مشاوره خانواده و مشاوره قبل از ازدواج را جدی بگیرید

0

رپورتاژ

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که اعتقاد دارید می بایست تمامی کارها و مشکلاتتان را خودتان حل کنید یا فردی هستید که در برخی از مشکلات که خودتان به راحتی نمی توانید آن ها را حل کنید از دیگران مشاوره و مشورت می خواهید. امروزه اغلب خانواده ها و مردم جامعه دچار مشکلاتی هستند که خودشان نمی توانند از پس آن ها بر بیایند. در برخی مواقع کمک گرفتن از آشنا، دوست و اعضای خانواده می تواند تاثیرگذار باشد ولی در برخی از مسائل نیاز به مشورت گرفتن از فردی آگاه، با دانش و بی طرف وجود دارد. شاید در گذشته باور مردم بر این بوده که فقط کسانی که دچار اختلالات و بیماری های روانی هستند باید نزد روانشناس بروند ولی امروزه آگاهی مردم درباره مراجعه به مشاور و روانشناس بیشتر شده است از این رو با رویی گشاده نزد مشاور و روانشناس می روند، مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که شاید شرایطی به وجود آید که دسترسی و مراجعه حضوری به مشاور امکان پذیر نباشد تیم متخصص و باتجربه مرکز مشاوره خانواده تلفنی رایکو در مواقعی که دسترسی حضوری به مشاور نداشته باشید آماده ارائه مشاوره در تمامی زمینه ها از جمله، شغلی، مشاوره طلاق، مشاوره اعتیاد، مشاوره جنسی، مشاوره خانواده و … می باشد. در این نوشتار درباره اهمیت و تاثیر مشاوره و همچنین زمینه ها و شاخه های مشاوره سعی کرده ایم اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

اهمیت مشاوره و راهنمایی چیست؟

خدمات راهنمایی و مشاوره روانشناسی از جنبه های مختلفی دارای اهمیت می باشد این جنبه ها شامل فردی، اقتصادی ، اجتماعی،خانواده و … می باشد. که در این بخش هر یک از جنبه ها را به طور اختصار بیان می نماییم.

مشاوره خانواده: یکی از جنبه ها و شاخه های مشاوره در زمینه خانواده می باشد، با توجه به شیوه ها و شرایط زندگی های امروزه اغلب خانواده ها دچار استرس و فشارهای روانی هستند. علاوه بر این مشاوره خانواده می تواند به عنوان فردی با دانش و کاملا بی طرف در مواقعی که زوجین دچار اختلاف شده اند با علم و تجربه خود در این زمینه به حل شدن مشکلات خانواده ها کمک شایانی نماید.

مشاوره شغلی: گاها ممکن است فردی با توجه به استعداد و توانایی هایش نتواند تصمیم درستی درباره انتخاب شغل مناسب برای خود بگیرد و دچار سردرگمی و بلاتکلیفی می شود، در این مواقع مراجعه به یک مشاور با تجربه می تواند کمک بسیاری به فرد کند زیرا مشاور با توجه به استعداد های فرد شغل های مناسب او را معرفی می کند و با مشاوره دادن درباره هر یک سعی می کند تا تصمیم گیری را برای فرد آسان تر کند و او را از بلاتکلیفی دربیاورد.

مشاوره طلاق: مشکلات و اختلافاتی که برخی از زوجین دائما با آن درگیر هستند گاها به قدری باعث ناراحتی و عصبانیت زوجین می شود که باعث می شود در نهایت برای پایان دادن به این دعواها و اختلافات و راحت کردن خود تصمیم به جدایی و طلاق بگیرند. شاید در برخی مواقع این دعواها ناشی از یک سوء تفاهم و مسئله ای باشد که به هیچ عنوان برای پایان دادن به آن طلاق بهترین گزینه نمی باشد در این مواقع مشاور سعی می کند با گوش دادن به صحبت های هر دوی آن ها سعی در حل اختلافات زوجین کند. ممکن است حتی زوجین پس از مراجعه به مشاور از تصمیم خودشان صرف نظر نموده و به زندگی مشترک خود بازگردند.

