۸ نکته‌ای که باید پیش از رونمایی اسمارت‌فون‌های گوگل پیکسل ۳ بدانیم!

0

شاید در تاریخ اسمارت‌فون‌ها، اطلاعات و مشخصات هیچ گوشی به اندازه پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال لو نرفته باشد. به فاصله چند روز تا رونمایی از سری جدید اسمارت‌فون‌های گوگل (۹ اکتبر) تقریبا ما همه‌چیز را درباره این گوشی‌ها می‌دانیم.

پس بیایید دو روز مانده به معرفی این گوشی‌ها در شهر نیویورک، دوباره همه اطلاعات و شایعات پیرامون Pixel 3 XL و Pixel 3 را مرور کنیم:

صفحه‌نمایش‌های جدید

بزرگ‌ترین تفاوت هر دو اسمارت‌فون پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال در صفحه‌نمایش آن‌ها است.

پیکسل ۳ از یک صفحه‌نمایش سنتی 16:9 به یک صفحه‌نمایش مدرن 18:9 با لبه‌های باریک و گوشه‌های خمیده حرکت کرده است. صفحه‌نمایشی که روی بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ شاهد بودیم.

اما پیکسل ۳ ایکس‌ال داستان دیگری دارد و از طراحی ناچ (notch) سود می‌برد تا به جمع اسمارت‌فون‌های دارای این ویژگی بپیوندد. این گوشی با ناچ از فضای نمایشگر بیشتری سود برده و نسبت نمایشگر به حاشیه بیشتر خواهد شد.

اما بسیاری از کارشناسان طراحی ناچ گوگل را نمی‌پسندند و آن را بزرگ و بدریخت می‌دانند. گوگل می‌توانست ناچ بهتری برای پیکسل ۳ ایکس‌ال طراحی کند.

شنیده‌ها می‌گویند اندازه صفحه‌نمایش پیکسل ۳ ایکس‌ال ۷.۶ اینچی است که در حدود ۰.۷ اینچ بزرگ‌تر از مدل سال پیش است. پیکسل ۳ هم نمایشگری ۵.۵ اینچی دارد که باز هم ۰.۵ اینچ بزرگ‌تر از پیکسل ۲ است.

بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش‌ها با توجه به طراحی بدون حاشیه اتفاقی طبیعی است اما جنس این نمایشگرها چیست؟ انتظار داریم اولد باشد تا گوگل بتواند در این زمینه با دیگر اسمارت‌فون‌های رده بالای ۲۰۱۸ رقابت کند.

طراحی مشابه، رنگ‌های جدید

طراحی هر دو گوشی جدید گوگل بسیار شبیه به پیکسل ۲ خواهد بود البته با اندک تفاوت‌هایی.

مثلا بخشی از پنل پشتی شیشه‌ای است و تا لبه‌های گوشی کشیده می‌شود. این شیشه تا حدود مات وجه تمایز گوشی‌های جدید از نسل‌های پیشین است. البته، گفته می‌شود تمام پنل پشتی شیشه‌ای است و فقط در دو رنگ دیده می‌شود.

همین‌طور، در پنل جلویی با خاطر تغییر نمایشگرها و حرکت به سوی طراحی بدون حاشیه، تغییرات اندکی را شاهد هستیم.

اما تفاوت بزرگ را باید در تنوع رنگ‌های سری پیکسل ۳ دنبال کنیم. ظاهرا هر دو گوشی با رنگ‌های سیاه و سفید عرضه می‌شوند. شاید مدل سفید رنگ پیکسل ۳ ایکس‌ال با کلید پاور سبز رنگ دیده شود.

شایعاتی هم درباره دو رنگ دیگر جدید وجود دارد. شاید گوگل مدل‌های آبی و صورتی این گوشی‌ها را هم روانه بازار کند. نشانه‌های زیادی برای عرضه مدل آبی رنگ مشاهده می‌شود.

شارژ بی‌سیم

انتظار می‌رود سری پیکسل ۳ اولین اسمارت‌فون‌های مجهز به فناوری شارژ بی‌سیم گوگل باشند. این ویژگی از سال گذشته و با افزوده شدن به آیفون ۱۰ به یک ترند بازار تبدیل شده است.

البته، هنوز به طور یقین نمی‌توان گفت پیکسل ۳ به شارژ بی‌سیم مجهز شده است ولی گوگل در تلاش است برخی ویژگی‌ها به گوشی‌هایش اضافه کند تا از بازار عقب نمانند و شارژ بی‌سیم یکی از آن‌ها است.

تعدادی از اخبار و تصاویر نشت داده شده از گوشی‌های جدید گوگل به یک شارژر بی‌سیم به نام «Pixel Stand» اشاره دارند.

این استند در حالی دارد گوشی پیکسل ۳ را شارژ بی‌سیم می‌کند که صفحه‌نمایش آن برخی اطلاعات و دستورات گوگل اسیستنت را نمایش می‌دهد. روی این صفحه‌نمایش اطلاعاتی مانند پیام‌ها، هشدارها، موسیقی، تقویم و عکس می‌بینیم.

دوربین عقبی هوشمندتر

یکی از ویژگی‌های مثبت و برجسته گوشی‌های پیکسل گوگل، دوربین آن‌ها است. در حالی‌که هنوز نمی‌دانیم گوگل برای ارتقای دوربین‌های پیکسل ۳ چه برنامه‌ای دارد؛ انتظار داریم دوربین‌ پشتی هوشمند شده باشد.

