خداحافظی با سبیت: چرا درب‌های نجیب‌‌ترین نمایشگاه فناوری دنیا برای همیشه بسته خواهند شد؟

0

دیروز خبری که چند هفته بود به گوش می‌رسید؛ به طور رسمی تایید شد. درب‌های نمایشگاه فناوری CeBIT هانوفر آلمان با سابقه‌ای ۳۳ ساله بسته خواهد شد.

سبیت بزرگ‌ترین نمایشگاه IT و ICT اروپا بود و به نوعی چشم‌انداز و آینده فناوری این قاره سبز و مدرن به حساب می‌آمد.

در این نمایشگاه از مردم عادی تا فروشندگان، خریداران، مدیران و رهبران کسب‌وکارها، توسعه‌دهنده‌گان و دولتی‌ها از کشورهای مختلف شرکت کرده و چندین روز در صدر تمام اخبار دنیا بود. آخرین گزارش‌ها نشان می‌داد از ۱۰۰ کشور جهان بازدیدکننده دارد که بالغ بر ۳۰ درصد آن‌ها مدیران ارشد شرکت‌ها و موسسات هستند.

روزگاری از این نمایشگاه به عنوان رقیبی برای CES امریکا یاد می‌کردند و دومین نمایشگاه برتر فناوری در جهان بود.

سبیت در روزهای اوج خود تا ۸۵۰ هزار نفر بازدیدکننده داشته است ولی ظاهرا سال گذشته تنها ۱۲۰ هزار نفر از CeBIT 2018 بازدید کردند.

طبق خبری که در رسانه‌ها منتشر شده است؛ نمایشگاه سبیت دیگر به طور مستقل برگزار نمی‌شود و با نمایشگاه‌ فصلی هانوفر(Hannover Messe) ادغام و در اندازه یک سالن از جدیدترین فناوری‌ها و محصولات الکترونیکی مصرفی درخواهد آمد.

هر کسی که کمترین آشنایی با نمایشگاه سبیت داشته باشد؛ با شنیدن خبر تعطیلی آن قطعا می‌پرسد چرا؟

چرا این نجیب‌زاده قربانی شد؟

چندین دلیل عمده برای نزول و تضعیف نمایشگاه سبیت به ذهن می‌رسد. ابتدا، نمایشگاه‌هایی مانند CES در لاس‌وگاس، کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، کامپیوتکس در چین تایپه و نظایر این‌ها باعث تضعیف CeBIT شدند.

در حقیقت، طی چند سال و به آرامی، آسیای شرقی توانست به دومین مرکز و نقطه محوری فناوری و آی‌تی در دنیا تبدیل و رقیبی برای CES شود. اروپا کم‌کم به حاشیه رفت و شرکت‌های امریکایی و آسیایی هم بیشتر تمرکز خود را روی نمایشگاه‌های دیگر قرار دادند.

از سوی دیگر، وقتی نمایشگاه‌های CES و کامپیوتکس به محلی برای نمایش و عرضه محصولات الکترونیکی مبدل شد و شرکت‌های برتر این حوزه تمایلی به رونمایی از محصولات‌شان در سبیت نشان ندادند؛ این نمایشگاه تغییر استراتزی داد و بیشتر به سوی راه‌کارهای سازمانی، کسب‌وکاری و محصولات اینترپرایس رفت.

در سال‌های اخیر، همیشه از سبیت اخباری درباره آینده شهرهای هوشمند، کلاود و مجازی‌سازی، راه‌کارهای سازمانی برای امنیت داده‌ها و محصولاتی برای شرکت‌های بزرگ شنیدیم.

غالب بازدیدکننده‌ها از شرکت‌های خصوصی و دولتی بودند. مقامات کشورهای مختلف به هانوفر آمده و ضمن شرکت در مراسم افتتاحیه، از نمایشگاه بازدید کرده و قراردادهای همکاری منعقد می‌کردند.

نتیجه تمام این تغییر و تحولات، زیان ۵ میلیون دلاری در نمایشگاه CeBIT 2017 است.

هانوفر کوچک بود

می‌گویند یکی از دلایل کاهش بازدیدکننده نمایشگاه سبیت، به کوچک بودن شهر میزبان نمایشگاه و نداشتن امکانات رفاهی لازم و کافی برای برگزاری رویدادی مانند سبیت برمی‌گردد.

