ام‌وی‌ام، خودرویی که بلای جان شما می‌شود

0

رپورتاژ

ام‌وی‌ام ۱۱۰ خودروی چینی است که ابتدا با تقلید از طراحی ماتیز تولید شد و در قدم اول فروش خوبی را تجربه کرد.

با مرور زمان فروش این خودرو کاهش یافت  تا جایی که دیگر حتی چینی‌ها هم سوار آن نمی‌شوند. با این حال فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰ هنوز در سایت مدیران خودرو انجام می‌شود و افرادی از آن به عنوان خودروی شهری استفاده می‌کنند.

امنیت پایین

مهم‌ترین چیزی که ام‌وی‌ام را به یک خودروی خطرناک تبدیل می‌کند سطح ایمنی آن است. این خودروی چینی بویی از امنیت نبرده. ناگفته نماند که در ام‌وی‌ام جدید ترمز خودرو فقط به یک ترمز ABS متکی نیست. بلکه ترمز دیسکی جلو و کاسه‌ای عقب و همچنین حدود ۴۰ کیلوگرم به وزن خودرو شده. با این حال چرخ‌های کوچک آن باعث می‌شود امنیت آن در سر پیچ به شدت کاهش یافته و خطر چپ شدن را افزایش دهد. در بررسی موسسه EuroNCAP ام‌وی‌ام در کمال ناباوری حتی یک ستاره هم دریافت نکرده. این در حالی است که ۲۰۶ و تندر از همان موسسه ۳ ستاره ایمنی گرفته‌اند.

موتور ضعیف

شتاب خودرو به خصوص در دنده سه افت شدیدی پیدا کرده و از نظر کشش شما را ناامید می کند. موتور هیچ‌کدام از ام‌وی‌ام‌های تولید شده به یک لیتر نمی‌رسند. حتی مدل آخر آن هم ۹۹۸ سی‌سی حجم دارد و این یعنی خودرو توانایی بالارفتن از یک سربالایی را هم نخواهد داشت. این در حالی است که پیشرانه ۱.۳ لیتری خودرویی مانند پراید از ام‌وی‌ام قدرتمندتر است.

ظاهر خودرو

بیشتر از یک دهه از حضور ماتیز و سپس ام‌وی‌ام ۱۱۰ در ایران می‌گذرد اما هنوز خیلی از افراد آن را شبیه به یک اسباب‌بازی می‌دانند. به خاطر ظاهر عجیب غریبش برخی به آن خودروی لی‌لی‌پوت‌ها می گویند. در طراحی جدید دستگیره‌ها روی شیشه کارگذاشته‌شده‌اند تا دیگر هیچ چیز این خودرو طبیعی به نظر نرسد.

بازار سوت‌وکور فروش

یکی از دیگر نقاط ضعف این خودرو بازار سرد فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰ است. برای این کار نباید فقط به یک بنگاه اتکا کنید بلکه حتما آن را در سایت دیوار آگهی کنید و منتظر زنگ خوردن گوشی بمانید. چرا که ام‌وی‌ام رقیبی مانند تیبا دارد که سطح خرید و فروش آن در بازار بیشتر از این خودروی چینی است.

اتاق خودرو

اولین نکته منفی که در این خودرو توجه را جلب می‌کند استفاده از پلاستیک خشک کابین است اما این نمی‌تواند دلیلی قانع کننده برای فروش ام‌وی‌ام ۱۱۰ باشد چراکه همه خودروهای موجود در رنج ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان از کابینی خشک درست شده‌اند. با این حال ام‌وی‌ام به اندازه کافی در ساخت اتاق خود ضعیف عملکرده که نیازی به ارجاع به پلاستیک‌های خشکش هم نباشد. برای مثال در طراحی جدید این خودرو دیگر خبری از داشبورد نیست. همچنین یکی دیگر از ضعف‌های ام‌وی‌ام کامفورت این است که از گرمکن شیشه عقب بی‌بهره است؛ مشکلی که  دید بهتر را در فصل سرما از راننده محروم می‌کند.

قیمت خودرو

شرکت ام‌وی‌ام مدل لاکچری از ام‌وی‌ام ۱۱۰ را ۴۱ میلیون تومان می‌فروشد اما قیمت آن در بازار حدود ۴۷ میلیون تومان است. این در حالی بوده که با ۳۰ میلیون تومان می‌توان از نمایندگی ایران‌خودرو یک تیبا دو خرید که اتفاقا پیشرانه قوی‌تری دربرابر ام‌وی‌ام ۱۱۰ دارد. برای همین باید یکی از مهم‌ترین ضعف‌های خودروی کوچک مدیران خودرو را قیمت آن دانست که تا مورد بازنگری قرار نگیرد امکان رقابت با خودروهای بازار را نخواهد داشت.

 

منبع : ویرلن

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.