امکان فروش همزمان کتاب چاپی و الکترونیک انسان خردمند

1

رپورتاژ

کتاب الکترونیک چیست؟

نزدیک به ۶۰۰ سال از زمانی که گوتنبرگ اولین ماشین چاپ را اختراع کرد، می‌گذرد. در این سال‌ها فرآیند چاپ و نشر تغییرات زیادی کرده تا کتاب‌ها سریع‌تر تولید شوند و در دسترس آدم‌های بیشتری قرار بگیرند. با حضور کامپیوترها، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، شکل جدیدی از کتاب به نام کتاب الکترونیک (ebook) به وجود آمد. این شکل از کتاب‌ها ‌توانستند سریع‌تر از همیشه در دسترس مردم قرار بگیرند. کتاب‌های الکترونیک شکل‌ها و فرمت‌های مختلفی دارند اما شکلی که بیشتر از همه محبوب است و راحت‌تر خوانده می‌شود، فرمت EPUB است.

در ابتدا برای خواندن این فرمت نیاز به یک دستگاه کتابخوان مثل کیندل داشتید، اما امروزه اپلیکیشن‌های پرکاربرد زیادی وجود دارند که می‌توانند فرمت EPUB را بخوانند. در ایران اپلیکیشن طاقچه یکی از این اپلیکیشن‌های کتابخوان است که علاوه بر کتاب‌های الکترونیک، مجله‌ها و روزنامه‌ها را هم می‌شود در آن خواند و به کتاب‌های صوتی گوش داد.

با وجود فرمت‌‌های مختلف کتاب‌الکترونیک که خواندن را بسیار راحت کرده، اما برخی هنوز کتاب را فقط چیزی می‌دانند که بوی کاغذ بدهد و بشود آن را لمس کرد. اگر این واقعیت را در نظر بگیریم که وقتی کتاب می‌خوانیم محتوا مهم است، نه شِکلش، هم کتاب الکترونیک و هم کتاب چاپی می‌تواند مخاطب‌های خودش را داشته باشد.

چرا انسان خردمند کتاب مهمی است؟

«انسان خردمند» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌‌های نیویورک‌ تایمز است. روایت تاریخی و علمی از پیدایش و تکامل انسان. نویسنده یووال نوح هراری مورخی است که با بررسی‌های زیست‌شناسی، داستان انسان را در روندی تاریخی روایت می‌کند و درک ما را از معنای «انسان» افزایش می‌دهد.

«انسان خردمند» توضیح می‌دهد که پول، کامل‌ترین سیستمی است که براساس اعتماد متقابل طراحی شده و سرمایه‌داری موفق‌ترین دینی است که تا کنون ظهور کرده. همچنین توضیح می‌دهد که اهلی کردن حیوانات در زمان کشاورزیِ مدرن احتمالا بزرگ‌ترین جنایت تاریخ بوده و با اینکه ما بسیار قدرتمندتر از اجداد باستانی‌مان هستیم اما رضایت زندگی‌مان بیشتر از آنها نیست.

هراری در انتهای کتاب موضوع ادعای خدایی انسان را مطرح می‌کند و می‌گوید با اینکه انسان تا کنون کارهای شگفت‌انگیزی کرده است، همچنان ناخشنود و ناراضی است و نمی‌داند با این قدرتی که دارد چه کند. ما تبدیل به خدایان خودساخته‌ای شده‌ایم که به‌دنبال چیزی جز آسایش و شادی خود نیستیم و تازه هرگز هم به رضایت خاطر نمی‌رسیم. آیا چیزی خطرناک‌تر از خدایانِ ناخشنود و ولنگار که نمی‌دانند چه می‌خواهند وجود دارد؟

این کتاب ما را به یک سفر نفس‌گیر می‌برد؛ سفری در دل تمام تاریخ بشریت، از ریشه‌های تکاملی تا عصر سرمایه‌داری و مهندسی ژنتیک، تا کشف کنیم چرا ما به انسانی که اکنون هستیم تبدیل شدیم.

چگونه می‌توانم این کتاب را تهیه کنم؟

کتاب‌های چاپی را معمولا از کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود تهیه کرد و کتاب‌های الکترونیک را از اپلیکیشن، اما برای اولین بار اپلیکیشن طاقچه امکانی را فراهم کرده تا مخاطبان هر دو گروه بتوانند به کتاب دلخواهشان برسند. این امکان در پویش اخیر طاقچه رونمایی شده است و طاقچه قصد دارد به تدریج، امکان خرید نسخه‌ی چاپی کتاب‌هایش را فراهم کند. در اولین پویش، کاربران می‌توانند به صورت همزمان نسخه الکترونیک یا چاپی کتاب «انسان خردمند» را تهیه کنند. این پویش از چهارشنبه ۲۴ مرداد شروع می‌شود و تا20 شهریور ادامه دارد. برای تهیه نسخه چاپی و الکترونیکی انسان خردمند اینجا کلیک کنید.

طاقچه کجاست؟

طاقچه اپلیکیشنی است برای لذت بردن از خواندن و شنیدن کتاب. در این اپلیکیشن به هزاران کتاب رایگان، کتاب صوتی، مجله و روزنامه دسترسی خواهید داشت. طاقچه با صدها ناشر همکاری می‌کند و می‌توانید کتاب‌های الکترونیک و صوتی را به صورت قانونی دانلود کنید. با درست کردن یک حساب کاربری می‌توانید کتاب‌هایتان را در سه دستگاه مختلف به همراه داشته باشید و بخوانید. کتاب خواندن و شنیدن تفریحِ لذت‌بخش ماست و طاقچه این تفریح را آسان کرده.

اگر با کتاب الکترونیک آشنایی ندارید می‌توانید اپلیکیشن «طاقچه» را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید و نسخه الکترونیک یک کتابِ رایگان را دانلود کنید تا شکل جدیدی از خواندن را تجربه کنید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

در شبکه‌های اجتماعی طاقچه کتاب‌ معرفی می‌کنیم، پیشنهاد‌هایی برای خواندن می‌دهیم، مسابقه می‌گذاریم و می‌توانید از تخفیف‌هایی که می‌گذاریم مطلع می‌شوید. لطفا ما را در شبکه‌های اجتماعی زیر دنبال کنید؛

اینستاگرام طاقچه

تلگرام طاقچه

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. شوکا می گوید

    حیف شد زودتر خریدمش. وقتی از دیجی‌کالا کتاب رو می‌خریدم به این فکر می‌کردم کاش همراه نسخه چاپی پی‌دی‌افش رو هم برای کیندل/تبلت می‌داد چون خود کتاب بزرگه و نمی‌شه راحت حملش کرد. در کل به نظرم ایده خیلی خوبیه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5