سال گذشته، گوگل به جای استفاده از لنز دوم در دوربین پشتی، الگوریتم‌های هوش مصنوعی را برای افزایش کیفیت تصاویر و عکاسی به کار گرفت. امسال هم انتظار داریم این دوربین هوشمندتر شده باشد چون تصاویر نشان می‌دهند باز هم یک لنز دوربین در پنل پشتی تعبیه شده است.

شایعات می‌گویند گوگل مودهای جدیدی برای عکاسی به دوربین پشتی افزوده و سوییچ میان این مودها ساده‌تر از گذشته است.

شایعه دیگر درباره اجرای همزمان از Google Lens در دوربین پشتی است. گوگل ظاهرا برای تجزیه و تحلیل هر چیزی سعی کرده گوگل لنز را با دوربین پشتی ترکیب کند تا همیشه در هنگام روشن شدن دوربین مورد استفاده قرار بگیرد.

درباره مفید بودن این ویژگی و اینکه چقدر برای کاربران کاربردی است؛ باید در آینده نظر بدهیم.

دوربین دوم سلفی

یکی از تغییرات بزرگ در گوشی‌های پبکسل ۳ را باید افزوده شدن دوربین دوم سلفی به پنل جلویی دانست.

Pixel 3 و 3 XL به یک دوربین دوم برای سلفی‌های واید مجهز می‌شوند. البته، ممکن است هدف گوگل فراتر از بهبود تصاویر سلفی باشد و دنبال عکاسی پرتره یا سیستم لاگین مبتنی بر تشخیص چهره برود.

مجموعه‌ای از تصاویر پس‌زمینه زنده

گوگل برای گوشی‌هایش تصاویر پس‌زمینه سرگرم‌کننده و شیک طراحی می‌کند. برخی اوقات این تصاویر پس‌زمینه متحرک هم بودند که استقبال کاربران را در پی داشتند.

حالا، به نظر می‌رسد گوگل برای گوشی‌های پیکسل ۳ هم یک مجموعه از تصاویر پس‌زمینه زیبا و متحرکت عرضه خواهد کرد. برخی از این تصاویر پس‌زمینه روی اینترنت نشت پیدا کردند.

جالب است این تصاویر به طور زنده به زمان، روز و برخی وضعیت‌های شما در تلفن همراه واکنش نشان می‌دهند. این تصاویر به آرامی حرکت می‌کنند و یک لمس کوچک صفحه‌نمایش از سوی کاربر کافی است تا افکت‌ها و برخی اکشن‌های جدید را به نمایش بگذارند.

پردازنده بهتر

هر ساله شاهد ارتقای پردازنده گوشی‌های پیکسل هستیم. امسال هم انتظار داریم پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۸۴۵ را روی اسمارت‌فون‌های جدید گوگل مشاهده کنیم.

این پردازنده روی پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۸ عرضه شده است و گوگل هم در این بازار رقابتی به سوی استفاده از آن پیش می‌رود. میزان رم عرضه شده برای این گوشی‌ها دقیقا مشخص نیست. برخی شایعات از باقی مانده رم ۴ گیگابایت خبر دادند.

همین‌طور، هیچ حرفی درباره افزایش فضای ذخیره‌سازی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال زده نشده است.

هدفون USB-C

سال گذشته، گوگل جک هدفون را حذف کرد و یک مبدل USB-C به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری در جعبه گوشی‌ها قرار داد.

تصاویر نشت داده شده از جعه گوشی‌های پیکسل ۳ نشان می‌دهد که امسال گوگل یک هدفون USB-C را می‌خواهد به خریداران هدیه بدهد و تا حدودی هزینه انجام شده برای این گوشی‌ها را توجیه کند.

این هدفون برای افراری که نمی‌خواهند از گزینه‌های بی‌سیم برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنند؛ خبر خوبی خواهد بود. این هدفون‌ها بسیار شبیه به Pixel Buds گوگل هستند اما کابل دارند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…

تصور کنید که این شخصیت‌های مشهور سینمایی توسط بازیگر مشهور دیگری بازی می‌شدند – پاسخ میدجرنی

در حاشیه فیلم‌های بزرگ همیشه می‌خوانیم که قرار بوده که نقص اصلی یا یک نقش فرعی مهم را کس دیگری بازی کند و آن بازیگر به سبب اینکه فیلم را کم‌اهمیت تلقی کرده یا درگیر پروژه دیگری بوده یا مثلا دست‌آخر ترجیح کارگردان، هرگز به نقش رسیده است.…

روجلدهای خاطره‌انگیز مجموعه کتاب های طلایی که کودکی‌مان را رنگی می‌کردند!

عبدالرحیم جعفری، پایه گذار انتشارات امیرکبیر و کتاب های طلایی، است. او ۱۲ آبان ۱۲۹۸ در تهران زاده شد. عبدالرحیم جعفری در سال ۱۳۲۸ انتشارات امیرکبیر را پایه گذاشت. و در سال ۱۳۴۰ انتشار مجموعه ی کتابهای طلائی را آغاز کرد. کتابهای طلایی مجموعه…

اگر قرار بود در طراحی بدنه و اجزای داخلی خودروها، فرهنگ و هنر هر کشور در نظر گرفته می‌شد

طراحی خودرو فرآیند پیچیده ای است که شامل عوامل مختلفی است تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی& ایمن، کارآمد , زیباست و نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را برآورده می کند. فاکتورهای زیر برای مثال موثرند:ایمنی: ایمنی در طراحی خودرو از…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.