چگونه با گوگل ارث و استریت ویو جهانگردی کنیم؟

1

امروزه ابزارهایی برای گردش‌گردی، جهانگردی و سفر به دور دنیا داریم که روزگاری نه چندان دور یک رویای بزرگ بودند.

تصور کنید همین چند دهه پیش می‌خواستید از یک شهر و مکان تاریخی یا زیبای گردشگری بازدید کنید. مجبور بودید خانه، شهر و زندگی خود را رها کرده و به آن‌جا سفر کنید.

اما حالا فقط کافی است پشت میز کامپیوتر و لپ‌تاپ‌تان بنشینید یا گوشی موبایل‌تان را به دست بگیرید.

ابزارهای گردشگری مجازی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند. بخشی از این کار در دستان گوگل است. این شرکت دارد به سرعت از چهار گوشه دنیا عکس‌برداری می‌کند و به سرویس‌های گوگل ارث و استریت ویو اضافه می‌شوند.

خبر خوش دیگر، اجرای گوگل ارث در مرورگر وب بدون نیاز به اپلیکیشن است. به راحتی می‌توانید با لپ‌تاپ خود جهان را کشف کنید بدون اینکه هزینه‌ای متحمل شوید یا اینکه از جای خود تکان بخورید.

در ادامه به شما آموزش می‌دهیم چگونه به یک جهان‌گرد تبدیل شوید:

جهانگردی با گوگل ارث

بیش از یک دهه است سرویس گوگل ارث راه‌اندازی شده است. ابتدا، این سرویس یک برنامه دسکتاپ بود که بعدا به موبایل راه یافت.

گوگل امسال این سرویس را بازطراحی و بازنگری کرده است. چندین ویژگی و قابلیت بسیار ارزشمند به گوگل ارث افزوده شده که از جمله می‌توان به اجرای آن در یک مرورگر وب بدون نیاز به نصب اپلیکیشن اشاره کرد.

افزون بر این، گوگل ارث با گوگل مپ بهتر سازگار و ترکیب شده است تا به راحتی کاربران بتوانند هر نقطه‌ای از کره زمین را یافته و روی آن زوم کنند.

برای استفاده از گوگل ارث، نیاز به هیچ چیزی ندارید جز یک کامپیوتر دسکتاپ یا لپ‌تاپ و مرورگر وب. هنگامی که وارد وب‌سایت گوگل ارث می‌شوید؛ دو گزینه پیش‌رو دارید.

می‌توانید روی کلید آبی رنگ «Launch Google Earth» کلیک یا اینکه یکی از بسته‌های پیشنهادی گوگل ارث را انتخاب کنید. اگر سراغ این بسته‌های پیشنهادی بروید؛ شما را به یک نقطه دیدنی از جهان می‌برد و می‌توانید عکس‌های آن منطقه را مشاهده کنید، توضیحات و یادداشت‌های مرتبط با آن مکان را بخوانید و به کشف دنیا بپردازید.

اما اگر می‌خواهید خودتان مشخص کنید کجا بروید؛ به طور مستقیم روی گزینه «Launch Google Earth» کرده و محل موردنظر را جست‌وجو کنید. ابزار جست‌وجوی گوگل ارث بسیار قدرتمند و هوشمند است.

مثلا اگر «Paris» تایپ کنید؛ شما را مستقیم به پایتخت کشور فرانسه می‌برد. ناوبری گوگل ارث بسیار ساده است:

روی نقشه کلیک کنید و بعد ماوس را بکشید تا حرکت کنید.

با اسکرول ماوس می‌توانید روی نقشه زوم کنید یا جلو و عقب بروید.

کلید Shift را نگه دارید و با چرخش ماوس سعی کنید شیب نقشه را تغییر دهید و آن‌طوری که دوست دارید قرار بگیرد

با نگه داشتن کلید Control و کشیدن ماوس می‌توانید زاویه دید نقشه را عوض کنید.

در پایین سمت راست نقشه می‌توانید با کلیدهای مثبت و منفی زوم خود روی نقشه را تنظیم کنید. همین‌طور می‌توانید بین نقشه سه‌بعدی و دوبعدی سوییچ کرده یا در نقشه حرکت کنید. همین‌طور، می‌توانید شمال و جنوب نقشه را تغییر دهید.

در نقشه سه‌بعدی گوگل ارث می‌توانید جزییات زیادی را مشاهده کنید و با استفاده از گوگل مپس، مکان‌هایی را علامت‌گذاری کنید یا درباره‌ موقعیت‌شان بیشتر بدانید.

