نگاهی نزدیک به ویژگی Screen Time در سیستم‌عامل iOS 12: حالا از آیفون و اپلیکیشن‌ها بهتر استفاده کنید

0

شاید «Screen Time» مهم‌ترین و جنجالی‌ترین ویژگی iOS 12 است. اپل فقط نمی‌خواهد این سیستم‌عامل برای گوشی شما بهترین باشد بلکه به دنبال این است که iOS 12 برای خود شما هم بهترین سیستم‌عامل باشد.

اسکرین تایم ویژگی است که به کاربران اجازه می‌دهد مدیریت و کنترل بیشتری روی میزان مصرف و زمان استفاده از گوشی داشته باشند و برخی محدودیت‌ها را اعمال کنند. البته، این ویژگی همه کاربران را وادار به این کار نمی‌کند و فقط افرادی که برای این هدف اراده دارند؛ می‌توانند از اسکرین تایم استفاده کنند.

ویژگی Screen Time شامل چندین تنظیم است که در دو بخش مجزا قرار گرفتند. بخش اول یک داشبورد است که آماری از استفاده گوشی به شما می‌دهد. در بخش دوم می‌توانید چندین تنظیم برای محدود کردن استفاده از اسمارت‌فون یا جلوگیری از حواس‌پرتی اعمال کنید.

اگر فردی هستید که زمان زیادی با گوشی کار می‌کنید؛ حتما از دیدن بخش داشبورد Screen Time وحشت خواهید کرد. چون آماری واقعی ولی بارونکردنی به شما نشان می‌دهد و تازه متوجه خواهید شد در الگوی استفاده از یک اسمارت‌فون مشکل دارید.

شما می‌توانید در بخش تنظیمات یک سری محدودیت‌ها برای استفاده از اپلیکیشن‌ها اعمال کنید تا وابستگی و استفاده شما از گوشی تلفن همراه کمتر شود.

به طور مشخص، می‌توانید ساعت‌های استفاده از اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی را محدود کنید یا به طور کامل متوقف سازید. البته، اپل و iOS چندان موافق توقف کامل استفاده از ایک اپلیکیشن نیستند و به شما یادآوری می‌کنند نباید به طور کامل اجرای یک برنامه را مسدود کنید.

هومشندتر و شخصی‌تر

محدودسازی استفاده از اپلیکیشن‌ها تا حدودی جواب می‌دهد ولی به نظر می‌رسد هنوز کاملا پخته و جامع نیست. مثلا فردی که زیاد از توییتر استفاده می‌کند یا ایمیل‌های زیادی دریافت کرده که باید بدان‌ها جواب بدهد؛ دقیقا نمی‌داند در اسکرین تایم باید چه تنظیمات و محدودیت‌هایی اعمال کند تا به مشکل برنخورد.

همین‌طور، برخی اوقات این محدودیت‌ها و تنظیمات منجر به تغییر واقعی یا نتیجه مشخصی نمی‌شود. چندین ماه کار کردن با این ویژگی شما را به این نتیجه می‌رساند که باید هوشمندتر شود.

اسکریت تایم باید بتواند براساس الگوی استفاده کاربر از اپلیکیشن‌ها و گوشی یک راه‌کار و تنظیمات سفارشی و کاملا شخصی ارایه بدهد. اگر خود کاربران بدانند که چه می‌خواهند؛ بدون ویژگی اسکرین تایم هم این محدودیت‌ها قابل کنترل هستند.

اسکرین تایم به شما می‌گوید در روز ۲۰۴ اعلان دریافت کرده‌اید. اما شما هستید که باید تشخیص بدهید این تعداد اعلان برای یک روز بسیار زیاد است و باید دنبال روش‌هایی برای کاهش آن‌ها باشید.

ضعف دیگر ویژگی Screen Time در اعمال محدودیت‌ها به گروهی از اپلیکیشن‌ها است. شما بخش App Limits را باز کرده و گروه social media یا productivity را انتخاب و بعد محدودیت‌ها را اعمال می‌کنید.

در صورتی که ممکن است من نیاز دارم فقط توییتر را محدود و از فیسبوک و اینستاگرام به طور نامحدود استفاده کنم. یعنی به نظر می‌رسد انتخاب اپلیکیشن به جای گروهی از اپ‌ها سیاست بهتری باشد.

حتما برخی از کاربران ترجیح می‌دهند یک محدودیت را خیلی ساده به گروهی از اپ‌ها بدهند ولی باید تنظیمات و انتخاب‌هایی هم برای کاربرانی باشد که تمایل دارند اپ به اپ پیش بروند و فقط روی چند اپ محدودیت استفاده تعریف کنند.

البته، راه‌حل‌هایی برای دور زدن این ضعف وجود دارد. مثلا یک اپ خاص را از سیاست‌های یک گروه مجزا کرده و هیچ محدودیتی روی آن اعمال نکنید اما تمام این تنظیمات برای همه کاربران مشکل و نیازمند آموزش است.

ابزار مفید برای والدین

گروه بزرگی از کاربران ویژگی Screen Time را برای کنترل فرزندان نیاز دارند. در حالی‌که بسیاری از والدین می‌خواهند از اسکرین تایم برای محدود کردن فرزندشان در بازدید از یک سایت خاص سود ببرند؛ این ویژگی امکانات بسیار بیشتری در اختیارشان قرار می‌دهد.

والدین می‌توانند مدت زمان حضور فرزندشان در شبکه‌های اجتماعی را کنترل و محدود کنند یا برای استفاده از یک اپلیکیشن خاص محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود.

از قابلیت Do Not Disturb نیز نباید غافل شویم. این قابلیت برای استفاده در هنگامی که وارد سالن سینما یا اتاق جلسات می‌شویم؛ بسیار مفید است.

ویژگی Do Not Disturb نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است و اکنون می‌توانید برای مدت زمان خاصی تنظیم کنید. مثلا، برای دو ساعت همه‌چیز روی گوشی موقف و هیچ اعلان و تماسی نمایش داده نشود.

به هر حال، ویژگی Screen Time در iOS 12 برای کاربران و به‌ویژه والدین و افرادی که معتاد شبکه‌های اجتماعی و اسمارت‌فون‌ها هستند؛ یک ابزار کاربردی بسیار مفید است. اگرچه به نظر می‌رسد باید هوشمندتر و انعطاف‌پذیرتر باشد و بتواند براساس رفتار کاربران راه‌کار ارایه دهد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

داستان گنبد بتنی در جزایر مارشال که پر از زباله‌های مرگبار هسته‌ای است

یک گنبد بتنی یا اصطلاحا Runit Dome بین سال‌های 1977 و 1980 به منظور مهار زباله‌های رادیواکتیو حاصل از آزمایش‌های هسته‌ای جنگ سرد آمریکا ساخته شد. اما شروع به ترک خوردن کرده است.جزایر مارشال یک کشور جزیره‌ای زیبا است که در اقیانوس آرام…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…

10 شهید دنیای فناوری!

هر کدام از ابزارها و دستگاه‌هایی که ما در زندگی عادی خود از آنها استفاده می‌کنیم، ثمره تلاش‌های بی‌وقفه دانشمندان و افراد زیادی بوده‌اند. اگر فداکاری، ریسک‌پذیری، شهامت و ماجراجویی این افراد نبود، ما هیچ کدام از این فناوری‌ها و ابزارها را…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.