این ۶ گروه از اپلیکیشن‌‌ها در آیفون قاتل باتری هستند (چگونه آن‌ها را متوقف کنیم)

0

در اسمارت‌فون‌های امروزی عمر باتری اهمیت بسیار زیادی دارد. مردم دوست دارند اسمارت‌فون‌هایی با عمر باتری بیشتر و بیشتر داشته باشند و روی خرید و انتخاب آن‌ها تاثیرگذار است.

در سال‌های اخیر، اپل و بسیاری از سازنده‌های گوشی تلفن همراه عمر باتری محصولات خود را افزایش دادند و در مدل‌های جدید شاهد عمر باتری چند برابری نسبت به سال‌های گذشته هستیم.

اما همیشه عمر باتری اسمارت‌فون شما به مدل و سال ساخت بستگی ندارد. همه‌چیز به استفاده شما و اپلیکیشن‌هایی که نصب کردید؛ برمی‌گردد.

ما در آیفون و پلتفرم iOS شش گونه اپلیکیشن پیدا کردیم که خورنده عمر باتری هستند. این اپ‌ها به نوعی قاتل و دشمن باتری آیفون محسوب می‌شوند و اگر تمایل دارید شارژ باتری بیشتری داشته باشید؛ باید هرچه زودتر جلو فعالیت‌شان را بگیرید.

اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی

همه می‌دانیم که برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی جزو محبوب‌ترین اپ‌های هر فردی روی آیفون هستند ولی حقیقت این است که به شدت شارژ باتری گوشی را کاهش می‌دهند.

در حالی از اپ فیسبوک به عنوان بزرگ‌ترین اپلیکیشن کشنده باتری یاد می‌شود که اپ‌های دیگری مانند اسنپچت و اینستاگرام هم چنین وضعیتی دارند.

پیشنهاد ما این است که برخی از نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی را حذف و از طریق نسخه وب وارد آن‌ها شوید. این اتفاق، حداقل برای اپلیکیشن فیسبوک شدنی است.

شما می‌توانید حساب فیسبوک خود را از طریق مرورگر سافاری مشاهده کنید. یک روش ساده‌تر این است که سایت Facebook.com را به صفحه خانگی خود اضافه کنید تا سریع‌تر وارد این شبکه اجتماعی شوید.

اسنپچپ یک حالت Travel Mode دارد که مصرف باتری را کاهش می‌دهد. در این برنامه، از مسیر Ghost/Bitmoji icon > Gear Icon > Manage  این حالت را فعال کنید.

برای دیگر اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی می‌توانید وارد بخش Settings > Privacy > Location Services شده و گزینه While Using را انتخاب کنید.

همین‌طور، می‌توانید قابلیت اتصال به اینترنت در پس‌ژمینه یا به‌روزرسانی و رفرش آن‌ها را غیرفعال کنید.

مرورگرهای ثالث

اینکه کدام مرورگر وب را بیشتر دوست دارید؛ یک موضوع کاملا شخصی و سلیقه‌ای است.

اما در حالی‌که بسیاری از مردم از گوگل کروم استفاده می‌کنند؛ این مرورگر وب قاتل بزرگ عمر باتری است؛ مخصوص در مقایسه با مرورگر سافاری.

سافاری مرورگر بومی iOS است ولی کروم و بسیاری از مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس هیچ راهی جز مصرف منابع گوشی و کاهش شارژ باتری برای بهبود کارایی ندارند.

استفاده از سافاری، بهترین راه‌کار است ولی اگر به هر دلیل تمایلی به این کار ندارید؛ بهتر است مطمئن شوید Background App Refresh خاموش است و Location Services نیز روی گزینه While Using تنظیم شده است.

اپلیکیشن‌های مبتنی بر مکان

امروزه، اپلیکیشن‌های زیادی از موقعیت شما خبر دارند یا برای تنظیمات خود استفاده می‌کنند. این دسته از اپ‌ها چندان خطرناک نیستند ولی اپلیکیشن‌هایی که به طور کامل ناوبری آن‌ها مبتنی بر موقعیت مکانی شما است؛ چیزی از شارژ باتری گوشی باقی نمی‌گذارند.

اپلیکیشن‌هایی مانند گوگل مپث، ویز و حتی برنامه‌های تاکسی‌های اینترنتی مانند اوبر نیز برای عمر باتری گوشی شما خطرناک هستند.

گاهی اوقات چاره‌ای جز نصب و استفاده از این اپ‌ها نداریم ولی بهتر است مانند برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی، وارد بخش Settings > Privacy > Location شده و مطمئن شویم گزینه While Using انتخاب شده است.

چون در غیر این صورت مصرف انرژی آن‌ها بسیار بالا است.

اپلیکیشن‌های ارتباطی

متهمان بعدی خالی کردن شارژ باتری، اپ‌های ارتباطی هستند. چون عملکرد این برنامه‌ها براساس فعالیت در پس‌زمینه و ارتباط دایمی با اینترنت برای به‌روزرسانی‌های لحظه‌ای است.