هانوفر شهر کوچکی در آلمان است که فقط ۵۳۵ هزار نفر جمعیت دارد. حالا تصور کنید نمایشگاه سبیت در روزهای اوج خود دو برابر این جمعیت بازدیدکننده داشته است. مردم ناچار بودند مراکز اقامتی و هتل‌هایی در شهرهای اطراف هانوفر مانند هامبورگ رزرو کنند و هر روز مسافت و زمان طولانی برای بازدید نمایشگاه و برگشت به هتل محل اقامت صرف شود.

در سال‌های گذشته، برخی از بازدیدکننده‌های نمایشگاه هانوفر گزارش داده بودند برای اجاره یک اتاق ساده هزینه بسیار بالایی در حد بهترین هتل‌های گردش‌گری اروپا پرداخت کردند یا تصاویری منتشر می‌شد که نشان داد برخی بازدیدکننده‌ها در خانه‌های اجاره‌ای با سوسک‌ها هم‌نشین هستند و دیوارها از ورق‌های آلومینیومی ساخته شده و از اتاق کناری مجزا می‌شود.

هانوفر شهری آرام، ساکت، خواب‌آلوده و محلی است. حالا این شهر را با بارسلونا، لاس‌وگاس، هنگ‌کنگ و نظایر این‌ها مقایسه کنید که تمام ۲۴ ساعت بیدار و مملو از رستوران، باشگاه، مکان‌های تفریحی و دیدنی هستند.

عدم تمایل به بازدید فیزیکی

یکی از سایت‌های محلی آلمان می‌گوید هزینه بالای بلیط‌های این نمایشگاه برای بازدیدکننده‌ها و متراژهای غرفه‌ها برای کسب‌وکارها و شرکت‌های آی‌تی، به‌ویژه استارتاپ‌ها باعث زمین خوردن سبیت شده است.

در اطلاعیه شرکت دویچه مسه (یکی از بزرگ‌ترین برگزارکنندگان رویدادهای نمایشگاهی تجاری در آلمان) عنوان شده «تحولات عصر اقتصاد دیجیتالی» باعث تصمیم‌گیری برای بستن درب‌های نمایشگاه سبیت شده است.

بسیاری از موضوع‌های سبیت با دیگر نمایشگاه‌های محلی شهر هانوفر هم‌پوشانی و تداخل داشتند. افزون بر این، بسیاری از مردم دوست دارند به صورت مجازی و از راه دور خبرهای فناوری را دنبال و محصولات جدید را بررسی کنند.

به این ترتیب، نمایشگاه CeBIT 2019 به خاطر تعداد کم بازدیدکننده و رزرو کم غرفه‌ها و احتمالا ضرر چند میلیون دلار در صورت برگزاری، لغو و این نمایشگاه برای همیشه بسته خواهد شد.

منبع: + و +


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تراژدی ایگناتس زملوایس: پزشکی که پیشگام شستن دست ها بود

نزدیک به ۱۵۰ سال از اقدامات پیشگامانه لوئی پاستور و رابرت کخ می‌گذرد که به پایه‌گذاری نظریه میکروب بیماری کمک کرده است. با این حال، متقاعد کردن ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی برای جدی گرفتن شستن دست‌ها هنوز یک چالش است. مراکز کنترل و…

جورج اسپنسر میلت: مرگ دردناک به خاطر فرار از بوسیده شدن!

جورج اسپنسر میلت یک پسر 15 ساله که در ساختمان متروپولیتن لایف نیویورک در سال 1909 کار دفتری می‌کرد. در پانزدهمین سالگرد تولدش، همکاران زنش او را مسخره کردند و تظاهر کردند که در نظر دارند که برای هر سال زندگییک بار او ببوسند. میلت به شوخی از…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

عملیات گانرساید: حمله نروژ به تاسیسات آب سنگین نازی‌ها که آنها را از بمب اتمی محروم کرد

سرهنگ ارتش سلطنتی نروژ، لیف ترونستاد، پس از تحویل کپسول‌های انتحاری، به سربازانش اطلاع داد: «نمی‌توانم به شما بگویم که چرا این مأموریت اینقدر مهم است، اما اگر موفق شوید، برای صد سال در خاطره نروژ زنده خواهد ماند.»با این حال، این…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

توهم کوتارد: آنهایی که تصور می‌کنند مدتهاست مرده‌اند!

«می‌اندیشم پس هستم»  Cogito, ergo sum با این حال همه کسانی که می‌اندیشند با این باور دکارت موافق نیستند.محتوای تفکر برخی از افراد مبتلا به یک اختلال عصبی روانپزشکی نادر، معروف به سندرم کوتارد، به جای اینکه به حس بودن منجر شود، به احساس…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.