آموزش اجرا کردن نرم‌افزارها در صفحه قفل یا ورود ویندوز ۱۰

0

رپورتاژ

اگر سیاره‌ی آی‌تی را دنبال کرده باشید، با یکی از روش‌های اجرا کردن اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۰ آشنایی دارید:

نحوه اجرا کردن نرم‌افزار در صفحه قفل ویندوز ۱۰

بدون استفاده کردن از نرم‌افزار معرفی شده در مطلب فوق و با تغییراتی در رجیستری ویندوز ۱۰، عملکرد دکمه‌ی  Ease of Access تغییر می‌کند و می‌توانید با این روش هم اپلیکیشنی مثل Notepad را در صفحه‌ی Lock Screen اجرا و استفاده کنید.

قبل از هر چیز برای آشنایی بیشتر با Registry‌ ویندوز و روش بکاپ گرفتن از آن که قبل از هر نوع تغییری توصیه می‌شود، مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

رجیستری ویندوز چیست؟ چگونه از Registry Editor برای تغییر و بکاپ گرفتن از تنظیمات سیستم استفاده کنیم؟

روش اجرا کردن برنامه‌ها در صفحه‌ی قفل ویندوز

همان‌طور که اشاره کردیم برای اجرا کردن نرم‌افزارها، پس از تغییرات لازم در رجیستری، کافی است روی آیکون Ease of Access کلیک کنید در گوشه‌ی پایین صفحه کنار آیکون شبکه و پاور قرار گرفته است.

برای اجرا کردن رجیستری ادیتور، کلید میانبر  Win + R را فشار بدهید و دستور  regedit را تایپ کرده و سپس کلید  Enter را فشار دهید. در صورت نمایش پیام UAC با کلیک روی دکمه‌یYes ، تأیید کرده و ادامه بدهید تا پنجره‌یRegistry Editor  نمایان شود.

حال در نوار آدرس بالای پنجره‌ی ابزار رجیستری ادیتور، آدرس زیر را کپی و پیست کنید و کلید Enter را فشار دهید. با این روش سریعاً مسیر زیر در ستون سمت چپ باز می‌شود:

 

Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Image File Execution Options

 

حال روی فولدر یا دقیق‌تر بگوییم، کلیدی به اسم Image File Execution Options  راست‌کلیک کنید و گزینه‌یNew  و سپس Key‌ را انتخاب کنید. فولدر جدیدی که ایجاد می‌شود را  utilman.exe نامگذاری کنید.

برای تغییر دادن نام کلیدهای رجیستری می‌توانید روی کلید موردنظر کلیک کنید تا انتخاب شود و سپس کلیدF2‌  را فشار دهید.

حال روی فولدر جدید یعنی utilman.exe کلیک کنید. در فضای خالی سمت راست صفحه، راست‌کلیک کرده و گزینه‌ی New و سپس String Value را انتخاب کنید. البته می‌توانید مستقیماً روی کلید utilman.exe نیز راست‌کلیک کنید و همین کار را انجام بدهید. نتیجه ایجاد یک مقدار از نوع رشته یا استرینگ است. نام این مقدار را debugger‌ بگذارید.

حال روی debugger دبل‌کلیک کنید، البته می‌توانید از روش راست‌کلیک کردن و انتخاب گزینه‌ی Modify نیز استفاده کنید تا پنجره‌ی ویرایش مقدار باز شود. در این پنجره، در فیلد Value data می‌توانید آدرس یک فایل اجرایی را تایپ کنید. منظور از فایل اجرایی، فایلی با پسوند exe است که اپلیکیشن یا برنامه‌ای را اجرا می‌کند.

به عنوان مثال اگر بخواهید در صفحه‌ی قفل ویندوز ۱۰، دسترسی به اپلیکیشن Notepad مایکروسافت امکان‌پذیر شود، می‌بایست در فیلد Value data عبارت زیر را تایپ کنید:

 

C:\Windows\System32\notepad.exe

 

برای اجرای Task Manager آدرس زیر را پیست کنید:

 

C:\Windows\System32\taskmgr.exe

 

در مورد سایر اپلیکیشن‌ها مثل cmd هم می‌توانید از آدرس اپلیکیشن استفاده کنید.

پیدا کردن آدرس فایل اجرایی نرم‌افزارهای نصب‌شده بسیار ساده است و با راست‌کلیک کردن و انتخاب Open file location انجام می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در این خصوص، به مقاله‌ای که در مورد روش اجرا کردن نرم‌افزارها با قرار دادن شورت‌کات برنامه در فولدر Startup تهیه کردیم، مراجعه فرمایید:

روش اجرای نرم‌افزارها و اپ‌ها در شروع به کار ویندوز

روی OK کلیک کنید تا تغییرات در رجیستری ویندوز ذخیره شود. در مورد اپلیکیشنی مثل Notepad ممکن است پیام خطایی مبنی بر عدم دسترسی به فولدر دستاپ دریافت کنید اما به هر حال می‌توانید یادداشت‌ها را در نوت‌پد بنویسید و به صورت یک فایل روی هارددیسک ذخیره کنید.

دو نکته‌ی مهم:

این روش برای اجرا کردن اپلیکیشن‌های سنتی ویندوز کاربرد دارد که طبعاً فرمت فایل اجرایی،  exe است. در مورد اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز که از طریق Microsoft Store دانلود و نصب می‌شوند، نمی‌توان از این روش ساده استفاده کرد.

نکته‌ی دیگر این است که می‌توانید Command Prompt را با همین روش در صفحه‌ی قفل ویندوز اجرا کنید! در واقع کافی است از آدرس زیر استفاده کنید:

 

C:\Windows\System32\cmd.exe

 

در پنجره‌ی cmd علاوه بر دستورات مفید و کاربردی برای عیب‌یابی سیستم، مدیریت سخت‌افزار و شبکه و موارد دیگر، می‌توان دستوراتی برای اجرا کردن اپلیکیشن‌ها تایپ و اجرا کرد! اما نکته‌ی جالب این است که Windows Defender مانع می‌شود و این کار را یک مشکل امنیتی قلمداد می‌کند. برای فراهم کردن قابلیت اجرای cmd در صفحه‌ی Lock Screen می‌بایست ابتدا ویندوز دیفندر را غیرفعال کنید و سپس از این روش استفاده کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.