چگونه ایرفون‌ها و هدفون‌ها را تمیز و خوب نگه‌داری کنیم؟

0

همه چیزهایی که با بدن ما، از سر تا پا، تماس دارند باید تمیز شوند.

همان‌طور که جوراب، لباس، کلاه، عینک و چیزهایی نظیر این‌ها را تمیز می‌کنیم و همیشه سعی داریم از منابع کثیف و آلوده دور باشند؛ هدفون‌ها و ایرفون‌ها هم باید تمیز شود و بهداشتی باشند.

ترشحات گوش‌ها، عرق و گردوغبار می‌توانند هدفون‌ها و ایرفون‌ها را آلوده کرده و ما آن‌ها را در یکی از حساس‌ترین نقاط بدن استفاده می‌کنیم.

این دستگاه‌ها باید در کیس‌ها و باکس‌های تمیز و بهداشتنی نگه‌داری شوند و از مجاورت اشیا و جسم‌های کثیف و آلوده دور شوند. بدترین کار، رها کردن هدفون‌ها در کیف و کوله به همراه ده‌ها چیز دیگری است که عمدتا آلوده هستند.

در ادامه چند ترفند تمیزکاری هدفون و ایرفون را آموزش می‌دهیم:

تمیز کردن با صابون و آب گرم

به طور مرتب سعی کنید هدفون‌ها و ایرفون‌ها، به‌خصوص بخش‌هایی که با گوش در تماس هستند را با صابون و آب گرم تمیز و پاک کنید.

در یک کاسه، مقدار کمی آب گرم ریخته و با صابون مخلوط کنید. بعد، یک پارچه تمیز و نرم برداشته و کمی در محلول آب صابون بزنید و با آن تمام گوشه و کنار هدفون‌ها را تمیز کنید.

به طور ایده‌آل، باید یک بار در هفته هدفون‌ها و ایرفون‌ها با آب صابون تمیز و پاک شوند.

اطمینان حاصل کنید که این دستگاه‌ها خاموش هستند و بعد پارچه آغشته به آب و صابون را روی آن‌ها بمالید. از مایعاتی مانند الکا استفاده نکنید چون ممکن است رنگ هدفون را از بین ببرد. صبور باشید و با دقت سعی کنید تمام لایه‌های هدفون را تمیز کنید.

تمیز کردن با برس کوچک و نرم

تمیز کردن با آب و صابون توسط یک پارچه نرم نمی‌تواند تمام مواد آلوده هدفون‌ و خاصا ایرفون را از بین ببرد.

یک برس کوچک و نرم پیدا کنید و پس از خاموش کردن ایرفون، سعی کنید با دقت گوشه‌های بیرونی و داخلی، حلقه‌های پلاستیکی و روکش‌ها را تمیز کنید. حتما برس شما نرم باشد تا به ایرفون‌ها آسیبی نزند.

دوباره می‌توانید پس از این تمیزکاری، یک پارچه نرم و مرطوب برداشته و کل هدفون و ایرفون را دستمال بکشید تا کمترین آلودگی باقی نماند.

همیشه ابتدا آن‌ها را کاملا خشک کرده و بعد روشن کنید.

خشک کردن پس از ورزش

هیچ‌گاه هدفون و ایرفون را برای طولانی‌مدت خیس نکنید. چون آب به آرامی می‌تواند وارد باتری‌ها شده و کارایی و کیفیت این دستگاه‌ها را کاهش دهد.

حتی اگر ایرفون شما ضد آب و عرض است؛ باز هم سعی کنید پس از هر بار ورزش کردن یا دویدن و پیاده‌روی؛ آن‌ها را خشک و تمیز کنید. رطوبت می‌تواند باعث آسیب دیدن هدفون‌ها شود.

سعی کنید یک هدفون خیس و عرقی را در گوش‌تان قرار ندهید. ابتدا آن را با یک دستمال تمیز خشک و بعد استفاده کنید.

