چین می‌خواهد برای روشنایی خیابان‌ها یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد

0

چین می‌خواهد در شهر چنگدو (Chengdu) یک ماه مصنوعی را در مدار زمین قرار دهد تا از روشنایی آن برای خیابان‌ها استفاده شود و به نوعی جایگزین چراغ‌های روشنایی شود.

چین تصور می‌کند با این ماه مصنوعی بتواند تمام سطح شهر در شب روشن شود.

به گزارش روزنامه دیلی‌میل، ماه مصنوعی چین می‌توان تا مسافتی ۸۰ مایلی پرتوافکنی کند و سطح زمین را به طور کامل روشن سازد. این ماه که «illumination satellite» نامیده می‌شود؛ می‌تواند روشنایی هشت برابر ماه واقعی داشته و تابشی غروب مانند برای شهر به ارمغان بیاورد.

قرار است این ماه مصنوعی تا سال ۲۰۲۰ ساخته شده و در مدار زمین قرار گیرد. این ماه توسط بخش علوم فضایی شهر چنگدو و موسسه Technology Microelectronics System Research Institute ساخته می‌شود.

به نظر می‌رسد، ایده اولیه ماه مصنوعی برای روشن کردن خیابان‌های شهر در شب از یک هنرمند فرانسوی الهام گرفته است.

این هنرمند فرانسوی ایده استفاده از یک ردیف آینه‌های انعکاسی در زمین برای بازتاب نور خورشید روی خیابان‌های پاریس را مطرح کرده بود.

هنوز درباره فناوری روشنایی این ماه یا سوخت و مصرف انرژی آن صحبت نشده است و کاملا مشخص نیست این ماه مصنوعی چگونه کار می‌کند.

رقیب جدید ماه از راه رسید

مردم چین تصور می‌کنند تلاش این کشور برای راه‌اندازی یک ماه مصنوعی، بخشی از فعالیت‌های دولت برای مقابله با توان فضایی کشور ایالات متحده باشد.

در سال‌های اخیر، دولت چین تلاش‌های گسترده‌ای را برای توسعه توان فضایی و موشکی خود آغاز کرده است و به طور مستقیم قصد رقابت با امریکا در این حوزه را دارد. احتمالا پروژه ماه مصنوعی هم بخشی از این تلاش‌ها برای مقابله با گسترش توان نظامی و نجومی ایلات متحده است.

برخی کارشناسان هم تصور می‌کنند این ماه مصنوعی ظرفیت‌ها و توانایی‌های دیگری هم داشته باشد و کشور چین در سال‌های بعد بتواند ازش استفاده‌های دیگری هم ببرد.

در حقیقت، برخی رسانه‌ها این گمانه را مطرح کردند که ماه مصنوعی برای روشنایی خیابان‌های شهر یک پروژه مخفی در پشت سر خود داشته باشد.

همین‌طور، برخی رسانه‌ها از تاثیرات منفی و سوء این ماه مصنوعی روی حیوانات، گیاهان و مشاهدات نجومی سخن گفتند.

البته، متخصصان علوم فضایی اظهارنظر کردند که روشنایی این ماه همانند روشنایی ماه واقعی در هنگام غروب است و نباید روی حیوانات و موجودات دیگر تاثیر سوء داشته باشد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …

ربات‌هایی که در دنیای سینما و تخیل دوستشان داشتیم یا در مواردی از آنها می‌ترسیدیم!

انسان‌ها همیشه از تحولات تازه می‌ترسند و از زمانی که تخیل آدم ماشینی ایجاد شد، ترس از این توده‌های آهنی هم ایجاد شد. شخصیت ربات‌ها در ابتدا در داستان‌ها خیلی سطحی و بیشتر هراس‌‌انگیز بود، اما بعدا ربات‌ها دارای شخصیت شدند تا جایی که حتی…

آیا واقعا سرم حقیقت وجود دارد؟ چطور کار می‌کند؟

انسان‌ها از زمان امپراتوری روم می‌دانستند که ما در حالی که تحت تأثیر چیزی باشیم، صادقانه‌تر و راحت‌تر سخن میٰ‌گوییم. این همان جایی است که ایده  اصطلاح «سرم حقیقت» از آن سرچشمه می‌گیرد.سرم حقیقت به تعدادی از داروهای تغییر دهنده ذهن اشاره…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…

حداقل مجازات کسانی که این چیزها را طراحی کرده‌اند، زندان است!

طراحی خوب در هر عرصه‌ای چه فضای وب، معماری، وسایل خانگی و صنعتی و گجت‌ها مهم است. یک طراح باید بتواند خود را جای کاربران نهایی بگذارد و حدس بزند که در استفاده از وسیله یال محل چه مشکلاتی پیش خواهد آمد یا در شرایط مختلف و با گذشت زمان چه…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5