۴ حرکت ساده یوگا برای کاهش عوارض نشستن طولانی‌مدت روی صندلی

2

تعداد زیادی از مشاغل نیاز به نشستن طولانی‌مدت روی صندلی و پشت میزکار دارند.

اگر میانگین کاری را ۸ ساعت در طول یک روز در نظر بگیریم؛ جمعا ۴۰ ساعت در هفته پشت میز و صندلی می‌نشینید و این فاجعه‌بار است.

همه ما می‌دانیم که نشستن طولانی‌مدت روی صندلی چه عواقبی به همراه دارد. از کمردرد و گردن‌درد بگیرید تا آسیب‌دیدگی تمام بدن!

اما کارشناسان از خطرات دیگری مانند دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی نام می‌برند که افراد طولانی‌مدت نشسته روی صندلی را تهدید می‌کنند.

خوب، حالا چه‌کار باید کرد؟ چگونه می‌توان عوارض چسبیدن بر صندلی در طولانی‌مدت را کاهش دهیم بدون اینکه در کار و بهره‌وری ما اختلالی پیش بیاید؟

بسیاری از کارمندان و افراد حتی برای چند دقیقه نمی‌توانند از صندلی و میزکارشان دور شوند و مثلا چند قدم بردارند یا حرکات ورزشی مناسبی انجام دهند. چه راه‌کاری برای این افراد وجود دارد؟ شاید برخی حرکات ساده یوگا بتوانند درمان‌کننده باشند.

ماری اوشنر (Mary Ochsner)، مربی یوگا، پس از سال‌ها تحقیق در این زمینه و ساعت‌ها کار روی کارآموزان، دستوراتی برای رفع خستگی و مبارزه با عوارض نشستن طولانی‌مدت روی صندلی داده است.

او می‌گوید مردم مجبور نیستند برای انجام دادن این حرکات، صندلی خود را ترک کنند ولی به سلامتی و وضعیت بدنی خود کمک زیادی خواهند کرد.

این مربی یوگا می‌گوید شاید برخی از همکاران و مشتریان با چشمانی متعجب به شما زل بزنند اما وقتی بدانند همین حرکات ساده چه تاثیر مثبتی بر کیفیت زندگی‌تان دارند؛ برایشان عادی و طبیعی خواهد شد.

سر جای خودتان ورزش کنید

چهار حرکت ساده یوگا پیشنهادی به کارمندان و افراد پشت میز به صورت زیر هستند:

۱- حرکت Eagle arms

در جای خودتان روی همان صندلی، دست‌ها را کشیده و بازوها را بلند و دور هم حلقه کنید و به جلو و بالا کشش بدهید تا خستگی‌شان در برود. در این حالت می‌توانید حرکات کششی برای آرنج‌ها و بازوها انجام دهید و سعی کنید شانه‌ها نیز کش بیایند.

۲- حرکت Clasp hands behind back

در این حرکت باید سعی کنید انگشتان و دست‌های خود را پشت‌ سر به هم قفل کنید. در این حالت باید گردن شما کشیده و شانه‌ها به پشت خم شده باشند تا بدن بتواند حسابی کش بیاید.

۳- حرکت Seated cat and cow pose

مطابق شکل باید در جای خود روی صندلی کشیده و راست بایستید و بعد خم شوید. این حرکت باعث تمرین و ورزش کمر و گردن می‌شود که بیشترین فشار را در ساعت‌های طولانی نشستن روی صندلی تحمل می‌کنند. سعی کنید نفس‌های عمیقی در این حرکات بکشید.

۴- حرکت Cow face arms

در این حرکت هم باید دست‌ها و شانه‌ها کش بیایند تا انگشت‌ها و دست‌ها در پشت کمر با هم برخورد و ملاقات کنند. البته، انجام دادن این حرکت به در حالت کلی صحیح است و نباید حتما انگشت‌ها دو دست همدیگر را لمس کنند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

محصولات باورنکردنی که اپل در آینده عرضه خواهد کرد (شوخی با اپل – گالری عکس)

رونمایی از اپل ویژن پرو با قیمت و پیچیدگی‌های خاص خودش باعث شد که دست طنزپردازان در شوخی با اپل بازتر شود.به راستی اگر اپل سال‌های بعد بخواهد در زمینه‌های متفاوت فعالیت کند آنها را چطور رونمایی خواهد کرد. چه توصیف‌هایی برای آنها ردیف…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

10 عکس بسیار زیبا از درخت – انتخاب شده از عکاسان خلاق

درخت‌ها زندگی‌بخش زمین و مایه زیبایی آن هستند. انسان‌ها هزاران سال است که آنها بهره می‌برند و تا توانسته‌اند پهنه زمین برخوردار از زیبایی‌شان را کمتر و کمتر کرده‌اند. درختان متنوع با شکل و آرایش متفاوت ریشه، تنه، شاخه‌ها و برگ‌ها، چشم‌نواز…

بیماری‌ها و مشکلات روانی می‌توانند به مانند همین غول‌های تصور شده توسط میدجرنی باشند، اما می‌توان…

تا وقتی کسی مبتلا به یک مشکل روانپزشکی نشده باشد یا آشنا و فامیلی نداشته باشد که مبتلا به شکل جدی آنها باشد، نمی‌داند که چقدر روی کیفیت زندگی تاثیرگذار هستند. کسی که افسردگی ندارد، تعجب می‌کند که مثلا چطور کسی از قدم زدن یا غذای خوب یا…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
2 نظرات
  1. دانشجوی همیشگی مدیریت می گوید

    تشکر از این مطلب ارزشمند

  2. sisim می گوید

    نمیشه تا وقتی چیزی فدا نشه بعضی وقت ها پیشرفت کرد بعضی وقت ها هم برای یک محقق یا دانشمند یا برنامه نویس فقط همین ساعت های طولانی تمرکز و کار مفید پشت میز هست که یک جا نتیجه میده و باید عواقبش هم به جون خرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.