نکته مهم دیگر، مکان نگه‌داری موقت هدفون‌ها و ایرفون‌ها است. وسط دویدن احساس می‌کنید به آن‌ها نیاز ندارید و در جیب شلوار یا پولیور ورزشی قرار می‌دهید ولی آن‌جا هم خیس و عرقی است.

سعی کنید آن‌ها را موقتا در جایی خشک قرار دهید تا به خانه برسید و پس از تمیز کردن داخل کیس مخصوص خودشان جا دهید.

در جای پاک و تمیز نگه‌داری کنید

از رها کردن هدفون و ایرفون در نایلون، کوله، کیف و هر مکان عمومی دیگری در کنار ده‌ها چیز دیگر خودداری کنید. علاوه بر آلودگی، امکان خراش و آسیب دیدن هدفون وجود دارد.

سعی کنید یک کیس و کاور خوب و تمیز برای هدفون و ایرفون خود خریداری کرده و همیشه در آن‌جا قرار دهید. فراموش نکنید همین کیس و کاور را هم مرتبا تمیز و خشک کنید چون عرض و خیسی روی این دستگاه‌ها می‌تواند منشا آلودگی کیس شود.

از رها کردن هدفون در ماشین، موتورسیکلت، دوچرخه، میزکار و مکان‌هایی مانند این‌ها باز هم خودداری کنید.

دوری از محیط‌های بسیار سرد و گرم

نکته مهم دیگری که باید در نگه‌داری از هدفون‌ها رعایت کنید؛ عدم استفاده از آن‌ها در محیط‌های بسیار سرد یا گرم مانند استخر، سونا، جکوزی و نظایر این‌ها است.

به‌خصوص اگر ایرفون یا هدفون شما دارای باتری و برخی قطعات الکترونیکی دیگر است؛ باید در محیط‌های خشک و متعادل نگه‌داری شود.

اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که همیشه رطوبت دمایی زیادی دارد (مانند شهرهای شمالی کشور یا شهرهای جنوبی دارای شرجی هوا)، بهتر است از تجهیزاتی مانند Westone Monitor Saver یا بسته‌های کوچ سیلیکا ژل استفاده کنید تا رطوبت هوا به دستگاه شما آسیبی نزند.

باز نکردن قطعات

تا جایی‌که امکان دارد از باز کردن قطعات و انفصال آن‌ها از یکدیگر جلوگیری کنید. مثلا، اگر نیازی به شارژ باتری هدفون نیست؛ آن را بیرون و در فضای آزاد قرار ندهید یا از کابل شارژر جدا نکنید.

تماس بیشتر قطعات هدفون و ایرفون با هوای آزاد یعنی گردوغبار بیشتر و افزایش آلوده‌گی.

محافظت از کابل‌ها

یکی از مشکلات همه کاربران با هدفون‌ها، کابل‌های بلند آن‌ها است.

کابل‌ها نیاز به مراقبت زیادی دارند. هیچ‌گاه کابل‌ها را نکشید یا از هدفون با فشار و زور جدا نکنید. سعی کنید همیشه کابل‌ها را به شکل منظمی جمع کرده و در کنار هدفون قرار دهید.

از رها کردن کابل‌ها در کیف و کوله یا میزکارتان جلوگیری کنید چون باز هم خطر آلوده شدن‌شان وجود دارد. هنگامی که هدفون در حال کار کردن است؛ کابل‌ها را جدا نکنید و بهتر است کاورهایی برای نگه‌داری کابل‌ها تهیه شود.

رعایت نکات کوچک بالا می‌تواند عمر هدفون و ایرفون شما را افزایش داده و برای دستگاه شنوایی بدن شما نیز خطری درست نشود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

در مورد این عکس‌ها فقط می‌توانیم بگوییم چیزها به نحو عجیب یا خنده‌داری، سر جای خودشان نیستند!

ما در طول زندگی آدم زیاد دیده‌ایم که سر جای خود نبوده، اما در مورد اشیا، گاهی نبودن آنها در سر جای خودشان یا کاربرد بدیع آنها برای خودش یک طنز و شگفتی می‌شود، در این سری عکس‌های می‌خواهیم تعدادی از این موارد را با هم مرور کنیم:راهی…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5