سوپر ماریوی واقعی در سن ۸۴ سالگی از دنیا رفت

0

ماریو آرنولد سگال (Mario Arnold Segale)، مردی که بازی ویدیویی «سوپر ماریو» از روی نام و فعالیت‌هایش اقتباس شده بود؛ در سن ۸۴ سالگی دنیا را ترک کرد.

آقای ماریو یک بیزینس‌من و توسعه‌دهنده امریکایی – ایتالیایی املاک و مستغلات در ایالت واشنگتن بود. او در ۳۰ آوریل سال ۱۹۳۴ به دنیا آمده و در ۲۷ اکتبر امسال از دنیا رفت.

او از سال ۱۹۵۰ یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سازنده‌های املاک بوده و یک شهرک بزرگ به نام Tukwila در حومه شهر سیاتل ساخت.

در دهه ۱۹۸۰، او انبار کالاهای خود به مساحت ۶۰ هزار مترمربع را در اختیار شرکت نینتندو در امریکا قرار داد. پس از این اقدام، این شرکت بازی‌سازی تصمیم گرفت قهرمان بعدی بازی‌های ویدیویی‌اش را به نام او کنند.

 

او نام‌اش به طور ناخواسته برای بازی ویدیویی جدید نینتندو انتخاب شد. ماریو واقعی برای بستن قرارداد اجاره انبارش به نینتندو سراغ Minoru Arakawa، مدیرعامل نینتندو در امریکا می‌رود.

همزمان، تیم اجرایی بازی در حال جست‌وجو برای انتخاب یک نام امریکایی هستند و آقای مینورو آرکاوا تحت فشار زیاد، پس از این ملاقات سریعا به ذهن‌اش می‌رسد نام «سوپر ماریو» را برای بازی جدید نینتندو پیشنهاد بدهد.

بازی سوپر ماریو در ابتدا «Jumpman» نام‌گذاری شده بود ولی بعد شرکت نینتندو تصمیم گرفت نام این بازی را به یک شخصیت و کارکتر با نام مناسب تغییر دهد.

نام و معروفیتی دردسرساز

البته، محتوای بازی نینتندو هم چندان با زندگی کاری ماریو سگال بیگانه نیست. او در دهه‌های ابتدای جوانی‌اش یک نجار و لوله‌کش بوده که به تدریج سراغ ساخت و ساز می‌رود و یکی از امپراتوری‌های بزرگ سازنده املاک در امریکا را شکل می‌دهد.

ماریو واقعی در سال ۱۹۹۳ به شوخی در گفت‌وگویی با نشریه «سیاتل تایمز»، ابراز کرد هنوز منتظر نقد کردن چک‌های حق امتیاز این بازی است.

در واقع، او چندان هم از این نام‌گذاری راضی نبود و بیشتر ترجیح می‌داد به خاطر موفقیت‌ها و فعالیت‌هایش در توسعه شهری و ساختمان‌سازی مشهور باشد و ازش قدردانی کنند.

خانواده آرنولد سگال هیچ‌گاه روی خوش به رسانه‌ها نشان ندادند و از مصاحبه طفره رفتند. پسر ماریو به طور ضمنی تایید کرده نام بازی ویدیویی معروف نینتندو از روی نام پدرش اقتباس شده است ولی گفت پدرش بیشتر دوست داشت برای زندگی واقعی‌اش شناخته شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

اگر مجموعه ارباب حلقه‌ها را پیکسار بازسازی کند …

مجموعه فیلم ارباب حلقه‌ها به کارگردانی پیتر جکسون و بر اساس رمان فانتزی حماسی نوشته جی. آر. آر. تالکین، دارای شخصیت‌های متنوعی بود. برخی از آنها اینها هستند:فرودو بگینز (با بازی الیجا وود): قهرمان داستان، فرودو، هابیتی است که تبدیل به…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5