5 ویژگی برتر کلینیک ترک اعتیاد

0

رپورتاژ

اگر شما درگیر معضل اعتیاد خود یا یکی از عزیزانتان هستید به احتمال زیاد به دنبال موفق‌ترین روش و بهترین کلینیک ترک اعتیاد هستید، اما باید دقت داشته باشید که با یک انتخاب اشتباه، علاوه بر زیان مادی، سلامت بیمار خود را نیز به خطر می‌اندازید. قبل از اجرای هر برنامه‌ای برای درمان اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل باید موارد مهمی را در نظر گرفت. در مجموع هر درمان موفقیت‌آمیز برای انواع اعتیاد 5 ویژگی اصلی دارد:

شخصی‌سازی درمان:

نکته اول و اساسی این است که هیچ روش درمانی ثابتی وجود ندارد که برای همه بیماران نتیجه‌بخش باشد. اگر یک کلینیک ترک‌اعتیاد تأکید کند که تنها یک روش درمان را در مورد همه بیماران خود مورد استفاده قرار می‌دهد و امکان ایجاد تغییر و انعطاف در روند درمان با توجه به شرایط هر بیمار و تجربیات وجود نداشته باشد باید گفت که چنین روشی مشکل شما را حل نخواهد کرد! باید اطمینان حاصل کنید که گزینه‌های درمانی متعددی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا با توجه به زمان مورد نظر خود و پس از مشورت مستقیم با متخصصان روانشناس و روانپزشکی، بهترین و مؤثرترین خدمات درمانی اعتیاد برای سوءمصرف انتخاب گردد.

سم‌زدایی بدن از مواد مخدر :

اگر شما و یا فردی برای ترک اعتیاد (ترک متادون، تریاک و …) اقدام می‌کنید مرکز ترک اعتیاد مورد نظر باید سم‌زدایی پزشکی را نیز در برنامه درمانی خود قرار دهد. سم‌زدایی دو مرحله دارد: سم‌زدایی فوق سریع و سم‌زدایی سریع (تدریجی) که با توجه به شرایط بیمار و مقدار دوز مصرفی وی تجویز می‌شود، این بدان معنی است که متخصصان پزشکی باید بر روند درمان فرد معتاد نظارت و کنترل داشته باشند و در صورت لزوم با تجویز داروها و به‌کارگیری تجهیزات پزشکی لازم ، با ایجاد ثبات در شرایط جسمی بیمار مانع از بروز مشکل برای بدن فرد شوند. همچنین اگر اعتیاد به مواد مخدر داشته باشید ممکن است بخواهید تا در روند درمان از مواد تسکین‌دهنده استفاده شود و روانپزشکان ناظر در صورت نیاز، داروهایی را تجویز می‌کنند.

امکان بستری شدن و درمان طولانی مدت:

درصورتی که در ابتدا برنامه درمانی سریع را انتخاب کرده باشید شما باید در برنامه ترک اعتیاد به مواد مخدر و الکل، امکان انتخاب روشی بلندمدت تر نیز داشته باشید. برخی مراکز درمان مواد مخدر و الکل برای درمان تنها برنامه سم‌زدایی را ارائه می‌دهند که معمولاً دوره‌ای 3 تا 10 روزه دارد و یا با استفاده از روش درمان سرپایی طی کمتر از 7 روز برنامه خود را اجرا می‌کنند. در هر حال هر فرد با توجه به تشخیص درمانی پزشک متخصص متوجه خواهد شد که چه نوع درمان و چه دوره زمانی برای او مناسب است و سپس درمان را آغاز و در مرکز ترک اعتیاد  پذیرش و بستری می‌شود و روند درمان خود را طی می‌کند.

تنها سم‌زدایی بدن از مواد مخدر کافی نیست:

درمان اعتیاد به مواد‌مخدر و الکل نباید تنها به سم‌زدایی فیزیکی محدود شود. گرچه سم‌زدایی فیزیکی اولین قدم در روند ترک‌اعتیاد است اما به تنهایی نمی‌تواند بدن و ذهن شما را از مواد مخدر نجات دهد و به فردی پاک تبدیل کند. برای درمان مؤثر اعتیاد باید جنبه‌های روانشناسی، ذهنی، فکری و رفتاردرمانی شناختی هم مورد توجه قرار گیرد. تنها در این صورت است که فردی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کرده پس از بازگشت به خانه، اطمینان و احتمال بیشتری برای دور ماندن از مواد مخدر خواهد داشت.

درمان امری ضروری است:

با وجود تمام ترس‌ها و نگرانی‌ها، جلسات روان‌درمانی نقشی اساسی در درمان موفقیت‌آمیز ترک اعتیاد ایفا می‌کند. اعتیاد چیزی نیست که تنها جسم را درگیر خود کند و طبیعتاً زمینه‌های روحی و روانی در بروز انواع اعتیاد مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. قبل از هر درمانی باید انگیزه و عواملی که فرد را دچار اعتیاد کرده واکاوی شوند و فعالیت‌هایی جایگزین وجود دارد که در مراحل حیاتی درمان مانع از مصرف مجدد مواد مخدر می‌شود. این برنامه‌ها و درمجموع جلسات روان‌درمانی با بررسی آخرین پیشرفت‌ها در روند درمان بیمار، این پروسه را مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورتی که نیاز به ایجاد تغییراتی در برنامه درمانی باشد به سرعت تغییرات لازم اعمال می‌شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.