مایکروسافت برخلاف گوگل می‌خواهد به پنتاگون فناوری‌های هوش مصنوعی و پیشرفته نظامی بفروشد

0

مایکروسافت روز جمعه طی اطلاعیه‌ای گفت هرگونه فناوری پیشرفته از جمله هوش مصنوعی را به سازمان‌های دفاعی ایالات متحده از جمله پنتاگون خواهد فروخت.

این بیانیه مایکروسافت فقط چند ماه پس از مخالفت شرکت گوگل با فروش فناوری‌های مربوط به ساخت پهپادهای دقیق یا رقابت با چین در توسعه تسلیحات نظامی رخ داده است.

شرکت‌های فناوری برجسته ساکن دره سیلیکون رقابت و مسابقه جدی با یکدیگر در تولید و توسعه نسل جدیدی از تسلیحات نظامی و سلاح‌های سایبری دارند ولی غالبا به طور علنی از همکاری با سازمان‌های نظامی دولتی ابا دارند یا اینکه فروش این فناوری‌های برای مقاصد غیر صلح‌آمیز را درست نمی‌دانند.

اما بیانیه روز جمعه مایکروسافت نشان می‌دهد دره سیلیکون وارد یک رقابت جدید در فروش فناوری‌های پیشرفته نظامی خواهد شد و شاید خیلی‌زود این فناوری‌ها جایگزین جنگ‌جویان امریکایی شوند.

در دو سال گذشته، دولت چنن در حوزه‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی، محاسبات کوانتومی و غیره پیشرفت‌های بزرگی داشته و پیش‌بینی می‌شود تا یک دهه آینده، قدرت اول دنیا در این حوزه‌ها باشد.

به همین دلیل، پنتاگون و دیگر سازمان‌های نظامی دولتی ایالات متحده به تکاپو افتاده و درصدد هستند با روش‌های مختلفی خود را برای مقابله با چین مهیا کنند.

پنتاگون صریحا از شرکت‌های فناوری درخواست کرده کشور ایالات متحده را به فناوری‌های پیشرفته نظامی مجهز و از خودشان در برابر تهدیدات خارجی دفاع کنند.

چند صدایی در دره سیلیکون

اما شرکت‌های پیشرو فناوری دیدگاه‌ها و استراتژی‌های متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. گوگل چند هفته پیش اعلام کرد نمی‌خواهد قرارداد چند میلیارد دلاری مشارکت در پروژه «Project Maven» را امضا کند. این پروژه مربوط به بهبود نحوه شناسایی و انتخاب هدف توسط پهپادهای نظامی است.

آمازون برای همکاری با سازمان‌های نظامی و ارایه خدمات ابری به شرکت‌های اطلاعاتی متمایل است و مایکروسافت هم رسما آماده فروش فناوری‌های مورد نیاز پنتاگون است.

برد اسمیت می‌گوید: «این تصمیم سختی نبود. مایکروسافت در ایالات متحده امریکا متولد شده است؛ در ایالات متحده مستقر است و در این مدت از تمام مزایای حضور در این کشور برای رشد خود استفاده کرده است.»

برخی از شرکت‌های فناوری مانند اوراکل و مدیرعامل‌اش، از سیاست‌های گوگل درباره منع فروش فناوری‌های پیشرفته به پنتاگون انتقاد کردند و این استراتژی را کمک به دولت چین و همکاری مستقیم با این کشور برای تجهیز شدن در برابر امریکا دانستند.

به هر حال، چند دستگی در میان دره سیلیکون در این زمینه وجود دارد. آمازون، مایکروسافت و اوراکل در حال همکاری با پنتاگون هستند و فناوری‌ها و سرویس‌های خود را به این مرکز نظامی می‌فروشند ولی گوگل با مخالفت خود سعی دارد وجه عمومی و اعتبار کسب کند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.