آن‌ها به صنعت هواپیمایی دنیا تقدیم کرده است.

هواپیماهای عمومی

هواپیماهای عمومی نیز همانند هواپیماهای تجاری مملو از نوآوری‌ها و فناوری‌های ناسا هستند. حتی ناسا ایده‌های بیشتری روی این نوع از هواپیماها ارایه داده است. نوآوری‌هایی در افزایش ایمنی و مقاومت هواپیما در برابر رعد و برق، سیستم‌های ضد یخ و کیسه‌های هوای در مواقع ضروری تنها برخی از خدمات ناسا به این نوع هواپیماها هستند.

ناسا طرح‌هایی برای ساخت جت‌های کوچک و بی‌سروصدا برای مصارف خاص ارایه داده است. وضعیت آب و هوا به صورت گرافیکی و بی‌درنگ روی این جت‌ها نمایش داده می‌شود و سیستم Highway-in-Sky به خلبانان در ارتباطات هوایی و جمع‌آوری داده‌ها برای ناوبری کمک می‌کند.

هواپیماهای نظامی

جت‌های جنگنده و دیگر هواپیماهای نظامی از ساختار و فناوری‌هایی مشابه هواپیماهای مسافربری استفاده می‌کنند ولی نوآوری‌ها و ایده‌های ویژه برای کاربردی‌های نظامی دارند.

مدیریت فشار و بال‌های متغیر دو فناوری عمده و فوق پیشرفته ناسا برای جت‌های جنگنده هستند. این دو فناوری به جت‌ها اجازه مانور دادن در پروازها و جنگ‌های هوایی را می‌دهند. به علاوه، ناسا کمک‌های زیادی به پروازهای عمودی و اوج‌گیری جت‌ها در بردهای کوتاه داشته است.

بالگردهای عمومی

بالگردها دیگر بخشی از صنعت هواپیمایی هستند که از نوآوری‌ها و ایده‌های ناسا استفاده کردند. این سازمان توانسته فناوری‌هایی عرضه کند تا به مرور بالگردهای تجاری و عمومی توسعه پیدا کنند و برای کاربردهای مختلف مهیا شوند.

باز هم ناسا در بهبود آیرودینامیک و ایمنی این ماشین‌ها تاثیرگذار بوده است و طی چندین دهه باعث شده نحوه پرواز، انتقال و گردش آن‌ها بهتر شود.

اگرچه ناسا بیشتر به یک سازمان توسعه‌دهنده فناوری‌های فضایی و بیرون از جو زمین شناخته می‌شود ولی هزاران نوآوری در صنعت حمل و نقل هوایی طی دهه‌های گذشته داشته است. به نظر می‌رسد ناسا به طور همزمان نگران کاوش‌گرهای بسیار کوچک در سطح سیاره مریخ و بهبود ایمنی هواپیماهای مسافربری در آب و هوای طوفانی است.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

شوخی با مجسمه‌ها – وقتی حال مردم خوش است!

شوخی و طنز هم حال و هوای خاص خودش را می‌طلبد. مردم اگر از نظر پیشبینی شرایط اقتصادی آینده و وضعیت رفاه اکنون، آرامش و اطمینان خاطر لازم را داشته باشند و اگر بتوانند خود مقوله فرهنگ و اخلاق و دانش خود را ارتقا بدهند، شرایظ ظاهری و باطنی دیگر…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

چند بار می توانید یک تکه کاغذ را از وسط تا کنید؟

به راحتی می‌توان یک تکه کاغذ را یک، دو بار یا حتی سه یا چهار بار از وسط تا کرد. اما بیشترین تعداد دفعاتی که یک تکه کاغذ را می‌توان از وسط تا کرد چقدر است؟بر اساس یک ادعای رایج، یک ورق کاغذ را نمی‌توان بیش از هفت بار از وسط تا کرد. اما…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.