از منوی همبرگری سمت چپ، گزینه‌های بیشتری در اختیار خواهید داشت. اگر روی Voyager کلید کنید؛ همان بسته‌های گردش‌گری پیشنهادی را خواهید دید. می‌توانید روی یکی از این یسته‌ها کلیک کرده و از تصاویر و فیلم‌های دیدنی جهان لذت ببرید.

با ابزار «I’m Feeling Lucky» هم می‌توانید به نقاط از پیش نشانه‌گذاری شده گوگل سفر کنید. نقاطی که معمولا مکان‌های تفریحی و زیبایی هستند. این ابزار برای کشف مکان‌های جدید مناسب است.

اگر تمایل دارید از گوگل ارث روی موبایل استفاده کنید، اپلیکیشن اندروید و iOS این سرویس عرضه شده و اگرچه مدت‌ها است به‌روزرسانی نشده است ولی شما می‌توانید با نوک انگشت‌تان دور دنیا سفر بروید و مناظر طبیعی و بکر را ببینید.

جهانگردی با استریت ویو

گوگل ارث ابزاری برای مشاهده یک مکان و چشم‌انداز آن در نقشه یا بررسی توپوگرافی یک نقطه است. اما اگر می‌خواهید جزییات دقیق یک محله را مشاهده کنید؛ سرویس استریت ویو بهتر است.

همانند گوگل ارث و گوگل مپس، محیط گرافیکی و رابط کاربری استریت ویو نیز برای بسیاری از کاربران آشنا است. مکانی که می‌خواهید مشاهده کنید را در گوگل ارث یا گوگل مپس وارد کرده و بعد ماوس فلش‌های مکان‌نما را دنبال و روی آن‌ها کلیک می‌کنید تا در جهت‌های مختلف حرکت کنید. اگر روی فلش‌های مکان‌نما کلید کنید؛ چند قدمی حرکت خواهید کرد.

مناطق آبی رنگ در نقشه، خیابان‌ها و مکان‌هایی هستند که بازدیدکننده بیشتری داشته و احتمالا شناخته شده‌تر از مکان‌های دیگر هستند.

فلش‌ها و خطوط مکان‌نما به شما کمک می‌کنند در کوچه‌ها و خیابان‌ها قدیم بزنید؛ وارد ساختمان‌ها و مکان‌های دیدنی شوید و در راهروها و اتاق‌ها چرخ بخورید. باز هم مانند گوگل ارث می‌توانید با اسکرول ماوس روی نقشه زوم کنید.

اگر نمی‌دانید کدام مکان دیدنی جهان را در استریت ویو مشاهده کنید؛ وارد پرتال آنلاین این سرویس شوید تا گوگل به شما مکان‌هایی جذاب پیشنهاد دهد. در این پورتال می‌توانید بهترین عکس‌ها و مکان‌های طبیعی، شهری و تاریخی دنیا را مشاهده کنید.

پیشنهادهای این پورتال به طور دایم در حال تغییر هستند و از کشورها و مکان‌های متنوعی تشکیل می‌شوند. می‌توانید یک مکان را انتخاب و با کلیک روی آن، عکس‌های ۳۶۰ درجه و با کیفیتی را تماشا کنید.

می‌توانید در جهت‌های مختلف حرکت کرده یا با کلیک روی نقشه، در محیط اطراف آن مکان هم قدم بزنید و جذابیت‌های بیشتری را به تماشا بنشینید.

در نقشه سمت چپ می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این مکان بخوانید و به طور مستقیم وارد گوگل مپس شوید.

یک ویژگی جذاب در استریت ویو، مشاهده عکس‌های قدیمی از خیابان‌ها و مکان‌های شهری است. شما می‌توانید در استریت ویو روی لینک تاریخ در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و عکس‌هایی قدیمی‌تر را ببینید.

در برخی خیابان‌ها و مکان‌ها، عکس‌هایی از ۱۰ سال پیش و شاید گذشته‌تر در دسترس هستند. مناطق جدید افزوده شده به استریت ویو، عمده عکس‌ها در سال‌های ۲۰۱۶ به این طرف گرفته شده‌اند و چندان تفاوتی با هم ندارند.

همانند گوگل ارث، می‌توانید اپلیکیشن‌های اندروید و iOS استریت ویو را روی اسمارت‌فون‌های خود نصب کنید. شما می‌توانید تصاویر ۳۶۰ درجه خود از مکان‌ها و خیابان‌ها را هم با این اپلیکیشن‌ها روی استریت ویو آپلود کنید.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. محمد می گوید

    یه جورایی میشه گفت همون طی الارض هست . مخصوصا وقتی از نسخه واقعیت مجازی گوگل ارث استفاده کنیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.