تسلا رودستر و استارمن کره مریخ را هم پشت سر گذاشتند

0

شرکت اسپیس‌ایکس در ماه فوریه خودروی قرمز رنگ تسلا رودستر ایلان ماسک را با موشک Falcon Heavy به فضا فرستاد و در مدار زمین قرار داد.

در حالی‌که تصور می‌شد این خودرو همیشه در اطراف زمین چرخ می‌خورد؛ اکنون گزارش‌های اسپیس‌ایکس نشان می‌دهد هر روز از کره زمین دورتر می‌شود و حتی از مدار کره مریخ هم رد شده است.

استارمن، مانکنی که پشت فرمان تسلا رودستر نشسته تا کنون هزاران مایل در فضا رانندگی کرده است و هنوز می‌خواهد از خانه دورتر و دورتر شود.

به گزارش اسپیس‌ایکس این خودرو در تاریخ ۲ نوامبر از مدار مریخ عبور کرده و در تاریخ ۸ نوامبر در نقطه 1.66AU یا فاصله ۱۵۵میلیون مایلی زمین خواهد بود.

براساس مدل Ben Pearson، این خودرو تا ۴ نوامبر سال ۲۰۲۰، یعنی دو سال دیگر نزدیک مدار زمین نخواهد آمد. نزدیک‌ترین نقطه به زمین در 0.35AU یا ۳۲ میلیون مایلی است.

این نقطه بسیار نزدیک به کره مریخ خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود تسلا رودستر تا سال ۲۰۹۱ در اطراف زمین مشاهده نشود. به این ترتیب، استارمن پشت این خودرو باید هزاران و میلیون‌ها سال همین‌طور به طور یکنواخت در فضا رانندگی کند.

یک میلیون سال بعد

شاید در ابتدای سفر فضایی این خودرو، دوست داشتیم مسافر آن باشیم ولی اکنون و با شنیدن برنامه بعدی سفرش، مطمئنا دوست ندارید هر روز چند صد مایل از زمین دورتر شویم و صد سال بعد به نزدیکی آن برسیم.

تا کنون برخورد یا اتفاق غیرمنتظره‌ای برای خودروی ایلان ماسک در فضا رخ نداده است ولی معلوم نیست واقعا این خودرو بتواند هزاران سال همین‌طور در مدار فضا گردش کند و از کنار سیاره‌های مختلف رد شود.

هر اتفاق یا برخورد فضایی غیرمنتظره‌ای می‌تواند این خودرو را تغییر مسیر داده یا به سوی دیگری از منظومه شمسی پرتاب کند.

برخی دانشمندان طی یک مقاله مفصل علمی اثبات کردند این خودرو نهایتا در کره زمین یا ونوس فرود می‌آید. آن‌ها احتمال برخورد با زمین را ۶ درصد و برخورد با کره ونوس را ۲.۵ درصد می‌دانند.

البته، این برخوردها در یک میلیون سال آینده اتفاق می‌افتد و به این زودی‌ها نیست.

گردش خودروی تسلا رودستر در فضا، سرگرمی جدیدی برای فضانوردان، محققان و دانشمندان علوم نجوم و ریاضی ساخته است. آن‌ها روزانه مسیر حرکت رودستر را دنبال و محاسبات علمی و ریاضی فاصله از کره‌ها و مدارهای مختلف را انجام می‌دهند و سراغ فرضیه‌های گوناگون خود می‌روند.

ایلان ماسک پیش از پرتاب این خودرو به فضا تاکید کرده بود که یک رودستر و استارمن در فضا سرگرم‌کننده‌تر از زمین خواهد بود.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

۱۰ واقعیت جذاب درباره جی رابرت اوپنهایمر -پدر بمب اتمی و سوژه فیلم جدید کریستوفر نولان

جولیوس رابرت اوپنهایمر بیشتر به عنوان فیزیکدانی شناخته می‌شود که به ساخت اولین بمب اتمی کمک کرد. اما سنگ‌ها و کانی‌ها عشق اول او بودند و او همچنین شاعرمسلک بود.اوپنهایمر آزمایشگاهی را رهبری کرد که اولین بمب اتمی را ساخت و با موفقیت…

مجموعه‌ای از «توتورو»های دست‌ساز در ستایش نماد استودیو جیبلی

تعدادی «توتورو»ی شکم گرد نمادین در انیمه My Neighbor Totoro از استودیو جیبلی به عنوان بخشی از مجموعه وسیعی از مجموعه‌ جدید کلکسیونی است که به احترام این شرکت رویاساز ساخته شده.این مجموعه که توسط تیم‌هایی از صنعتگران همکار ناکاگاوا…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5