دانشمندان توانستند مغز ۳ انسان را به هم متصل و در فاز اول تتریس بازی کنند

0

دانشمندان علوم اعصاب در پروژه «BrainNet» دنبال اتصال مستقیم چندین مغز انسان به یکدیگر برای افزایش مشارکت در حل مسئله هستند.

دانشمندان دو دانشگاه کارنگی ملون و واشنگتن موفق شدند روشی برای اتصال مغز سه انسان به یکدیگر پیدا کنند. این مغزها هنوز در بدن انسان‌ها قرار دارند و ازشان مجزا نیستند.

این مغزهای به هم متصل شده می‌توانند با هم مشارکت داشته باشند و یک انتخاب مشارکتی انجام دهند بدون اینکه صاحبان آن‌ها با یکدیگر ارتباط داشته باشند یا صحبت کنند.

دانشمندان برای آزمایش توانایی‌های این مغزهای به هم متصل شده، بازی تتریس را انتخاب کردند و آن‌ها موفق شدند مشارکتی این بازی را انجام دهند.

این محققان موفق شدند با استفاده از نوار مغزی (الکتروانسفالوگرافی یا EEGs) پالس‌های الکتریکی دو مغز را رکورد و با تحریک مغناطیسی مغز (Transcranial magnetic stimulation یا به اختصار TMS) اطلاعات را برای مغز سوم ارسال کنند.

نتیجه نهایی دسترسی به یک رابط کاربری متصل به سه مغز انسان زنده است که می‌تواند در حل مسئله با هم همکاری داشته باشند.

پس از تتریس؟

در این آزمایش، دو فرسنده به سنسورهای EEG متصل شده و با شخص سوم در ارتباط بودند تا اطلاعات از طریق یک کلاه ایمنی TMS دریافت شود. این کلاه TMS می‌تواند به طور مستقیم اطلاعات را برای مغز سوم ارسال کند.

هر دو فرستنده می‌توانند بازی تتریس را انجام دهند ولی گیرنده قادر به انجام این کار نیست. هدف این است که آیا مغز سوم می‌تواند قطعات بازی تتریس را براساس چگونگی انجام بازی بچرخاند یا خیر.

برای ارتباط بهتر، فرستنده‌ها باید به یکی از دو چراغ LED خیره شوند. این چراغ‌های LED براساس فرکانس‌های مختلف مغز فلاش می‌زنند. به این معنی که براساس پالس الکتریکی که مغزها ارسال می‌کنند؛ چراغ‌های LED کم نور یا پر نور می‌شوند.

گیرنده با استفاده از کلاه TMS این فلاش‌ها را دریافت و تصمیم به چرخاندن یک بلوک بازی تتریس می‌کند.

نتیجه کلی این آزمایش باورنکردنی است. سه گروه از پنج گروه مورد آزمایش موفق شدند بازی تتریس را در ۸۱ درصد از زمان در نظر گرفته شده به پایان ببرند.

آینده این آزمایش می‌تواند به حل مسئله‌های پیچیده‌تر و سخت‌تر توسعه پیدا کند. به نظر شما ۳ مغز به هم متصل شده پس از بازی تتریس، توان انجام چه کارهایی خواهند داشت؟

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

تصور کنید که در یک دنیای تخیلی، هری پاتر را استودیو جیبلی می‌ساخت

استودیو جیبلی یک استودیوی مشهور انیمیشن‌سازی ژاپنی است که به دلیل سبک هنری متمایز، داستان‌سرایی پر از تخیل و انیمیشن‌های هیجان‌انگیزش مشهور است. استودیو جیبلی که توسط هایائو میازاکی و ایسائو تاکاهاتا تأسیس شد، تعدادی از محبوب‌ترین فیلم‌های…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5