چرا خیلی زود اسمارت‌فون‌های پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال از رقبای اندرویدی عقب می‌مانند

0

گوگل هفته پیش از پرچم‌دارهای خود در سال ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

پیکسل ۳ یک اسمارت‌فون با صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی 1080P و تراکم ۴۴۳ پیکسل در هر اینچ است. پیکسل ۳ ایکس‌ال هم صفحه‌نمایشی ۶.۳ اینچی 1440p با تراکم ۵۲۳ پیکسل در هر اینچ دارد.

هر دو گوشی از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ به همراه ۴ گیگابایت رم استفاده می‌کنند. دوربین سلفی دوگانه و دوربین پشتی تک لنزه دارند و اندروید ۹ پای روی آن‌ها نصب شده است.

پیکسل ۳ ایکس‌ال دارای ناچ است ولی پیکسل ۳ لبه‌های بیشتری دارد. این گوشی‌ها از یکم نوامبر وارد بازار می‌شوند.

اما مسئله مهمی که باید درباره این اسمارت‌فون‌های جدید گوگل بیان شود؛ عقب‌ماندگی از رقبا فقط در طی چند ماه است.

گوگل از تراشه‌ای روی این گوشی‌ها استفاده کرده است که اگرچه توسط پرچم‌دارها و رده بالاترین اسمارت‌فون‌های سال ۲۰۱۸ به کار گرفته شد ولی به‌زودی بازنشسته می‌شود.

امسال، سامسونگ اولین شرکتی بود که گوشی‌های گلکسی اس ۹ و ۹ پلاس را با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ روانه بازار کرد. بعد، این تراشه روی اسمارت‌فون‌های رده بالای دیگری مانند ال‌جی G7 ThinQ، وان‌پلاس ۹، گلکسی نوت ۹ و غیره استفاده شد.

مسئله اینجا است که انتظار داریم اواخر سال، شرکت کوالکام به طور رسمی تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ (یا ۸۱۵۰) را با فناوری ساخت ۷ نانومتری معرفی کند و رسما جانشین اسنپدراگون ۸۴۵ شود.

استراتژی اشتباه گوگل

باز هم سامسونگ اولین شرکتی خواهد بود که گلکسی اس ۱۰ خود را اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی با این تراشه مدرن و پیشرفته کوالکام روانه بازار کند.

هواوی هم برای اسمارت‌فون‌های خود از تراشه‌های موبایل اختصاصی خودش استفاده می‌کند. این شرکت تراشه مجتمع کرین ۹۸۰  را با فناوری ساخت ۷ نانومتر و چندین ویژگی پیشرفته و انعطاف‌پذیر معرفی کرده است و انتظار می‌رود روی گوشی‌های ۲۰۱۹ این شرکت نصب شود.

اپل هم روی آیفون‌های ۱۰ اس و ۱۰ اس مکس خود از تراشه A12 Bionic استفاده کرد که باز هم فناوری ساخت ۷ نانومتری دارد و فراتر از اسنپدراگون ۸۴۵ است.

بنابراین، صحنه‌آرایی تراشه‌های موبایل در چند ماه آینده به ما می‌گوید خیلی زود تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ از دور خارج شده و گوشی‌های مبتنی بر آن قدیمی و یک نسل قبل برداشت می‌شوند.

این اتفاق می‌تواند برای گوشی‌های گوگل ضربه بزرگی باشد. به‌خصوص اینکه این اسمارت‌فون‌ها به هیچ وجه ارزان‌قیمت نیستند.

طبیعی است کاربران دوست داشته باشند اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار به‌روزتر با تراشه‌هایی قوی‌تر و پیشرفته‌تر خریداری کنند به جای اینکه ۷۴۰ یا ۸۴۰ دلار برای یک گوشی قدیمی بدهند.

شاید بهتر بود گوگل رونمایی از پیکسل ۳ و پیکسل ۳ ایکس‌ال را چند ماهی عقب می‌انداخت تا از تراشه جدید کوالکام با فناوری ساخت ۷ نانومتری بهره ببرد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌های و کارهای مهندسی کارا، زیبا و شگفت‌آور از سراسر دنیا

ساختن سازه مهندسی مسلما فقط به معنی ساختن چیزی کارا نیست. بلکه باید زیبایی سازه و تباین آن با محیط اطراف و ابعاد انسانی و فرهنگی آن در نظر گرفته شود. در ضمن امکان توسعه آن در آینده مد نظر قرار گیرد و همچنین چه بهتر که دوست‌دار محیط زیست…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…

جوزف ساموئل: مردی که نمی‌توانست به دار آویخته شود!

جوزف ساموئل یک جنایتکار بزرگ بود نبود، فقط از منازل سرقت می‌کرد. در وهله اول،هیچ چیز قابل توجهی دیگری در مورد زندگی او جالب نبود. با این حال، وقتی قرار شد او را اعدام کنند، همه چیز عجیب و غریب شد.جوزف ساموئل در سن چهارده سالگی در سال…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی جمعی از ثروتمندترین آدم‌های جهان را در قالب آدم‌های فقیر تصور…

هنرمند هندی از هوش مصنوعی برای تولید تصاویری از ثروتمندترین و شناخته شده‌ترین افراد جهان - از بیل گیتس گرفته تا دونالد ترامپ - استفاده می‌کند تا تصور کند که اگر فقیر بودند چه شکلی می‌شدند.اگر آنها لباس‌های ژنده پوش پوشیده و در یک محله…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.