مشاوره جنسی: یکی از مهم ترین دلایلی که می تواند باعث به وجود آمدن ناراحتی ها و اختلافات زوجین باشد عدم آگاهی آن ها از مشکلات جنسی خود می باشد، گاها به دلیل حجب و حیا و احساس خجالتی که وجود دارد خانم ها و حتی آقایان از بیان نمودن این مشکلات خود صرف نظر می کنند در حالی که اگر درمان و حل نشود به مرور زمان باعث سردی و کمتر شدن علاقه و محبت زوجین می شود. مشاور می تواند بهترین گزینه برای حل این مشکل باشد.

مشاوره کودک و نوجوان: اغلب والدین و خانواده ها در تربیت کودکشان دچار مشکلاتی می شوند و یا نحوه رفتار صحیح با فرزند خردسال و نوجوان خود را نمی دانند، مشکلاتی که نوجوانان در سنین بلوغ و نوجوانی خود با آن ها درگیر می شود در برخی مواقع باعث می شود که رابطه فرزند با والدین خود دچار مشکل شود به دلیل این که خانواده ها آگاهی کامل در زمینه نحوه رفتار صحیح با فرزندان خود در سنین مختلف را ندارند، مشاور در این زمینه سعی می کند علت و دلیل رفتارهای کودک و نوجوان را در سنین مختلف برای والدین بیان کند و پس از آن راهکارهایی را به والدین ارائه می دهد تا از این مشکلات بکاهد.

مشاوره اعتیاد: اعتیاد علاوه بر این که باعث آسیب رساندن به فرد می شود و وی را از پای می اندازد اعضای خانواده را هم تحت تاثیر قرار می دهد. خانواده های این افراد دائما دچار اضطراب، استرس و نگرانی هستند. مشاوره اعتیاد علاوه بر این که با ارائه راهکارهایی فرد را تشویق به ترک می کند سعی می کند با مشاوره دادن به خانواده های این افراد سعی در کاهش استرس و اضطراب آن ها نماید.

مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج : ازدواج یکی از مقوله های مهم در زندگی هر فرد به شمار می رود که انتخاب درست در این امر می تواند حس رضایت و خوشبختی را تا حد زیادی ارضا کند.در محله مهم و حساس ازدواج باید تمام جوانب را سنجید و در صورت آمادگی اقدام به این کار کرد.مشاوره ازدواج و قبل از ازدواج نیز یکی دیگر از مهارت خای متخصصان مرکز مشاوره رایکو می باشد.

مشاوره تحصیلی: مشاوره تحصیلی شامل دو بخش می شود: بخش اول مشاوره برای دانش آموزان و بخش دوم مشاوره برای والدین و خانواده. در بخش اول یعنی مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان مشاور سعی می کند با انجام تست هایی استعداد ها و توانایی های دانش آموز را شناسایی کند و همچنین با توضیح دادن درباره تمامی رشته ها دانش آموز را برای تصمیم گیری و انتخاب رشته مناسب راهنمایی کند. بخش دوم که شامل مشاوره تحصیلی برای والدین و خانواده ها می باشد به این منظور است که خانواده ها با استعداد ها و علایق فرزندشان آشنا بشوند و آن ها را در راه رسیدن به موفقیت کمک کنند.

 علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم مرکز مشاوره تلفنی رایکو با کادری مجرب و متخصص در زمینه های ذیل مشاوره تخصصی ارائه می دهد

  • مشاوره ازدواج و پیش از ازدواج
  • اختلال یادگیری کودکان
  • بیماری ها و اختلال های روانی از جمله: پارانوئید، اسکیزوفرنی، افسردگی، دوقطبی، خودشیفتگی و …
  • شب ادراری کودکان
  • دلایل خوابگردی کودکان و بزرگسالان
  • مشاوره تحصیلی در تمامی مقاطع، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان، کنکور، کاردانی، کارشناسی و دکتری
  • روش های ترک انواع مواد مخدر و آسیب های آن
  • سبک های فرزندپروری
  • مشاوره فردی جهت بالابردن انگیزه و اعتماد به نفس
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.