نیجریه پهپادها را برای محافظت از بزهای کوهی در حال انقراض پرواز داد

0

هنگامی که درباره جانوران در حال انقراض افریقایی صحبت می‌شود؛ غالب مردم تصور می‌کنند فیل‌ها و کرگدن‌ها در خطر هستند و نیاز به تبلیغات و محافظت دارند.

اما در این قاره پهناور و بسیار متنوع از نظر گونه‌های جانوری نادر، موجودات دیگری هم هست که جز انگشت‌شماری از آن‌ها یافت نمی‌شود و به مراتب بیشتر از فیل‌ها و کرگدن‌ها نیاز به حمایت، محافظت و تلاش برای ادامه بقا دارند.

برای نمونه، بزهای کوهی (antelope) جانورانی هستند که روزگاری در سراسر افریقا مشاهده شده ولی طبق گزارش سال ۲۰۱۶ موسسه SCF، فقط تعداد انگشت‌شماری از آن‌ها زنده هستند.

به‌ویژه گونه بز کوهی با شاخ‌های تابیده یا اصطلاحا گونه addax antelopes فقط ۳ مورد در کشور نیجریه یافت شده است. گزارش سال‌های پیش از ۲۰۱۶ نشان می‌دهد فقط ۲۰۰ بز کوهی addax در جنگل‌های کشور نیجریه باقی مانده بوده است که در این مدت تقریبا از بین رفتند.

این بزهای کوهی به شدت مورد علاقه شکارچیان و افراد محلی قرار دارند و سالیانه تعدادی زیادی شکار شده و به فروش می‌رسند. شکار بز کوهی به مراتب ساده‌تر از فیل و کرگدن است. به‌خصوص در صحرای غربی افریقا، بزهای کوهی بیشتر یافت می‌شوند.

توسعه میدان‌های اکتشاف و استخراج نفت در این سرزمین‌ها دلیل دیگری برای از بین رفتن گونه‌های جانوری مانند بزهای کوهی با شاخ‌های تابیده هستند.

پهپادها در صحراهای غربی

تمام این مسایل، مقامات کشور نیجریه را به این نتیجه رسانده است که از فناوری و پهپادها برای محافظت از این جانوران استفاده کنند.

مقامات این کشور می‌خواهند با پهپادها، نظارت بیشتری روی گونه‌های جانوری در معرض خطر در داخل خود محیط‌های خودشان انجام دهند. پهپادها علاوه بر بزهای کوهی، قرار است گونه‌های دیگری مانند غزال‌ها و یوزپلنگ‌های وحشی را هم از راه دور زیر نظر داشته باشند.

شرکت فرانسوی به نام Noe قراردادی ۲۰ ساله با دولت نیجریه انعقاد کرده است تا عرضه و پشتیبانی کامل این پهپادها را انجام دهد. این قرارداد شامل ارایه پهپادها، خدمات پشتیبانی از جمله تعمیر و نگه‌داری، نرم‌افزار نظارت بر حیوانات و خدمات مرتبط و مورد نیاز دیگر می‌شود.

گزارش‌های منتشر شده دیگری هم نشان می‌دهند کشور ایالات متحده در حال ساخت یک پایگاه بزرگ برای پهپادها در نیجریه و صحراهای این کشور است تا خدماتی مانند امدادرسانی هوایی یا حفاظت از طبیعت را انجام دهند.

ایالات متحده برای این پایگاه هوایی هزینه‌ای نزدیک به ۲۴۰ میلیون دلار تصویب کرده است.

ورای رقابت اروپایی‌ها و امریکایی‌ها برای به پرواز درآوردن پهپادهای خود؛ دولت نیجریه و محیط بانان این کشور امیدوار هستند بتوانند با کمک پهپادها و فناوری‌های جدید، برخی گونه‌های جانوری در معرض انقراض را نجات دهند و نظارت بیشتری روی جنگل‌های طبیعی این کشور داشته باشند.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

عکس‌های نوستالژیک: آدم‌های و تلویزیون‌هایشان در دوره اوج تلویزیون

دوره اوج شکوه تلویزیون کی بود؟ دست‌کم دوره اوج مونواوگ چه زمانی بود؟یک زمانی تلویزیون پیشرفته‌ترین وسیله ارتباطی ما با دنیای خارج بود. الان تلویزیون‌های هوشمند، گوشی و تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها جای آن به اصطلاخ متکلم وحده را گرفته‌اند.…

این دانشجوی 18 ساله با هوش مصنوعی 19 شخصیت سیمپسون‌ها را به صورت شخصیت‌های واقعی درآورد!

برودی هالبروک دست به کار جالبی زده و جان تازه‌ای به شخصیت‌های محبوب سریال سیمپسون‌ها داده است. او در این مورد نوشته:«من از Midjourney برای تبدیل شخصیت‌های مورد علاقه‌‌ان از انیمیشن‌ها به قالب انسان استفاده کردم. البته برخی از اعضای…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5