توییت دونالد ترامپ به سبک و تقلید از سریال گیم آو ترونز جنجال‌ساز شد

0

توییت صبح جمعه رییس‌جمهور ایالات متحده به سبک سریال بازی تاج و تخت حالا یکی از ترندهای توییتر است.

دونالد ترامپ، صبح جمعه پس از نشست مطبوعاتی وزیر امور خارجه و وزیر خزانه‌داری امریکا در ارتباط با بازگشت تحریم‌های ۱۳ آبان ایران، یک توییت عجیب و نادر از نظر روابط سیاسی و به اعتقاد برخی رسانه‌ها «کودکانه»، منتشر کرد.

در این توییت، شعار و پیام «تحریم‌ها می‌آیند، ۵ نوامبر» در پس‌زمینه عکس دونالد ترامپ نوشته شده است ولی به سبک و سیاق فیلم‌های هالیوودی و به طور مشخص سریال گیم آو ترونز!

به طور دقیق، این عکس که بیشتر شبیه به یک پوستر تبلیغاتی است؛ از کارکترها و فونت استفاده شده در Game of Thrones تقلید می‌کند و از نظر گرافیکی و پوستری هم بسیار شبیه به آن شده است.

در پوستر سریال بازی تاج و تخت معمولا از عبارت «winter is coming» استفاده می‌شود. طرز نوشتن حرف «O» در این شعار و خطوط میان آن به همراه تایپوگرافی آن کاملا خاص است و حالا ترامپ به طور مشخص و واضح از این سبک تقلید می‌کند.

ترامپ در نقش شاه شب

در شبکه‌های اجتماعی این عکس پوسترمانند ترامپ را با محتوای سریال هم مقایسه می‌کنند. «زمستان می‌آید» پیامی وحشتناک برای هر جناح سیاسی و هر کشوری است و خبر از نابودی و سردی می‌دهد.

شاید ترامپ می‌خواسته از این مفهوم و تشابه در سریال تاج و تخت برای نشان دادن تاثیرات تحریم‌های جدید بر کشور ایران استفاده کند. ترامپ خودش را Night King جهان می‌داند و می‌خواهد بر سراسر جهان مسلط شود.

جالب است در گیم او ترونز، «شاه شب» یا همان Night King یک شخصیت شرور است که با مردگان در ارتباط بوده و می‌تواند زامبی‌ها را زنده و برای جنگ با سرزمین‌های دیگر آماده کند.

شبکه HBO و سازندگان این سریال در توییتی ابراز نظر محافظه‌کارانه کرده‌اند و به طور ضمنی به رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که اصلا از این توییت و عکس خبر نداشتند و ترجیح می‌دهند تایپوگرافی و تردمارک آن‌ها برای اهداف سیاسی استفاده نشود.

به طور مشخص واضح نیست علایم و نشانه‌های تایپوگرافی و برندی سریال گیم اف ترونز به ثبت رسیده‌اند یا خیر و چگونه می‌توان اثبات کرد از این علایم و رسم‌الخط سوءاستفاده شده است.

در عین حال در پاسخ به این توییت پوسترهایی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که در ان مقامات ایرانی با همان هیئت و فونت به تهدید ترامپ پاسخ گفته‌اند.

یک نکته دیگر این است که با توجه به اینکه به نظر می‌رسد در داستان کلی سریال، علیرغم چیره شدن زمستان بر دنیا، سرانجام نایت کنیگ شکست خواهد خورد، ترامپ چرا به این مسئله فکر نکرده و خود را جای عناصر بدی که نهایتا پیروزی از آنها نخواهد بود، جا زده!

به هر حال واقعا نمی‌شود شرایط یک دنیای تخیلی را به درستی با شرایط سیاسی دنیای حاضر پیوند زد و قرینه‌سازی کرد. اما اگر می‌خواهید تصور کنید که خاندان‌های دنیای گیم آو ترونز شبیه چه کشورهایی در دنیای کنونی هستند، این پست ما را بخوانید:

خاندان‌ها و سرزمین‌های خیالی سریال «گیم آو ترونز» (بازی تاج و تخت) شبیه کدام کشورها و گروه‌های منطقه خاورمیانه هستند؟!

منبع: + و + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

کهن‌ترین درختان جهان

" بث مون " عکاسی است که در سانفرانسیسکو زندگی می کند و بیش از 14 سال از عمرش را صرف شناسایی و عکاسی از قدیمی ترین درختان جهان کرده است. او به کشورها و سرزمین های دورافتاده سفر می کند تا از درختان قطور قدیمی تصاویر زیبایی را ثبت کند. او می…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های این عکاس فرانسوی مانند تابلوهای نقاشی زیبای سبک امپرسیونیسم هستند

امپرسیونیسم یک جنبش هنری است که در اواخر قرن نوزدهم، عمدتاً در فرانسه ظهور کرد. مشخصه آن تاکید بر ثبت اثرات زودگذر نور و رنگ در دنیای طبیعی است. نقاشان امپرسیونیست به دنبال این بودند که برداشت‌های دیداری فوری خود را از یک صحنه به تصویر…

اگر در زمان این شخصیت‌های معروف مجله تایم وجود داشت و قرار بود روجلد شماره شخصیت سال شوند!

مجله تایم یک نشریه خبری هفتگی معروف است که طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله سیاست، رویداد‌های جهانی، علم، فناوری، سرگرمی و غیره را پوشش می‌دهد. اولین بار در سال 1923 منتشر شد و از آن زمان به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته شده‌ترین مجلات در…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.