۱۷ حقیقت غافل‌گیرکننده درباره بیل گیتس به بهانه تولد 65 سالگی او

0

امروز، ۲۸ اکتبر بیل گیتس وارد 65 سالگی می‌شود. بیل گیتس در ۲۸ اکتبر سال ۱۹۵۵ زاده شد

بیل گیتس برای نسل‌های مختلف نمادهای متفاوتی است. یک نسل او را برنامه‌نویس تیزهوشی می‌دانند و نسل دیگر سبک مدیریت فناوری و کسب‌وکارش را سرلوحه کارشان قرار دادند. نسل بعدی هم بیل گیتس را بیشتر یک مرد ثروتمند و بشردوست می‌شناسند که در امورخیریه و حل مشکلات بشری فعال است.

همه می‌دانیم که موسس مایکروسافت است؛ یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان.

همین‌طور می‌دانیم یکی از ثروت‌مندترین افراد روی کره زمین است. بنیاد بیل و ملیندا گیتس را برای امور خیریه و انسان‌دوستانه تاسیس کرده است.

شاید هم سخنان مدیریتی و نکات ظریفی از زبان او در کتاب‌ها و سایت‌های مختلف خوانده باشیم ولی زندگی این فرد هم نکات و حقایق شنیدنی و غافل‌گیرانه زیادی دارد.

به بهانه روز تولد و ورود به ۶۳ سالگی بیل گیتس، در ادامه ۱۷ حقیقت از زندگی این مرد بزرگ دنیای فناوری را با هم مرور می‌کنیم:

حقایقی که شاید درباره بیل گیتس نمی‌دانید

۱- اولین برنامه کامپیوتری خود را در نوجوانی روی یک کامپیوتر General Electric در مدرسه Lakeside Prep نوشت. این برنامه یک بازی دوز (tic-tac-toe) بود که کاربر با کامپیوتر بازی می‌کرد:

۲- هنگامی که مدیران مدرسه استعداد برنامه‌نویسی بیل گیتس را کشف کردند؛ به او اجازه دادند برنامه کامپیوتری مدرسه برای برنامه‌ریزی دانش‌آموزان در کلاس‌ها را بتویسد. بیل گیتس با دست‌کاری کدهای برنامه خودش را در کلاس‌هایی با تعداد دختران خیلی زیاد می‌انداخت:

۳- گیتس در دوران نوجوانی تمام مجموعه کتاب «World Book Encyclopedia» را مطالعه کرده است:

۴- گیتس در آزمون‌های SAT کالج امریکا امتیاز بسیار بالای ۱۵۹۰ از ۱۶۰۰ را کسب کرده است:

۵- بیل گیتس هم همان راهی را رفت که بسیاری از کارآفرینان موفق جهان طی کردند. او در سال ۱۹۷۵ دانشگاه هاروارد را ترک کرد تا تمام وقت‌اش را صرف مایکروسافت کند:

۶- دو سال پس از خروج از دانشگاه هاروارد توسط پلیس در نیومکزیکو دستگیر شد چون بدون گواهی‌نامه رانندگی و چراغ قرمز را نیز رد کرده بود:

۷- در مایکروسافت، گیتس سعی می‌کرد اطلاعات شغلی کارمندان را به خاطر بسپارد تا همیشه بداند چه زمانی وارد شرکت شده یا از آن‌جا رفتند. در نهایت، گیتس پذیرفت این کار را رها کند چون مایکروسافت به اندازه کافی بزرگ شده بود:

۸- گیتس علاقه‌مند به خودروهای شرکت پورشه است و در حال حاضر سوار خودروی پورشه ۹۵۹ اسپرت می‌شود:

۹- برای پروازهای هوایی از مربی پرواز استفاده می‌کند و سوار هواپیمایی می‌شود که در سال ۱۹۹۷ خریداری کرده و «ریخت و پاش بزرگ» خطاب‌اش می‌کند:

۱۰- علاوه بر خرید هواپیما، یکی دیگر از ریخت و پاش‌های بیل گیتس مجموعه‌ای از دست‌نوشته‌های لئوناردو داوینچی به نام Codex Leicester است که در سال ۱۹۹۴ به قیمت ۳۰.۸ میلیون دلار خریداری کرد:

۱۱- گیتس با آن ثروت عظیمی که دارد؛ می‌گوید فرزندان‌اش هریک تنها ۱۰ میلیون دلار به ارث می‌برند که سهم بسیار ناچیزی از ثروت ۹۰.۹ میلیارد دلاری او است. گیتس می‌گوید ارثیه زیاد برای بچه‌ها خوب نیست:

۱۲- اگرچه این روزها بیشتر وقت بیل گیتس صرف امور بناید خیریه‌اش می‌شود ولی هنوز با مایکروسافت روی پروژه «Personal Agent» کار می‌کند. گیتس می‌گوید این پروژه به شما کمک می‌کند همه‌چیز را به خاطر بیاورید. به عقب برگردید و چیزهایی را پیدا کنید و به چیزهایی که بیشتر توجه دارید؛ واکنش نشان بدهید:

۱۳- گیتس می‌گوید اگر در مایکروسافت کار نمی‌کرد؛ اکنون یک محقق هوش مصنوعی بود:

۱۴- با وجود علاقه زیادش به هوش مصنوعی ولی می‌گوید نگران آینده هوش مصنوعی است و در کمپین تشکیل شده درباره این موضوع عضو است. کمپینی که ایلان ماسک و استفان هاوکینگ هم عضویت دارند:

۱۵- گروه موسیقی مورد علاقه بیل گیتس؟ Weezer و البته به گروه U2 هم علاقه‌مندی نشان می‌دهد و می‌گوید هنوز منتظر است گروه Spinal Tap دوباره تورهای خود را برگزار کنند:

۱۶- گیتس سالی ۵۰ کتاب می‌خواند و می‌گوید هنوز خواندن بهترین و اصلی‌ترین راه برای یادگیری و آزمایش ادراک من است:

۱۷- گیتس هیچ‌گونه زبان خارجی نمی‌داند. می‌گوید تا کنون بزرگ‌ترین پشیمانی زندگی‌اش همین موضوع است:

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

بهترین سریال های هندی | 49 سریال هندی تماشایی به همراه توضیحات

محتوای شرقی به صورت عام و فیلم‌ها و سریال‌های هندی به صورت خاص طرفداران خاص خودشان را دارند. به خصوص با توجه به کم‌مایه شدن سینما و تلویزیون آمریکا روز به روز افراد بیشتری رو به سریال‌های کره‌ای یا سینمای مستقل‌تر کشورهایی مثل اسپانیا و…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5