اپلیکیشن‌هایی مانند اسکایپ، ایمیل‌خوان‌ها، تلگرام و واتساپ از این دسته هستند.

می‌توانید گزینه Background App Refresh را برای برخی از این اپ‌ها مانند اسکایپ خاموش کنید که البته منجر به از دست رفتن برخی ارتباطات شما می‌شود. روش بهتر، سوییچ کردن به اپ‌های سبک‌تری مانند FaceTime است.

همین‌طور، برنامه Mail در iOS هم می‌تواند مصرف باتری را بالا ببرد. برای کاهش این اثر می‌توانید به تنظیمات Settings > Mail > Accounts > Fetch New Data بروید. واکشی اطلاعات می‌تواند مصرف کمتر باتری را به همراه داشته باشد.

اپلیکیشن‌های موسیقی

همه اپ‌های پخش موسیقی کشنده باتری نیستند ولی درباره برخی از آن‌ها مانند اسپاتیفای تقریبا مطمئن هستیم.

نسخه‌های جدیدتر این اپ‌ها عملکرد بسیار بهتری در مصرف باتری دارند ولی هنوز جزو پرمصرف‌ترین اپ‌ها هستند.

بنابراین، همیشه سعی کنید این اپ‌ها را به‌روز نگه دارید و فورا نسخه‌های جدیدتر را نصب کنید تا مصرف باتری کمتری داشته باشند.

می‌توانید از این سرویس‌ها هنگام اتصال به وای‌فای استفاده کنید که مصرف باتری و دیتا کمتری نسبت به شبکه‌های سلولی دارند.

دانلود آهنگ‌ها را در زمان خاموش بدون پخش موسیقی بگذارید. همانند اغلب اپ‌های ذکر شده در این مطلب، بهتر است قابلیت Background App Refresh نیز برای اپ‌های موسیقی خاموش باشد.

اپلیکیشن‌های اختصاصی کشنده آیفون خود را پیدا کنید

هر فردی مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های موبایل را روی آیفون خود نصب کرده است. این تجربه‌ها کاملا شخصی و سفارشی‌سازی شده هستند.

برخی از این اپ‌ها می‌توانند کشنده باتری باشند. خود کاربران باید دنبال کشف این اپ‌ها و راه‌کار خاموش کردن‌شان یا کاهش مصرف‌شان بروند.

یک روش برای یافتن پرمصرف‌ترین اپلیکیشن‌ها روی iOS وجود دارد. کافی است وارد اپلیکیشن Settings شده و روی گزینه Battery بزنید.

در سیستم‌عامل‌های iOS 11.3 و نسخه‌های جدیدتر، این منو به شما امکان مشاهده میزان مصرف باتری هر اپلیکیشن را می‌دهد.

علاوه بر اطلاعات ارایه شده ردباره مصرف باتری هر اپ در بخش Battery، در بخش Battery Health هم اطلاعات بیشتری درباره اپلیکیشن‌ها، تجزیه و تحلیل عملکردشان و ترفندهای مرتبط با آن‌ها یافت می‌شود.

به عنوان مثال، اگر روشنایی آیفون شما خیلی زیاد باشد؛ به شما هشدار داده خواهد شد.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

مرگبارترین روز در تاریخ، چه روزی بود و چطور رخ داد؟

انسان‌های راه‌های زیادی برای کشتن هم در طول تاریخ ابداع کرده‌اند: سلاح‌های هسته‌ای و زیستی ، بمب‌های آتش‌زا، گلوله‌ها، سرنیزه‌ها، ایجاد قحطی عمدی و ...کاملا قطعی نیست، اما طبق بسیاری از روایت‌ها مرگبارترین روز در تاریخ بشر در واقع نتیجه…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

صخره‌های عجیب فنلاندی موسوم به کوماکیوی – هزاران سال تعادل و مبارزه با جاذبه

کوماکیوی Kummakivi یک کلمه فنلاندی است که در انگلیسی به معنی "سنگ عجیب" است. این کلمه اغلب برای توصیف نوعی تشکیل سنگ که شکلی عجیب یا غیرعادی دارد استفاده می‌شود. این نوع سنگ‌ها در سرتاسر فنلاند یافت می‌شوند و به دلیل ظاهر منحصر به فردشان…

اگر ابرقهرمانان‌ها و شرورهای فیلم‌ها و کامیک‌ها در دوره ویکتوریا می‌زیستند!

عصر ویکتوریا دوره‌ای از تاریخ بریتانیا بود که از سال 1837 تا 1901 همزمان با سلطنت ملکه ویکتوریا بریتانیا ادامه یافت. این دوره، دوره تغییرات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی قابل توجهی بود که نه تنها بریتانیا، بلکه سایر نقاط جهان را عمیقاً…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.